Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون اسبق شهرداری تهران و رئیس سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، اظهارداشت: مسوولان شهری و اعضای شورای شهر پنجم  در پایان دوره خودشان به جای طلبکاری باید پاسخگو باشند و گزارشی از عملکرد این دوره ارائه بدهند.

وی افزود: متاسفانه شورای پنجم در آخرین هفته ها و روزهای مسوولیت به جای اینکه کارنامه و گزارش عملکرد خودش را در اختیار مردم قرار بدهد و پاسخگو باشد که در این چهار سال چه کرده تنها مشغول نقدهای غیرمنصفانه از زمان مدیریت آقای قالیباف است و تلاش می کنند با سیاه نمایی از اقدامات صورت گرفته در آن مقطع در آخرین روزها همچنان پاسخگو نباشند و طلبکارانه تنها ادعاهای نادرست و غیر واقعی در این خصوص مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اسبق شهرداری تهران ادامه داد: شورا باید در برابر مردم پاسخگو باشد و حالا بگویند در این چهار سال چه پیشرفتی در شهر حاصل شده کدام اقدام تاثیرگذار در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، حمل و نقل، آلودگی هوا و توسعه عدالت خصوصا در مناطق محروم و جنوبی تهران انجام شده در حالی که مردم در این دوره کارنامه قابل قبولی ندیده اند و تنها شاهد دورانی بی عمل همراه با خطاهای متعدد در حوزه های مختلف بوده اند. در سوی دیگر همین مردم عملکرد و کارنامه دوران آقای قالیباف را با گوشت و پوست خودشان لمس کردند. پیشرفت شهر را در حوزه های مختلف دیدند. مردم در مورد گذشته قضاوت می کنند، شما بگویید در دوره مدیریت خودتان چه کردید؟

وی بیان داشت: در دوره مدیریت آقای قالیباف به طور متوسط در هر سال حداقل دو مگاه پروژه عظیم و قابل توجه در شهر تهران به بهرداری می رسید. پروژه های عظیم شهری، اتوبان ها، تونل ها، پل ها، دریاچه خلیج فارس و اقداماتی از این دست را نمی شود انکار کرد. حالا از دوستان می پرسیم مگا پروژه شما چه بوده می گویند شهرنفروشی کردیم.

تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که از نظر شما عبارت شهر نفروشی آن هم به عنوان یک پروژه عظیم چه مفهومی دارد؟ گفت:اگر کار نکردن را مگا پروژه تعریف می کنند بی عمل بودن مصداق بزرگ ترین عملکرد آقایان است. در خصوص شهر نفروشی باید بگویند که اگر این کار را خلاف طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران انجام داده اند که باید پاسخگو باشند و در واقع تخلف کرده اند. طبق قانون وقتی مردم خواستار دریافت پروانه ساخت هستند باید به خواسته آنها رسیدگی شود و طبق ضوابط شهرداری اقدام به صدور پروانه با رعایت قانون می کند. حالا باید ببینیم چرا مردم درخواستی برای صدور پروانه ساخت ندارند.

وی در پاسخ به اینکه به اعتقاد شما دلیل کاهش درخواست‌ها برای صدور پروانه چیست؟ گفت:حقیقت این است بلایی بر سر مردم آورده اند که توان ساخت و ساز ندارند و اگر مردم برای دریافت پروانه ساخت مراجعه نمی کنند دلیلش این است تورمی در اقتصاد شهری ایجاد شده که دیگر ساخت و ساز توجیه اقتصادی ندارد و وضعیت رشد بی رویه قیمت مسکن هم کاملا مشخص است. چند برابر شدن عوارض و تراکم طبیعتا باعث می شود مردم نتوانند برای دریافت پروانه و اقدام به ساخت و ساز اقدام کنند و این با این وضعیت مدعی مگاپروژه شهرنفروشی می شوند که نتیجه آن هم مشخص است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون اسبق شهرداری تهران ساخت و ساز در پایتخت ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به پرداخت ودیعه‌های سنگین مسکن به مدیران شهرداری تهران

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران گفت: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند، وام با بهره بانکی در نظر یگیریم.

تسنیم در خبری نوشت: علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران درباره حواشی لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن گفت: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

وی با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم‌. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم اما متاسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904195

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ برابری بودجه مناطق ۲۲‌گانه تهران در دوره ششم مدیریت شهری
  • ماجرای اعطای وام به مدیران شهرداری چه بود؟
  • توضیحات زاکانی درباره پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری
  • واکنش زاکانی به پرداخت ودیعه‌های سنگین مسکن به مدیران شهرداری تهران
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟