Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:22:55 GMT

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن؛ مشاوری برای خانواده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۸۵۵

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن؛ مشاوری برای خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا یکی از خدمات نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در بخش محتوایی مربوط به مشاوره و پاسخگویی است که علاقه مندان در هر زمینه ای می توانند به یک یا چند سایت، نرم افزار یا پیام رسان اجتماعی مراجعه و با طرح سوال به پاسخ های کارشناسانه دست یابند یا با مطالعه پرسش سایر کاربران به تجربیاتی ارزنده دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد اما به گفته مرتضی خدمتکار دبیر اجرایی این نمایشگاه قرار است بخش های مختلف نمایشگاه بعد از ماه مبارک رمضان نیز  قابل استفاده باشد. 

حجت الاسلام محسن قرائتی همواره در سخنرانی ها و درس های خود تاکید می کند که هر دانش آموز و دانشجو باید در دفتر تلفن خود اسامی چند اسلام شناس و کارشناس دینی را داشته باشد تا هر زمان با سوالی دینی روبرو شد بتواند از نظرات آنان استفاده کند.

اکنون بسیاری از کارشناسان دینی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به مشاوره و پاسخگویی جوانان مشغول هستند و نمایشگاه مجازی قرآن نیز امکانی را فراهم کرده تا علاقه مندان به راحتی بتوانند در زمینه های تخصصی پرسش های خود را مطرح کنند. 

انجام مشاوره و پاسخگویی در برخی از سایت ها و نرم افزارهای معرفی شده در نمایشگاه مجازی قرآن کریم به صورت عمومی است و برخی نیز در حوزه های تخصصی به بازدیدکنندگان مشاوره می دهند. در بخش عمومی می توان به سایت های مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، مرکز مشاوره و روان شناسی اسلامی آیه، مشاوره تبیان، مشاوره پرسمان، سایت شهر سوال و راسخون اشاره کرد، ولی برای آشنایی بیشتر با این سایت ها به معرفی اجمالی هر کدام می پردازیم و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی قرآن کریم به درگاه این سایت ها ورود کنند.

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی سال هاست که در حوزه‌های دینی و معارفی اعم از سؤالات شرعی، اعتقادی، خانوادگی با  استفاده از نظرات کارشناسان دینی به ارائه مشاوره مشغول است و علاوه بر ارتباط تلفنی از طریق برخط یعنی گفتگوی مستقیم با کارشناسان و همچنین غیربرخط یعنی ارسال سؤال و دریافت پاسخ در کمتر از ۲۴ ساعت به پاسخگویی می پردازد و علاوه بر آن نرم افزار تلفن همراه پاسخگو و وب سایت این مرکز همواره پاسخگوی سوالات دینی مردم است. 

مرکز مشاوره تبیان وابسته به مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند، دارای بخش مشاوره در زمینه های مختلف علمی، درسی، مذهبی و روان‌شناسی  است و علاقه مندان می توانند علاوه بر پرسش از کارشناسان این مرکز، به مطالعه مجموعه فراوانی از سؤالات دسته‌بندی شده به همراه پاسخ‌های دقیق و علمی با زبانی ساده و روان بپردازند.

مرکز مشاوره و روانشناسی اسلامی آیه تلاش می‌کند تا شما را در زندگی خانوادگی کمک و راهنمایی کند. به عبارت دیگر مشاوره در زمینه های ازدواج، طلاق و خانواده، مأموریت اصلی مشاوره های این مرکز است. ارائه خدمات روان درمانی و مشاوره روانشناسی توسط اساتید متخصص حوزه و دانشگاه و برگزاری دوره های حضوری و غیر حضوری روانشناسی از دیگر برنامه های این مرکز است.

دبیرخانه گفتمان قرآنی مجموعه‌ای است مردمی که هسته اولیه شکل‌گیری این مجموعه را جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف پایه‌گذاری کرده‌اند. جوانانی خلاق، مطالبه‌گر، اهل فکر و ایده و تلاشگر در جهت اصلاح وضع موجود، آن‌ها با طرح‌ها، ایده‌ها و حمایت‌ها، خدمات و برنامه‌هایی که طراحی کرده‌اند تلاش می‌کنند تا وضع موجود در فضای قرآنی به وضع مطلوب که انس دائمی همه با کتاب خدا باشد، تغییر کند. این مجموعه خدمات مختلفی را به مخاطبان در خصوص مسائل مختلف قرآنی ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها مشاوره به مجموعه‌های مختلف است که علاقه مندان می توانند به سایت این مجموعه مراجعه کنند.

وب‌سایت راسخون متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است که در حوزه فعالیت‌های دینی خدمات مختلفی را به مخاطب عرضه می‌کند و یکی از آن‌ها مشاوره است. علاقه مندان می توانند از میان فهرست سؤالات دسته‌بندی شده، پاسخ خود را پیدا یا با ثبت پرسش از کارشناسان، پاسخ خود را دریافت کنند.

سایت پرسمان دانشگاهیان وب‌سایتی است که در حوزه پاسخگویی به مسائل دینی فعالیت می‌کند. این وب‌سایت متعلق به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست و اساتید خبره با زبانی روان و ادبیات مناسب پاسخ سؤالات را تهیه و تنظیم می‌کنند. سؤالات و پاسخ‌های مختلف این وب‌سایت در قالب نرم‌افزار کامپیوتری نیز عرضه شده است.

پایگاه جامع علوم و معارف قرآن وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم داری بخشی به نام پرسمان‌های قرآنی است که قابل استفاده عموم مردم و پژوهشگران می باشد. البته این خدمت هم از طریق نرم‌افزار تلفن‌همراه به مخاطب عرضه می‌شود و هم از طریق وب‌سایت.

برنامه پرسمان یکی از برنامه های پرمخاطب رادیو معارف است و این شبکه رادیویی با حضور کارشناسان دینی به پاسخگویی مسائل مختلف می‌پردازد. محتوای این برنامه‌ها به صورت دسته‌بندی شده در نرم‌افزار پرسمان ارائه شده است و کاربران می توانند با نصب این برنامه در رایانه یا نصب نرم افزار تلفن همراه به پرسش ها و پاسخ های مطرح شده دسترسی پیدا کنند.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم نیز با راه اندازی یک سایت به نام اندیشه قم تلاش کرده تا در حوزه‌های مختلف قرآنی، حدیثی، کلامی، تاریخ و سیره به سوالات و ابهامات پاسخ دهد.

اما در سطح بین المللی می توان به وب‌سایت اسلام کوئست اشاره کرد که پاسخ‌های مخاطبان را به چند زبان در اختیار آنان قرار می دهد و ظرفیت بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند پاسخ‌ به سؤالات دینی را به زبان‌های مختلف دریافت و از آن‌ها در فعالیت‌های خود استفاده کنند.

وب سایت راهنمامان برای دغدغه مهم پدران و مادران در زمینه تربیت صحیح کودکان و نوجوانان با استفاده از مشاوران و کارشناسان در زمینه های روان شناسی و علوم تربیتی پاسخگوی سوالات خانواده هاست. 

حتماً پیش‌آمده که فرزندتان می‌خواسته فیلم ببیند، یا بازی رایانه ای و موبایلی کند و شما نمی‌دانستید آیا این فیلم، بازی یا کتاب مناسب او هست یا نه. وب سایت کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده ها و سامانه‌ای برای هدایت صحیح مصرف رسانه‌ای راه اندازی شده است. کدومو معتقد است که می تواند برای خانواده در این دنیای غرق شدن همه در رسانه، امنیت رسانه‌ای را برای فرزندان و خانواده‌ ها تامین کند.

اگر به دنبال آن هستید تا فرزندانتان را در زمینه حفظ قرآن تربیت کنید، می توانید برای مشاوره و استفاده از نظر کارشناسان به سایت های آکادمی حفظ قرآن و همیار حفظ قرآن مراجعه کنید که در نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور دارند. آکادمی حفظ قرآن در خصوص حفظ قرآن و مسائل تخصصی مربوط به آن آماده مشاوره و پاسخگویی است. این مجموعه هم از طریق وب‌سایت و هم از طریق شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان خود خدمت ارائه می‌کند. پیام رسان همیار حفظ نیز به عنوان یک کانال آموزشی در پیام رسان ایتا فعال است. البته برخی نهادها و موسسات قرآنی به صورت تخصصی در زمینه حفظ قرآن فعالیت دارند که می توان از مشاوره های آنان نیز استفاده کرد. 

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار «قرآن، کتاب رشد و رویش» از یازدهم اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد و به صورت ۲۴ ساعته تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.  

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه مشاوره مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه مشاوره مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات سازمان اوقاف و امور خیریه مشاوره مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور نخستین نمایشگاه مجازی قرآن نمایشگاه مجازی قرآن کریم علاقه مندان می توانند مشاوره و پاسخگویی هم از طریق برنامه ها نرم افزار حفظ قرآن وب سایت سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه (۱۴ اردیبهشت ماه)، یک زن سوئدی در میدان شهر مالمو سوئد به قرآن کریم توهین کرد. این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده بود. در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حفاظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه او شعار داده و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

به دنبال این اقدام موهن، «روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران»، «همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران»، «اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران»، «آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران» و «شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران»، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

«اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود، یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانتها در کشورهای غربی، نشانه برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعاً اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعارهایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهادهای بین‌المللی در تقابل با این گونه رفتارهای مذبوحانه و جریحه‌دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.»

کد خبر 6097263 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • حجاب برای حفظ مقام و جایگاه زن است
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است