Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۸ هزار و ۹۷۱ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۳۸۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۷۶ هزار و ۸۵۲ مورد بوده است که ۳۴۸ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۵ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۴۷۳ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۰ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۵ هزار و ۲۴۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۳۹۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

ورود و خروج خودروها در تعطیلات عید فطر ممنوع است

استاندار زنجان با اشاره به تعطیلات در پیش رو گفت: ورود هرگونه وسیله نقلیه از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ساعت ۱۲ روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) به تمام شهرستان‌های این استان با هر رنگ و وضعیت کرونایی ممنوع است.

فتح‌الله حقیقی افزود: از مردم استان زنجان تقاضا می شود که در این مدت از استان خارج نشوند و ضمن احترام به تمام هموطنان باید گفت که خودروهای هیچ استان دیگری را نمی‌توانیم بپذیریم و کنترل های لازم انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدودیت‌های اخیر در حد انتظار نبود، اضافه کرد: اما استان زنجان از این نظر، وضعیت مطلوبی نسبت به میانگین کشوری داشت.

 این مسؤول، با بیان اینکه به رغم سیر نزولی بستری‌های کرونایی هنوز استان از موج چهارم کرونا خارج نشده‌ است، گفت: باید بسیار مواظب بود و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کرد چرا که با توجه به مکث‌ها و حرکت‌های ویروس، احتمال بازگشت به شرایط پیک وجود دارد.

حقیقی با بیان اینکه موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت، افزود: با توجه به خیز این بیماری در استان مرگ و میر خیلی کمتر نسبت به پیک‌های گذشته به وقوع پیوست.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه استان در موج چهارم بر خلاف موج سوم بیماری زودتر به پیک قله رسید، گفت: حداکثر بستری موج سوم استان ۱۲۰ نفر بود که این تعداد در موج چهارم بالای ۱۸۰ نفر رسید و از طرفی در موج سوم ۷۴ روز طول کشید تا ۸۰ درصد تخت ها اشغال شود اما این میزان در موج  چهارم در مدت یک هفته به میزان ۹۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه شمار بستری افراد زیر ۳۰ سال در موج چهارم نسبت به موج سوم سه برابر بود، گفت: این موضوع هشداری است به افرادی که دورهمی برگزار و تجمع کرده و بیشتر تصور می کنند که جوانان گرفتار نمی شوند.

این مسوول ادامه داد: شاید برای این افراد، اتفاقی رخ ندهد اما آمار و ارقام موج چهارم نشان می‌دهد که این دورهمی‌ها و تجمعات می‌تواند خانواده آنان را آلوده و درگیر با ویروس کند لذا هیچ فردی در هیچ سن و سالی نباید با کرونا شوخی کند.

وی با بیان اینکه موج چهارم کرونا جهش معناداری داشت، افزود: استان زنجان، اکسیژن مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کرد که شیوع موج چهارم موجب شد اکسیژن به استان‌‌های دیگر ارسال نشود که از حالت انفجاری بیماری حکایت دارد.

حقیقی تاکید کرد : به رغم موج انفجاری کرونا کمترین فوتی را نسبت به موج‌های گذشته را ثبت کرد که این امر نشان از اقدامات و تلاش‌های فراوان کادر بهداشت و درمان حکایت  دارد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان ویروس کرونا بیمارستان بیماری سرپایی بستری فوتی استان زنجان موج چهارم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود

غفار امانی معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تاکنون سه تیم خارجی از کشورهای گرجستان، ارمنستان و عراق برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی اعلام آمادگی کرده اند که با گذشت زمان تیم‌های دیگر نیز به این مسابقات اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در روزهای سوم و چهارم خردادماه امسال، اظهار کرد: حدود ۴۰ داور بین‌المللی قضاوت این مسابقات را برعهده خواهند داشت و نزدیک به ۲۰ خبرنگار طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این برنامه ورزشی را پوشش می‌دهند.

این مسوول ادامه داد: همچنین این مسابقات از شبکه‌های ورزش، پنج و استانی اشراق در روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم خردادماه) به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی که درخواست تبلیغات دارند می‌توانند به هیأت کشتی استان مراجعه کنند تا بخشی از هزینه‌های این مسابقات توسط اسپانسر جبران شود.

معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور پرشور علاقه‌مندان زنجانی در سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر