Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی بعد از ظهر دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با شهریار پرهیزگار قاری و حافظ بین‌المللی قرآن دیدار کرد.

علیرضا نادعلی دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌ی ارتباطات فرهنگی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این دیدار گفت: در راستای توسعه و بسط ارتباطات فرهنگی انقلاب اسلامی با همراهی حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به دیدار شهریار پرهیزگار حافظ و ترتیل خوان برجسته کشوری رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جایگاه علمی و انقلابی بودن استاد پرهیزگار بر همگان محرز است. تأثیر گذاری این استاد حفظ در چند دهه بر نسل‌های مختلف در جامعه قرآنی و غیر قرآنی به خصوص در موضوع حفظ قرآن از مهمترین فعالیت‌های این شخصیت برجسته قرآنی است.

نادعلی با تاکید بر اینکه جلسه بسیار خوب، بانشاط، نورانی برگزار و نکات بسیار خوبی در آن ارائه شد، تصریح کرد: تاکید بر اجرای حفظ بر مبنای تاکید مقام معظم رهبری از اولین درخواست‌های این استاد برجسته حفظ قرآن بود. این فعال قرآنی در مقایسه وضعیت حفظ قرآن با کشورهای دیگر اسلامی که مبانی اسلامی حاکمیتی ندارند، ایران را دچار عقب ماندگی‌های زیادی در حوزه قرآنی علی‌الخصوص حفظ قرآن بر شمرد. در این جلسه بر مطالبه تربیت ده میلیون حافظ قرآن تاکید شد.

نادعلی با بیان گلایه استاد پرهیزگار گفت: استاد پرهیزگار از کوتاهی‌هایی که در جامعه توسط نخبگان و صاحبان تریبون و سخنرانان و بخش‌های حاکمیتی نسبت به حافظان اتفاق می‌افتد گلایه کرد. این استاد بیان داشت که شأن و شئون حافظان رعایت نشده و جایگاه حافظان را یک امر سطحی قلمداد می‌کنند.انتظار می‌رود جامعه قرآنی در شرایط و مقتضیاتی که در جامعه پیش می‌آید بر اساس مبانی قرآنی موضع گیری های به موقع داشته باشد و از این طریق ادای وظیفه نسبت به ولی خدا و حاکمیت خدا و قرآن را انجام دهد. البته کم کاری نسبت به این امر اتفاق افتاده است.

نادعلی ضمن بیان اهمیت حفظ در بیان حجت الاسلام قمی گفت: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار آنچه که از سوی صاحبان رسانه‌ها بیان شده و شاید در شأن حافظان قرآن نباشد را مورد نقد و بررسی قرار داد و به ضرورت حفظ قرآن برمبنای روایات تاکید کرد.

وی ادامه داد: در خصوص تربیت حفاظ هر دو شخصیت بر تربیت ویژه بصیرتی، محتوایی و عقیدتی تاکید کردند تا مورد توجه بیشتر فعالیت‌های سازمان دارالقرآن قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این دیدار قرآنی نفیس از سوی حجت الاسلام قمی به شهریار پرهیزگار به پاس خدمات ارزنده قرآنی اش اهدا شد.

کد خبر 5209554 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان دارالقرآن الکریم حجت الاسلام محمد قمی انقلاب اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی شهریار پرهیزگار ماه مبارك رمضان فعالیت های قرآنی قرآن کریم دعای روزهای ماه رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن روز قدس عید سعید فطر نمایشگاه مجازی قرآن کریم محمد علی انصاری دعا و نیایش اوقات شرعی استاد پرهیزگار رئیس سازمان حجت الاسلام حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ارزشگذاری به بزرگان و اهمیت دادان به خدمات آنان، جامعه را فاخر می‌کند.

رضوان باقلاچی، ۱۶ اردیبهشت در آیین تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی، مفسر برجسته قرآن کریم که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل و به همت معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی برگزار شد، گفت: استاد تعدیلی تمثال واقعی خضوع است و مصداق آن، تجلیل از ۳۱ چهره برگزیده استان به‌مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی است که ایشان علی رغم اینکه یکی از این شخصیت ها بودند اما به دلیل ایحاد فرصت برای دیگران انصراف دادند.

وی با قدردانی از جهاد دانشگاهی به دلیل برگزاری این رویداد ارزشمند، اذعان داشت: وظیفه ما در برابر استاد تعدیلی سنگین است و باید برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت ایشان تدارک دیده شود.

در ادامه، حجت الاسلام باقری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، وجود استاد تعدیلی را خیر و برکت برای استان و خدمات ایشان را ذخیره آخرت دانست.

وی افزود: استاد تعدیلی از شخصیت های برجسته علمی و قرآنی استان هستند که امیدواریم از وجود ایشان بدرستی برای نوجوانان و جوانان بهره‌برداری شود.

تفسیر دعای کمیل استاد تعدیلی مغفول مانده است

حجت الاسلام طهماسبی، رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: کلاس‌های درس استاد تعدیلی سرشار از نظم، وقت شناسی و دقت ایشان است به گونه ای که در شرایط حساس و تعطیلات نیز در کلاس ها دایر می شوند.


وی ادامه داد: استاد تعدیلی در حوزه تفسیر چندین سال تحقیق و پژوهش کرده و به ادبیات عرب مسلط و در این زمینه صاحب نظر می باشد که در شمال غرب کشور بی بدیل است.
رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: تفسیری بسبار زیبا از استاد وجود دارد که متاسفانه مغفول مانده و ضرورت دارد نسبت به آن برنامه ریزی شود.


تواضع و گمنامی استاد تعدیلی برای ما درس و الگو است


در ادامه دکتر عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه استاد جمال تعدیلی در عین حال که چهره حوزوی است، چهره دانشگاهی نیز می باشد، گفت: پیش بینی ما این است که این جلسه مقدمه ای برای تجلیل بالاتر و والاتر از ایشان در دانشگاه ها باشد.


وی بیان کرد: از سال ۱۳۶۵ که در مسجد تازه میدان از تفسیر ایشان بهره مند می شدیم، شدت تواضع و گمنامی ایشان خصلتی است که برای ما درس و الگو است.
فنی اصل تصریح کرد: استاد تعدیلی هرگز به دنبال کسب مقام و مطرح شدن نبودند و در قلب ها جای دارند.

در ادامه این آیین، حجت الاسلام مصلح نیا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز بیان کرد: در جامعه‌ای که در آن فرهنگ قدردانی جاری نباشد، تولید تمدنی اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: تقدیر را باید در همه جوانب داشته باشیم و همه ما باید افتخار کنیم که شاگرد مکتب جعفری هستیم.

همچنین حجت الاسلام غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل نیز در تجلیل از استاد تعدیلی گفت: برای تقدیر از ایشان نمی توان واژه ای یافت چرا که ایشان مصداق آیه شریفه «وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» هستند یعنی هر لحظه و هر زمان استاد تعدیلی برای ما درس است و در هر جا گیر کنیم به یاد استاد تعدیلی می‌افتیم.

در خاتمه این مراسم با اهداء الواح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه‌های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد