Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@20:34:37 GMT

پیشنهاد ریاض به دمشق درباره بازسازی روابط با ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۹۱۵

هفته گذشته بود که روزنامه «گاردین» گزارش کرد، «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی ب رای اولین بار از زمان آغاز جنگ سوریه به دمشق سفر و با همتای سوریه‌ای خود دیدار کرده است.

روزنامه «الاخبار» در همین باره نوشت: عربستان در سایه ناامیدی‌های مکررش از متحد آمریکایی، چاره‌ای جز بازنگری در سیاست‌هایش در منطقه بویژه در قبال ایران و متحدانش در محور مقاومت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، اما تناقض این است که این تلاش‌های ریاض همچنان بر اساس برداشت‌ها و شرط‌ بندی‌های نادرست است، بدان معنا که دولت سوریه که در حال حاضر با محاصره اقتصادی روبروست برای کسب حمایت مالی ویژه بازسازی ناچار به پرداخت هزینه از قِبل روابطش با تهران خواهد بود.

الاخبار افزود، عربستان سعودی این اخبار را غیردقیق خوانده اما آن را به شکل کامل تکذیب نکرده است. این روزنامه در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت، علت این واکنش سعودی آن است که فردی که به سوریه سفر کرده خال الحمیدان نبوده بلکه مقامی دیگر بوده است.

در ادامه این گزارش آمده، عوامل بسیاری باعث شده که عربستان سعودی به فکر نزدیکی به سوریه بیفتد و این عوامل به ناامیدی‌های مکرر ریاض از آمریکا در منطقه بویژه پس از روی کار آمدن «جو بایدن» برمی‌گردد. کشورهای حوزه خلیج فارس خصوصا امارات و عربستان سعودی در تعامل با سوریه این اعتقاد را دارند که سوریه به دلیل هزینه‌های جنگ ۱۰ ساله با «ضعفی استثنائی» روبروست زیرا هزینه بازسازی این کشور در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

الاخبار افزود، از نظر پایتخت‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس بهای رابطه مجدد با سوریه، تغییر شکل روابط دمشق با تهران است. اما حقیقت آن است که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه قصد محدود کردن روابط کشورش با ایران را ندارد، ایرانی که علیرغم همه تهدیدها ائتلاف خود را با دمشق در سالهای جنگ محکم کرده است.

این روزنامه افزود، عربستان سعودی پیشنهاد اولیه‌ای برای بازسازی سوریه از طریق تاجران و سرمایه‌گذاران سوری که روابطی خوب با ریاض دارند یا مقیم این کشورند، ارائه کرده است اما مشخص نیست آیا این پیشنهاد سعودی می‌تواند از دیوار تحریم‌های آمریکا علیه سوریه بگذرد یا خیر.

در پایان این گزارش تاکید شده، بسیاری از کارشناسان معتقدند که اسد شروط سعودی را نخواهد پذیرفت و از روابط خود با تهران کوتاه نخواهد آمد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عربستان سعودی ب سوریه بازسازی روابط با ایران پیشنهاد ریاض به دمشق عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ

استرلینگ و کوکوریا وضعیت مبهمی برای ادامه حضور در چلسی دارند

طرفداری | به گزارش تلگراف، عملکرد بحث برانگیز رحیم استرلینگ و مارک کوکوریا در فصل جاری، ممکن است سران چلسی را به فکر فروش این دو بازیکن بیاندازد. هرچند رحیم استرلینگ با ۸ گل و ۸ پاس گل در فصل جاری آمار به نسبت قابل قبولی را به ثبت رسانده، اما استمفوردبریج از این بازیکن باتجربه انتظار بیشتری دارد و در صورت دریافت پیشنهادی هنگفت، فروش او را بررسی می‌کند. بر اساس خبرها، چندین باشگاه از لیگ حرفه‌ای عربستان به جذب استرلینگ علاقه نشان داده و قصد دارند در تابستان ۲۰۲۴، برای خرید او اقدام کنند. چلسی آماده‌است تا با بررسی پیشنهادهای سعودی‌ها، به بهترینِ آن‌ها پاسخ مثبت داده و اجازه جدایی وینگر ۲۹ ساله خود را صادر کند.

گفتنی است رحیم استرلینگ تا سال ۲۰۲۷ با چلسی قرارداد دارد و ارزش تقریبی او توسط ترنسفرمارکت، ۴۵ میلیون یورو تخمین زده شده‌است.

آینده مبهم مارک کوکوریا

یکی دیگر از بازیکنانی که وضعیت مشخصی برای فصل آینده ندارد، مارک کوکوریا است. فول‌بک اسپانیایی طی مدت زمان حضورش در چلسی بارها مصدوم شده و بازی‌های زیادی را به همین دلیل از دست داده‌است. کوکوریا در فصل جاری هم تنها ۲۰ بازی برای چلسی انجام داده‌ و کادر فنی این تیم نتوانسته روی او به عنوان یک بازیکن همیشه در دسترس حساب باز کند.

با وجود قراردادی که تا سال ۲۰۲۸ معتبر است، چلسی ممکن است شرایط مشابه استرلینگ را برای کوکوریا نیز اعمال کند: یعنی در صورت دریافت پیشنهادی مناسب، به جدایی این بازیکن رضایت دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد