Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی کشور‌های عربی و به اصطلاح مسلمان این روز‌ها قدری کلاه خود را کج‌تر بگذارند و به خود ببالند که با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی سهم بسزائی در جنایات این روز‌های قاتلان صهیونیست در ماه مبارک رمضان دارند

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،زهرا مهران راد؛ازحملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها‌ی ساکن در اطراف مسجدالاقصی به بهانه تهدید آن‌ها و اهالی محله الشیخ جراح به کوچ اجباری؛ شاید اولین بار" الون بن دیوید" تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بود که خبرداد و در صفحه توئیتر خودنوشت: کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دستور آغاز حمله نظامی گسترده به نوار غزه را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن‌دیوید در ادامه تأکید کرد: تمامی شواهد نشان می‌دهد که ما در آستانه آغاز حملاتی گسترده به غزه هستیم.وی تصریح کرد: کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دستور آغاز حملات را صراحتا صادر کرده است.


*نگهبان حصار‌ها و آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه
بعد از این توئیت بود که الجزیره از آغاز عملیات نظامی ارتش اسرائیل به نوار غزه تحت عنوان «نگهبان حصارها» خبر داد.

شبکه عبری‌زبان "کان " نیزاعلام کرد که" بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیزدر مناطق صهیونیست‌نشین اطراف غزه تا فاصله ۸۰ کیلومتری این باریکه ۴۸ ساعت اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد تا جنگ علیه مردم بی دفاع غزه به جرم عدم کوچ از محل زندگی خود چهره تمام عیاری به خود گرفته باشد.

 

 

 

عمق و شدت حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان وشهروندان در قدس، کرانه باختری و نوار غزه تاکنون ۲۲ نفر شهید و و ۷۸۸ زخمیبه جا گذاشته است که ۹ نفر از شهدا کودک بوده اند. این در حالیست که تنها در حملات هوایی و بمباران شهر غزه ۱۰۳ نفر مجروح شدند.

اوج این وحشیگری‌ها تا جایی بود که خود شهرک نشینان رژیم صهیونیستی نیز دست به کار شدند و گروهی از جوانان فلسطینی را که در اطراف مسجد الاقصی مستقربودند را به طرز وحشیانه‌ای با خودرو زیرگرفتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پس از این حملات سخنگوی جنبش حماس نیز به صهیونیست‌ها هشداری داد، مبنی بر اینکه: ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به معنی تداوم درگیری با مقاومت در هر نقطه از فلسطین است.



* هنیه:تا زمانیکه اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و مسجدالاقصی متوقف نشود، حماس به مقابله ادامه می‌دهد

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز آخرین مواضع این جنبش در قبال تحولات قدس اشغالی و مسجدالاقصی را اعلام کرد.براین اساس، وی تاکید کرد: جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم گرفته است با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی مقابله کند.اسماعیل هنیه در ادامه یادآور شد: تا زمانی که اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و مسجدالاقصی متوقف نشود، حماس به مقابله با آن‌ها ادامه خواهد داد.


هنیه خاطر نشان کرد: قدس اشغالی، موازنه قدرت جدیدی را در عرصه سیاسی و میدانی رقم زد و بدون شک در نهایت این اراده فلسطینیان است که پیروز می‌شود. از دیدگاه ما، معادله «ارتباط دادن غزه به قدس» ثابت است و تغییر نمی‌کند. زمانی که قدس خواستار کمک شد، غزه ندای آن را لبیک گفت.
پس از این بیانیه بود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تهدید کرد که اگر نیرو‌های اسرائیلی تا ساعت شش عصر به وقت محلی از محوطه اطراف مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح که ساکنان فلسطینی در آن تهدید به کوچ اجباری شده‌اند، عقب‌نشینی نکنند، اقدام به حملات نظامی خواهد کرد.

 

در همین زمینهخبرنگار کانال ۱۳ اسرائیل گفته: وارد اشكلون شدم و از وحشت آنچه كه ديدم گريه كردم ، باورنكردنيست. اتومبيل ها سوخته و ستون هاي دود از هر خانه اي بلند شده است‌. وضعیت در این شهر وحشت است


*اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به حملات گسترده گروه‌های مقاومت
البته این تهدید حماس ختم به حرف و کلام نشد و براساس ادعای منابع و رسانه‌های صهیونیستی ۲۵۰ فروند راکت و موشک از نوار غزه به‌سمت اراضی اشغالی شلیک شد.


*فرار نمایندگان پارلمان اسرائیل در پی حملات موشکی حماس
به دنبال حمله راکتی از سوی فلسطینیان نوار غزه اعضای پارلمان اسرائیل فرار را به قرار ترجیح دادند و صحن پارلمان را خالی کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 




همچنین منابع فلسطینی نیز خبر از اصابت ۸ فروند موشک به‌سوی تل‌آویواز طرف گروه‌های مقاومت دادند. این منابع همچنین از هدف قرار دادن عسقلان با موشک‌های بدر ۳ خبر دادند.

*تقابل موشک و ضد موشک در یک فریم

 

 

 

درحالیکه پرتاب راکت‌های شلیک شده از نوار غزه به سوی گنبد آهنین صورت گرفت، این حملات با واکنش پدافند گنبد آهنین مواجه شد که بخشی از موشک‌ها را منهدم کرد، ولی تعدادزیادی از این پرتاب‌ها نیز به شهر‌های صهیونیست نشین اصابت کرده است.


*حملات موشکی حماس سفر‌های دیپلماتیک مقامات صهیونیستی را نیمه کاره گذاشت
در پی حملات راکتی و موشکی گروه‌های مقاومت و حماس به مواضع عنکبوتی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در سفر به شرق آسیا به سرمی‌برد، مجبور شد سفر خود به سئول را نیمه کاره رها کند و به تل آویو برگردد.

براساس گزارش خبرگزرای یونهاپ، اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به همراه «امیر پرتز» وزیر اقتصاد این رژیم روز دوشنبه برای یک سفر چهار روزه و دیدار با همتایان خود در کره جنوبی و شرکت در مراسم جشن امضای توافقنامه تجاری سئول با این رژیم (FTA) به کره جنوبی سفر کرده بودند.
مجبور شدند، ملاقات‌های استراتژیک و با اهمیت خود را در تمام جهان نیم کاره رها کرده و به اسرائیل بازگردند.
پیش از ترک سئول، اشکنازی البته مجبور شد به «شونگ ایویی یانگ» وزیر خارجه کره جنوبی تلفن کند و درباره تنش‌های اخیر در اراضی اشغالی و عذرش برای بازگشت به تل آویو توضیح بدهد.

 

 


وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و کره جنوبی قرار بود روز چهارشنبه در لانچئون دیدار کنند.
براساس گزارش یونهاپ، وزیر خارجه کره جنوبی نیز به اشکنازی گفته است که شرایط را درک می‌کند و برای برقراری آرامش در فلسطین اشغالی ابراز امیدواری کرده است.
این در حالیست که براساس گزارشها، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی فعلا قرار است در کره جنوبی بماند تا شان دیپلماتیک صهیونیست‌ها بیش از این در جهان خدشه دار نشود.

پس از این تقابل جانانه فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی به سمت مسجدالاقصی حرکت کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 


در راستای این حرکت خودجوش فلسطینیان، نیرو‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) مجبور شدند، درب‌های مسجدالاقصی را پس از عقب‌نشینی از آن به روی نمازگزاران فلسطینی بازکنند وجوانان فلسطینی به محض ورود دوباره خود به مسجد الاقصی فریاد‌های الله اکبرو تکبیر سر دادند و نماز صبح در این مسجد با حضور هزاران فلسطینی برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در پی اوج گیری بحران بین فلسطینیان گرو‌های بین الملی نیز مجبور به واکنش شدند.مثلا اتحادیه اروپا اعلام کرد تخلیه محله شیخ جراح از فلسطینی‌ها غیرقانونی است و ما احترام به اماکن مقدس را خواستاریم.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه و در پی درگیری با نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در بخش شرقی شهر قدس، توقف درگیری‌ها و برقراری آرامش در این منطقه را خواستار شد.

*اتحادیه اروپا: اخراج فلسطینی‌ها غیرقانونی است/ عفو بین الملل: تل آویو تخلیه فلسطینی‌ها را متوقف کند

مسئول ارشد سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری گفته است: شرایط و وضعیت مربوط به اخراج خانواده‌های فلسطینی از شرق شهر قدس بسیار نگران کننده است.


بورل افزوده است: این گونه اقدامات بر اساس قوانین بین المللی ‏غیر قانونی است و تنها باعث تشدید تنش و درگیری می‌شود و برای کاستن تنش‌ها در شرق شهر قدس نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.


در خبری دیگر، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در واکنش به درگیری‌های شدید در مسجدالاقصی در صفحه توییترش نوشته است: طی روز‌های گذشته با بسیاری از شرکای خود در مورد کاهش تنش‌ها و وخامت اوضاع در قدس در تماس بوده ایم. ما تنها از هر دو طرف می‌خواهیم از شدت این تنش‌های بحرانی بکاهند. دو طرف می‌توانند در این موضوع، سهیم باشند.


در خبری دیگر، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد اسرائیل باید بیرون راندن ساکنان محله شیخ جراح و شرق قدس را فورا متوقف کند.


*کشور‌های عربی متهم ردیف اول جنایات این روز‌های صهیونیست‌ها در غزه

به هرحال به نظرمی رسد، جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در به شهادت رساندن ۲۲ نفر که نیمی از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل میدهند، اقدامی همطراز جنایت داعش و حتی بدتر از آن است.
چرا که داعش معروف و شهره به گروهی تروریستی و آدمکش است در حالیکه رژیم صهیونیستی همواره ژست دموکرات‌ترین واحد سیاسی در غرب آسیا را دارد؟! واز طرف غرب مستقیما مورد حمایت است.


از سوی دیگر برخی کشور‌های عربی و به اصطلاح مسلمان این روز‌ها قدری کلاه خود را کج‌تر بگذارند و به خود ببالند که با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی سهم بسزائی در جنایات این روز‌های قاتلان صهیونیست در ماه مبارک رمضان دارند؛ و مطابق فرمایش رسول رحمت: لَزَوالُ الدنیا جَمیعا أهوَنُ علَى اللّه ِ مِن دَمٍ سُفِکَ بغیرِ حَقٍّ.اگر همه دنیا نابود شود، نزد خدا اهمیتش کمتر از خونى است که به ناحق ریخته شود.

به نظر می‌رسد آنچه در ماه رمضان در بیت المقدس اتفاق افتاد و اوج آن را در این روز‌ها شاهدیم، حرکتی است که به زودی غرب آسیا و کرانه باختری را وارد مرحله جدیدی از مقاومت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غزه و کرانه باختری حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رژیم صهیونیستی صهیونیست ها اتحادیه اروپا فلسطینی ها وزیر خارجه قدس اشغالی روز ها کره جنوبی نوار غزه مجبور شد تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس یکشنبه شب ۱۶ اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، وی را در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه قرار داد.

هنیه در این تماس تلفنی بر موضع حماس در ایستادگی بر احقاق حقوق ملت فلسطین برای هر توافق سیاسی تاکید کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس گفت: «ما پاسخ حماس به طرح پیشنهادی مصر و قطر را برای توقف حملات رژیم اسراییل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و سایر شروط خود ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است.»

هنیه تاکید کرد: ما در نیات خود صادق هستیم.

وزیر امور خارجه نیز ضمن تجلیل از ایستادگی قهرمانانه ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ و نسل کشی علیه غزه در هفت ماه گذشته، گزارشی از تحرکات دیپلماتیک اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت در مجامع بین‌المللی از جمله حضور فعال در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ارائه کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از طرح ارایه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، تبادل اسرا، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسراییلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • شلیک بیش از ۳۰ موشک توسط مقاومت لبنان به شهرک صهیونیستی و قطع شدن برق آن
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین