Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:13:35 GMT

پذیرش ۵۸ هزار نسخه دارویی در ۳ داروخانه اصلی هلال احمر

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۸۷۸

پذیرش ۵۸ هزار نسخه دارویی در ۳ داروخانه اصلی هلال احمر

علیرضا عسکری روز سه شنبه در چهارمین روز از هفته گرامیداشت صلیب سرخ و هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار بیمار با در دست داشتن نسخ دارویی برای تهیه داروهای خود به داروخانه  مرکزی، ۱۶ هزار و ۶۴۰ بیمار به داروخانه تهرانپارس و هزار و ۲۹۲ بیمار به داروخانه جزیره کیش این سازمان مراجعه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی توضیح داد: داروخانه های تحت پوشش این سازمان به واسطه عملکرد و اعتبار ملی خود و نیز تلاش در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعتماد جامعه را به خود جلب کرده اند.

 "داروخانه های هلال احمر به دلیل ویژگی هایی از جمله وجود نیروهای مجرب و متعهد، کنترل و نظارت دقیق و همچنین تأمین و توزیع به موقع و مطمئن داروهای مورد نیاز بیماران و از سویی به واسطه توزیع داروهای خاص با کیفیت مناسب و همچنین داروهای پرونده ای از جایگاه و اهمیت انکارناپذیری در نظام توزیع دارو برخوردار هستند و کثر داروهایی که در این داروخانه ها عرضه می شود، تحت پوشش بیمه های جاری کشور هستند. "

در داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر با بکارگیری سیستم مکانیزه و ارائه داروهای خاص، دایر کردن شعبه ای از بانک در داخل داروخانه، نصب دستگاه خودپرداز، بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، پاسخگویی و تکریم مراجعه کنندگان، استقرار نمایندگان سازمان های بیمه گر شامل تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، سلامت و نیروهای مسلح در داروخانه و نیز ایجاد امکانات رفاهی تلاش می شود تا به رغم حجم بالای مراجعین و بیماران، مدت زمان انتظار برای دریافت دارو در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

یکی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کمک به تأمین داروهای حیاتی کشور است و در هر شرایطی نیازهای دارویی مردم در اولویت نخست این سازمان قرار دارد.

داروخانه مرکزی هلال احمر در تهران، خیابان طالقانی و داروخانه مرکزی شماره ۲ تهرانپارس در خیابان جشنواره واقع شده است و هموطنان و بیماران عزیز می توانند برای کسب اطلاعات دارویی با خط ویژه ۴۱۶۵۱ تماس حاصل نمایند.

به گزارش ایرنا، هر ساله هجدهم اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه تعریف شده از سوی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشردوستانه ازسوی کشورهای مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.

نام جمعیت هلال احمر می تواند برای افراد مختلف جامعه تداعی کننده خدمات عام المنفعه و بشردوستانه باشد، عده ای آن را سازمانی پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات در حوادث و سوانح، بعضی ها آن را تامین کننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه و تک نسخه ای، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی داوطلبانه و حمایتی می شناسند.

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر یک شبکه بشردوستانه جهانی متشکل از ۸۰ میلیون نفر است که به افرادی که با مشکلات ناشی از بلایا، مخاصمه و مشکلات بهداشتی و اجتماعی مواجهند کمک می کند.

بشردوستی، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، یگانگی و جهان شمولی اصول بنیادین هفتگانه چارچوب اخلاقی، عملیاتی و سازمانی کار نهضت صلیب سرخ و هلال احمر را تشکیل می دهند که این اصول در بطن رویکرد نهضت برای کمک به مردم نیازمند در جریان مخاصمه مسلحانه، بلایای طبیعی و دیگر شرایط اضطراری قرار دارند

امسال شعار هفته گرامیداشت صلیب سرخ و هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) «جهانی تحت عنوان توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه نشدنی» است، اما با توجه به اینکه در آستانه صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار داریم شعار «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی» برای هفته هلال انتخاب شده است.

با یکصد ساله شدن جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ در دنیا یک قرن تازه برای دوباره مهربانی کردن، دوباره با هم بودن، دوباره دوستی کردن، دوباره و دوباره و دوباره ارائه خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی آغاز شد.

برچسب‌ها سازمان تدارکات پزشکی داروخانه طرح نسخه الکترونیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تدارکات پزشکی داروخانه طرح نسخه الکترونیکی سازمان تدارکات پزشکی داروخانه طرح نسخه الکترونیکی اخبار کنکور صلیب سرخ و هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: شب گذشته تماسی مبنی بر مفقود شدن ۲ مرد ۵۹ ساله و ۳۶ ساله که به قصد کوهنوردی به ارتفاعات شهرستان بام و صفی‌آباد رفته بودند، به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی انجام شده و با استفاده از تجهیزات به روز مکان‌یابی سریعاً پنج نفر از نجاتگران در قالب تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: با وجود اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر وضعیت فرد مفقودی وجود نداشت با تلاش و جستجوی پنج ساعته در تاریکی شب ۲ نفر مفقودی پیدا و به محل امن منتقل شدند.

کد خبر 6095538

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا