Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم رونمایی از اولین محصول تولید شده واکسن کوو ایران برکت گفت: خدا را شاکرم در سرزمینی به دنیا آمدم که مهد مقاومت است. دشمنان از اعمال تحریم‌ها و نقشه‌ها این برآورد را داشتند که ملت را در حوزه سلامت به زانو در بیاورند اما شاهد آن هستیم که واردات دارو از بالای ۹۰ درصد در سال ۹۲ به ۲۱ درصد و سال ۹۷ کاهش پیدا کرده است و کاهش ۲۱ درصدی در واردات انواع دارو را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارزبری برای تولید انواع مواد اولیه دارو تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده در حالی که ارزبری برای واردات دارو را تا ۲۹ درصد کاهش داده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حالی که در گذشته ۸۸ درصد بازار دارویی کشور در اختیار واردات بود، امروز این عدد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

شانه‌ساز تاکید کرد: ارزش سهام شرکت‌های دارویی هم در حال ارتقا است و ما توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از روزهای اول کرونا به کمک دولت آمد، افزود: در شرایطی که در ۱۰۰ سال اخیر توفیقی در واکسن‌سازی نداشتیم، کرونا باعث شد تا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و صنعت واکسن‌سازی در کشور برپا شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: کشورهایی مثل آمریکا و روسیه از سال‌ها قبل تولیدکننده واکسن بودند و به دلیل شیوع ویروس سارس و مرس کارخانه‌های تولید واکسن در این کشورها فعال بود اما ایران در یک شرایط تحریم و بحران کرونا توانست خود را به این کشورها در حوزه واکسن‌سازی برساند.

شانه‌ساز تاکید کرد: با همکاری تمام شرکت‌های تولید واکسن کرونا تا فروردین سال آینده توانایی تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن را خواهیم داشت که این یک معجزه است.

وی گفت: امروز صادرکننده تمام اقلام مورد مصرف کرونا هستیم و باید بگویم که واکسن شاهراه و تقاطع مجموعه‌ای از علوم است که امروز به آن دست یافته‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در حال حاضر تولید واکسن کرونا با ۱۶ پلتفرم توسط ۱۲ شرکت در حال انجام است که در این حوزه ایران منحصر به فرد است.

کد خبر 600376 برچسب‌ها كرونا در ايران سازمان غذا و داروی ایران دارو واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سازمان غذا و داروی ایران دارو واکسن کرونا سازمان غذا و دارو واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش میزان تعداد واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تأمین دارو و واکسن‌های دامی موردنیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

زبردست اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان عنوان کرد و هدف از این اقدام را دردسترس‌بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران برشمرد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر 6096978

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است