Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله اسکندری طراح گریم و چهره‌پرداز سینما با ابراز تأسف از درگذشت مسعود ولدبیگی پیشکسوت گریم و چهره‌پردازی تأکید کرد که کیفیت بالای چهره‌پردازی امروز را مدیون بزرگانی چون مسعود ولدبیگی هستیم.

عبدالله اسکندری طراح گریم و چهره‌پرداز سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: گریمی که امروز در سینما، تلویزیون و تئاتر ایران شاهد هستیم از آنچه که در دنیا می‌بینیم چیزی کم ندارد و این کیفیت بالا در گریم و چهره‌پردازی را مدیون بزرگانی چون مسعود ولدبیگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از بنیانگذاران سبک‌های مختلف گریم در ایران است.

اسکندری خاطرنشان کرد: زمانی که وارد عرصه گریم شدم مسعود ولدبیگی از پیشکسوتان گریم بود و حتی آرزو داشتم او را ببینم یا با او همکاری داشته باشم و بعد ها که این افتخار نصیبم شد علاوه بر هنر والایی که داشت شاهد مهربانی و انسانیت بسیاری از ایشان بودم.

طراح چهره‌پردازی فیلم سینمایی «آواز قو» در ادامه اظهار داشت: برخورد مسعود ولدبیگی با همه هنرمندان دوستانه بود و همه او را فردی مهربان و با شخصیت می‌شناسند. زنده یاد مسعود ولدبیگی همیشه با عِرق و عاشقانه کار می‌کرد و تأثیراتی که او بر هنر گریم و چهره‌پردازی در ایران داشت به هیچ‌وجه قابل کتمان نیست. شاید بتوان مسعود ولدبیگی را از بنیانگذاران ریش دستی در عرصه چهره‌پردازی دانست.

او در پایان تأکید کرد: متأسفانه همیشه وقتی سینماگران پشت صحنه بازنشسته می‌شوند و بسیاری از آن‌ها خانه‌نشینی را تجربه می‌کنند کسی از آن‌ها یاد نمی‌کند و به نوعی بسیار مظلوم واقع می‌شوند. نباید هنرمندانی که عمرشان را در این عرصه سپری کرده‌اند و زحمات بسیاری کشیده‌اند فراموش کنیم و امیدوارم این مسئله را بیاموزیم و در ذهن داشته باشیم تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

گفتنی است مسعود ولدبیگی گریمور و طراح چهره‌پرداز پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت در سن 86 سالگی درگذشت. او 3 بار برنده جایزه سیمرغ بلورین شد و چهره‌پردازی فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله فیلم‌های «کمال‌الملک»، «پرده آخر» و «ضیافت» و سریال‌های «مختارنامه» و «ستایش 1» بر عهده داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پشت صحنه تئاتر ذهن سینما و تلویزیون فیلم سینمایی عبدالله اسکندری مسعود ولدبیگی مسعود ولدبیگی چهره پردازی گریم و چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار بر فراز استان، اظهار داشت: آسمان بیشتر مناطق طی امروز و فردا به صورت قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر خواهد بود و وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تند باد لحظه‌ای و در برخی مناطق مستعد شرقی خیزش گردو خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز همچنان احتمال بارش رگبار بهاری به ویژه در نواحی غربی و شمالی استان وجود دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به بارندگی‌های ۲۴ ساعت اخیر اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی تا صبح امروز به ترتیب در ایستگاه فریدون‌شهر با ۴۰ میلیمتر، خوانسار ۲۹.۴، داران ۲۰ میلیمتر، میمه ۱۷.۵ میلیمتر، چادگان ۱۶.۳، گلپایگان، نطنز و نجف آباد ۱۰ میلیمتر، مورچه خورت هفت میلیمتر، سمیرم و شهر اصفهان چهار میلیمتر و زرین‌شهر ۳.۸ میلیمتر بوده است.

امینی افزود: برای روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین تنش دمایی (کاهش دما) را طی بامداد روز پنجشنبه به ویژه در باغات نواحی غربی استان انتظار داریم.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

خورو بیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده خواهند بود.

کد خبر 6099563

دیگر خبرها

  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • چهره جدی شجاعی برای تقابل با ملوان
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی + عکس و فیلم