Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@16:18:58 GMT

رشد ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس و خوشحالی سهامداران

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۲۱۳

رشد ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس و خوشحالی سهامداران

بورس تهران امروز با رشد بیش از ۲۱ هزار و ۹۳۴ واحدی به کار روزانه خود پایان داد. به گزارش پول نیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد ۲۱ هزار و ۹۳۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. رشد ۲۱ هزار واحدی بالاترین رقم رشد شاخص در ۳۲ روز معاملاتی در سال ۱۴۰۰ است.

شاخص هم وزن نیز ۱۸۶ واحد بالا آمد و در سطح ۴۱۹ هزار و ۲۵۰ واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل فرابوس ۱۵۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحد رسید.

امروز «فولاد»، «فملی» و «فارس» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس خساپا صدرنشین است و فملی و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، کرمان و آریا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.
گروه‌های سبز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام اغلب شرکت‌های گروه‌های فلزات اساسی (مانند فجر، فباهنر، فملی، فولاد، فخوز و ذوب)، محصولات شیمیایی (مانند شگویا، فارس، شغدیر، نوری و پترول)، بانک‌ها و موسسات اعتباری (مانند وتجارت، وپاسار و وبصادر) و فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای (مانند شسپا، شپنا، شتران، شبریز و شبندر) افزایش یافت.

در روز سه‌شنبه روند خروج پول حقیقی پس از ۱۸ روز کاری متوقف شد و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۱۴۵ میلیارد تومان شد. در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۳۶ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی قرار گرفتند.

همچنین امروز شاهد خروج ۲۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت بودیم که بالاترین خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت در سال ۱۴۰۰ است.
رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه ۵۲ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۱۰ درصدی نسبت به روز گذشته به رقم ۴ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان رسید.
افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته ۱۰۸ درصد افزایش یافت و در رقم ۲۱۵ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۰.۵ درصد کاهش یافت و ۳ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان شد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس (با نماد معاملاتی شبندر) با صف خرید ۳۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شبندر، شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۲۸ میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و غصینو (صنعتی مینو) بیشترین صف فروش را داشتند.

یکی از راه‌های تحلیل بنیادی و حتی تکنیکال شناسایی نماد‌های با ارزش بورس در معاملات روزانه و به دست آوردن هدف قیمتی آن است، هرچقدر ارزش معاملات چه در روند مثبت و چه منفی در یک نماد بیشتر باشد، آن نماد مورد توجه ویژه فعالان بازار سرمایه است، نماد‌هایی که در صف فروش و صف خرید قرار دارند نشان دهنده پیشرونده بودن یا اصلاح قیمتی نماد‌ها بوده و می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، البته این یکی از آیتم‌های تحلیل نماد‌ها بوده و برای تحلیل دقیقتر باید موارد بنیادی و تکنیکال یک سهم مانند ترازنامه و نمودار نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

نماد‌های تاثیرگذار معاملات امروز (سه شنبه، بیست و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) را بشناسید:

پرتراکنش‌های بورسی معاملات امروز
نماد‌های خساپا، فملی، خودرو پربیننده‌های بورسی معاملات امروز بودند.

تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس
این تاثیر را نماد‌های فملی، شستا، فولاد، فارس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشتند.

تاثیر منفی بر شاخص کل بورس
نماد‌های پرداخت، اخابر، فخاس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشتند.

بیشترین حجم معاملات
این نسبت را نماد‌های خساپا، خودرو، امین یکم کسب کردند.

بیشترین ارزش معاملات
این نسبت را نماد‌های پالایش، دارا یکم، امین یکم کسب کردند.

بیشترین تقاضا
نماد‌های شبندر، شپنا، سپاس با بیشترین تقاضا در بازار بورس مواجه شدند.

بیشترین فروش سهام
بیشترین عرضه‌ها نیز مربوط به قثابت، خزر، کاذر در بازار امروز بود.

بیشترین افزایش قیمت روزانه
بیشترین افزایش روزانه در سهام پترول، کلوند، شغدیر به ثبت رسید.

بیشترین کاهش قیمت روزانه
بیشترین کاهش قیمت در نماد‌های حتوکا، پرداخت، کماسه صورت گرفت.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بازار سرمایه بورس اوراق بهادار بر شاخص کل بورس معاملات امروز میلیارد تومان ارزش معاملات پالایش نفت پول حقیقی ۲۱ هزار نماد ها صف فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۲۷۶.۴۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۲۹.۹۸۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۸,۹۶۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۰۲.۵۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۲۶۲,۰۵۴.۲۶۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750635

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات