Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@15:09:22 GMT

پایان واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا تا فردا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۵۷۰

پایان واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا تا فردا

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پایان واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا تا فردا، خواستار تسریع در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر کشور شد.

به گزارش مهر، علیرضا رئیسی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست می‌کنیم نسبت به تسریع در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خیلی سریع به افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند، پیامک بدهید تا مردم نگران نشوند.

رئیسی با عنوان این مطلب که در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر مشکلی نداریم و صد درصد افراد در سامانه هستند، گفت: هر بهورز ۵۰ نفر سالمند را تحت پوشش دارد و از همین رو می‌توانیم واکسیناسیون ۶۵ سال به بالا در روستا‌های زیر ۲۰ هزار نفر را شروع کنیم.

وی افزود: اگر تعداد زیاد بود و واکسن کم بود، می‌توانیم از ۷۰ سال یا ۷۵ ساله‌ها شروع کنیم.

رئیسی با گلایه از بی انضباطی بعضی از دانشگاه‌ها در انجام برنامه واکسیناسیون، گفت: زودتر این بی انضباطی را جمع کنید. قرار نیست هر طور خواستید به هر کسی واکسن بزنید. ما باید بگوییم چه کسانی واکسن دریافت کنند.

وی افزود: هر یک دوز واکسن که تأمین می‌شود، ساعت‌ها و روز‌ها وقت می‌برد؛ بنابراین باید قدر این واکسن‌ها را بدانیم و درست توزیع و تزریق کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه سامانه ما کاملاً آماده است و بر اساس آن رصد می‌کنیم، گفت: بر اساس میزان واکسن، اعلام می‌کنیم کدام گروه‌های سنی سالمندان واکسن بزنند.

وی با عنوان این مطلب که همکاران در هنگام ثبت حتماً دقت لازم را داشته باشند، افزود: تیم‌های واکسیناسیون می‌توانند هر ۸ دقیقه یک نفر را واکسن بزنند.

رئیسی با عنوان این مطلب که ۲۶ هزار و ۹۰۰ تیم واکسن داریم، تاکید کرد: تیم‌های ما باید آمادگی لازم را داشته باشند که روزانه یک میلیون واکسن بزنند.

وی افزود: در مورد حق الزحمه هم دستورالعملی در حال تهیه است. قرار نیست مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت از حضور نیرو‌های خودمان خالی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که تا فردا واکسیناسیون ۸۰ سال به بالا تمام می‌شود، ادامه داد: هر چه سریع‌تر مراکز تجمیعی را راه اندازی کنید. مراکز خودرویی کار بسیار جالبی است که در بعضی استان‌ها راه اندازی شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا ستاد مقابله با کرونا کووید 19 عنوان این مطلب سال به بالا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان