Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزیابی جدید محققان نشان می‌دهد، امکان فعالیت آتش‌فشانهای مریخ وجود داشته و این موضوع احتمال زیست میکروب‌ها و وجود شرایط قابل سکونت در این سیاره را افزایش می‌دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یافته‌های جدید محققان دانشگاه آریزونای آمریکا نشان می‌دهد با نگاه به تئوری‌های زمین‌شناسی این موضوع اثبات می‌شود که امکان فعالیت در آتش‌فشانهای مریخ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این احتمال و فعالیت آتش‌فشانها در مریخ، وجود میکروبها هم در این سیاره از 30 هزار سال گذشته قابل اثبات خواهد بود و احتمال زیست آنها در این سیاره را افزایش می‌دهد.

بررسی احتمال فعالیت آتش‌فشانها با نگاهی به عکسهای گرفته شده توسط ماهواره Elysium Planitiaاز مریخ انجام شده است؛ این تصاویر نشان می‌دهند امکان فعالیت آتش‌فشانهای مریخ در 50 هزار سال وجود داشته است.

در تصاویر گرفته شده رسوبات آتش‌فشانی ناشناخته‌ای وجود دارد که خبر از فعالیت آتش‌فشانها می‌دهد؛ همین موضوع امکان زیست میکروبها و وجود شرایط قابل سکونت در زیر سطح مریخ را بیشتر می‌کند.

ضبط صدای بالگرد نبوغ بر فراز مریخ+فیلمثبت رکورد تازه‌ای از پرواز مریخ‌نورد نبوغ بر فراز مریخفیلم/ نخستین ویدئوی ناسا از پرواز بالگرد ناسا در سیاره مریخ

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعالیت آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد

رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه‌ و شهرسازی گفت: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.   علی بیت‌الهی درباره مطالعات انجام شده برای شناسایی اینکه چه میزان جمعیتی از ایران که در پهنه فرونشستی سکونت دارد، اظهار داشت: در این باره گزارشی تهیه کرده‌ام که در این گزارش نقشه‌های فرونشستی و سکونتگاه‌های جمعیتی شهری و روستایی را بررسی کردم و تطابق دادم، مطالعات نشان می‌دهد که متاسفانه محدوده‌های جمعیتی عمده و کلان کشور مانند تهران، مشهد، شیراز ، کرمان و از همه مهم‌تر اصفهان و چند کلان شهر دیگر  دقیقا در محدوده فرونشستی قرار دارند یا مجاورت و حاشیه زون‌های فرونشستی واقع شده‌اند.   وی ادامه داد: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.   رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه‌ و شهرسازی تاکید کرد: خصلت فرونشست زمین این است که هر روز ادامه دارد و استنباط می‌شود که اگر همین روال ادامه پیدا کند این زون‌های مجاورت فرونشست هم جزو پهنه‌های فرونشست خواهند شد  و به این پهنه می‌پیوندند و وسعت فرونشست افزایش پیدا می‌کند.   بیت‌الهی افزود: مساحت زون‌های فرونشستی در کشور نسبت به ۵ سال گذشته حدود ٣ برابر افزایش پیدا کرده و رشد پهنه خصوصیت فرونشست است.   وی گفت: باید توجه داشت که این حجم جمعیت و ساخت و سازها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی تحت تاثیر این موضوع هستند و کاهش این ریسک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • کشف گاز متان در سیاره مریخ
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد