Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برآوردمان این است که تا فروردین‌ ماه سال آینده، ظرفیت تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور ایجاد شود؛ می‌توانیم تولیدکننده و صادرکننده اکثر محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و واکسن کرونا باشیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ صبح امروز نخستین محصول انبوه تولید شده واکسن " کوو ایران برکت" در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، استاندار البرز، نماینده مردم کرج در مجلس در محل کارخانه تولید واکسن در کردان، رونمایی و آماده تحویل به وزارت بهداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا شانه ساز؛ رئیس سازمان غذا و دارو در این‌ مراسم با بیان این‌که حامل پیام تشکر و سپاس وزیر بهداشت برای این دستاورد بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام در تولیدانبوه واکسن کرونا و تحقق این آرزوی ارزشمند هستم، گفت: خدا را شاکر هستم که در سرزمینی زندگی می‌کنم که مهد تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست؛ از ستاد اجرایی فرمان امام که در تمام مقاطع و مشکلات به کمک وزارت بهداشت آمد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما در سخت‌ترین شرایط تحریم، درگیر کرونا شدیم و امروز مفتخرم بگویم که از سال 97 تا 99 در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است.

شانه‌ساز با ارائه مثالی ادامه داد: در سال 97 نسبت به سال 92 رشد بازار تولید دارویی 92 درصد بوده و 21 درصد کاهش واردات را داشته‌ایم؛ 10 درصد ارزبری را برای مواد اولیه تولید افزایش دادیم و در نتیجه 29 درصد ارزبری را برای واردات داروها کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه در سال 97، یک چهارم بازار دارویی در اختیار واردات بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 88 درصد بازار دارویی در اختیار تولید است و تحریم‌ها برای زمین‌گیر کردن صنعت دارویی ما بود اما امروز جایگاه مناسبی در زمینه تولید دارو پیدا کرده‌ایم.

شانه‌ساز با بیان اینکه از روز اول کرونا ستاد اجرایی به کمک ما آمده است، تاکید کرد: در دوران کرونا اگر چه عزیزانی از دست دادیم اما تهدید را به فرصت تبدیل کردیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که پس از شیوع کرونا توانستیم صنعت واکسن‌سازی را نیز رونق دهیم، گفت: در کشورهای آمریکایی و اروپایی، سال‌ها واکسن تولید می‌شد و ما در شرایط نابرابر و تحریمی توانستیم جزو چند کشور اول در تولید واکسن کرونا باشیم.

وی تاکید کرد: برآوردمان این است که تا فروردین‌ ماه سال آینده، ظرفیت تولید 197 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور ایجاد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما می‌توانیم تولیدکننده و صادرکننده اکثر محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در عرصه کرونا باشیم و در عرصه واکسن کرونا نیز صادرکننده باشیم.

شانه‌ساز در پایان سخنان خود با اشاره به نخبگان و جوانانی در کشور در حال فعالیت هستند، یاداور شد: واکسن کرونا، شاهراه و تقاطع مجموعه‌ای از علوم است زیرا واکسن را باید به فرد سالم بزنیم تا بیمار نشود و به همین دلیل حساسیت‌های زیادی در زمینه تولید دارد و توانایی کشور در ساخت واکسن، نشانگر سرآمد بودن ما در عرصه علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه تمام روش‌های واکسن‌سازی توسط 12 شرکت واکسن‌سازی در کشور دنبال می‌شود آن را یک اتفاق بی‌نظیر در جهان دانست.

تولید 30 میلیون دوز "واکسن کوو ایران برکت" در شهریور ماهنخستین محصول تولیدشده واکسن "کوو ایران برکت" رونمایی شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا رئیس سازمان غذا و دارو واکسن کرونا ستاد اجرایی میلیون دوز شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی