Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردن و عربستان که این سال ها مواضعی منفعلانه در قبال تحولات فلسطین داشته اند، امروز سه شنبه در برابر تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه، واکنش نشان دادند.

 به نقل از شبکه المملکه اردن،  «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه و مهاجران اردن و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان امروز (سه شنبه) در یک گفت و گوی تلفنی با بررسی شرایط خطرناک شهر قدس و سایر مناطق سرزمین‌های فلسطین اشغالی خواستار انجام تلاش برای شکل گیری تلاش‌های موثر بین المللی برای حمایت از فلسطینی‌ها در برابر حمایت اشغالگران صهیونیست شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان به رژیم اسرائیل نسبت به عواقب ادامه تجاوز به مقدسات و آواره کردن مردم محله شیخ جراح از خانه هایشان هشدار دادند.

وزیران خارجه دو کشور تلاش برای شکل گیری حمایت‌های موثر بین المللی از مردم فلسطین و جلوگیری از تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی به غزه را ضروری دانستند و خواستار شکل گیری این تلاش‌ها شدند. 

بر اساس این گزارش، آن‌ها همچنین تاکید کردند که برای بازگشت آرامش نیاز است که رژیم اسرائیل همه تجاوزات خود در قدس و مسجد الاقصی را متوقف کند و به وضعیت تاریخی و قانونی قدس و مقدسات آن احترام بگذارد.

وزرای خارجه اردن و عربستان در این تماس تلفنی که در راستای اجرای توصیه‌های رهبران  دو کشور برای ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها انجام شد بر تقویت روابط تاریخی دو کشور و همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

شبکه المملکه با اشاره به اینکه گفت وگوی تلفنی وزیران امورخارجه اردن و عربستان پیش از نشست فوق العاده اتحادیه کشورهای عربی که امروز در سطح وزیران انجام می‌شود، انجام شده است، افزود: طرفین در این گفت و گو با بررسی شرایط منطقه بر اهمیت فعال‌سازی اقدامات مشترک عربی در مواجهه با تهدیدها تاکید کردند.

صهیونیست ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه "باب العمود" و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه دار گاز اشک آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی  و دروازه باب العمود یورش بردند و حملات آنها علیه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی ها، ده ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه های آنان را تخریب کردند.

همچنین در ادامه این جنایات بمب افکن های رژیم صهیونیستی شب گذشته مناطقی در نوار غزه عموما مناطق مسکونی فلسطینی ها بود را بمباران کردند که در پی آن  ۲۵ شهروند فلسطینی از جمله ۹ کودک به شهادت رسیدند.

کشورهای عربی منطقه بویژه خلیج فارس که طی سال های اخیر از آرمان های ملت فلسطین فاصله گرفته و روابط مخفیانه با تل آویو برقرار کرده بودند، برخی از آنان از  جمله امارات و بحرین از سال گذشته روند عادی سازی روابط با اسرائیل را هم در پیش گرفتند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اردن و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس

به گزارش جام جم آنلاین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به احتمال حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد: حملات اسرائیل به نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

این نهاد سازمان ملل یادآور شد که حملات رژیم صهیونیستی باعث شد طی روزهای گذشته تعدادی از فلسطینی‌ها که بیشتر آنان زن و کودک هستند، جان خود را از دست بدهند.

در بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید شده که این نهاد سازمان ملل بار دیگر درباره یورش گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار می‌دهد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل نسبت به تخریب بیمارستان‌های ناصر و الشفاء در غزه و انتشار گزارش‌ها درباره وجود گورهای جمعی در این مناطق شدیداً ابراز نگرانی کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس