Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله ملکی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود:امسال فقط می توانیم آب مورد نیاز کشت تعهد شده را تامین کنیم و ضمن عدم تخصیص آب برای سایر کشت های مازاد، برای تامین آب کشت تابستانه نیز فعلاً برنامه ای نداریم و تصمیمی گرفته نشده از کشاورزان درخواست می کنیم از کشت تابستانه جداً خودداری کنند تا در ماه های آینده دچار چالش و کم آبی نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسوول گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی امسال به دلیل کاهش بارندگی با بحرانی به نام خشکسالی مواجه هستیم.

 وی ادامه داد: برای رهایی از این چالش، علاوه بر مدیریت منابع آبی موجود باید  اقدامات مؤثری نیز در خصوص صرفه جویی در مصرف به عمل آید. 

این مسوول گفت: جاری بودن آب در کانال دشت قزوین در شرایط خشکسالی ناشی از مدیریت صحیح و ذخیره سازی مناسب آب در سال گذشته است و کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند تا در این شرایط دچار چالش نشویم. 

وی با اشاره به جاری بودن آب در کانال های آبیاری دشت قزوین در شرایط خشکسالی اظهار داشت: در سال گذشته کم آبی امسال را پیش بینی می کردیم، لذا با همکاری دستگاههای اجرایی، کارشناسان و بهره برداران توانستیم نسبت به مدیریت اصولی مصرف و ذخیره مناسب آب های زیرزمینی اقدام نمائیم و امسال و در شرایطی که شاید آب کانال در این ایام باید قطع و یا بشدت کاهش می یافت، توانستیم آب مورد نیاز کشاورزان را تامین نماییم که این خود اتفاق مبارکی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با وجود جاری بودن آب در کانال آبیاری دشت قزوین بهره بردارن باید در سال جاری با مدیریت صحیح مصرف از بروز هرگونه چالش و مشکل جلوگیری به عمل آورند.
 وی افزود: تعهد ما از سال گذشته تامین ۶۰ درصد آب کشاورزی است اما متاسفانه شاهد کشت چند برابری در دشت قزوین هستیم که تامین آب این میزان سطح کشت امکان پذیر نیست بنابراینانتظار می رود کشاورزان و بهره برداران شرایط کشور و مشکلاتی که در سایر دشت ها ایجاد شده را رصد کرده و تجربه کسب کنند و قدردان جاری بودن آب در کانال باشند و با رعایت الگوی مصرف و الگوی کشت جوری برنامه ریزی کنند تا در فصول مختلف سال دچار چالش نشویم.

 ملکی ادامه داد: در شرایط «تر سالی» شاید تامین آب مورد نیاز کشاورزان نگرانی زیادی نداشته باشد اما در شرایط خشکسالی که امسال در آن بسر می بریم وجود آب در کانال یک کار مدیریت شده است که باید شکرگزار آن باشیم و این منبع حیاتی را درست و اصولی مصرف کنیم تا در ادامه مسیر دچار چالش و کمبود نشویم.   

وی افزود: در حال حاضر  ۱۰۰ حلقه چاه تلفیقی در استان داریم که در مواقع بحران و کم آبی وارد مدار می شوند که از این تعداد تا کنون ۵۰ حلقه چاه را وارد مدار کرده ایم تا در کنار ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب که از سد طالقان برای کشاورزان تامین شده، نیاز آبی کشاورزان، بهره برداران، باغات و کشت های ریشه دار را تامین کنیم تا در این زمینه دچار چالش نشویم.

برچسب‌ها کم آبی خشکسالی استان قزوین شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی خشکسالی استان قزوین کم آبی خشکسالی استان قزوین شرکت آب منطقه ای اخبار کنکور دشت قزوین دچار چالش تامین آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • روبرتو کارلوس و چالش شکستن تخته سنگ (فیلم)
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند