Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@19:03:29 GMT

شمار قربانیان حمله به مدرسه سیدالشهدا به ۸۵ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۵۹۴۲

شمار قربانیان حمله به مدرسه سیدالشهدا به ۸۵ نفر رسید

منابع در دولت افغانستان تایید کردند که شمار کشته شدگان حمله به مدرسه دخترانه «سید الشهدا:» در غرب شهر کابل به ۸۵ نفر رسیده و شمار زخمی‌های این حادثه نیز ۱۴۷ نفر اعلام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، دولت افغانستان امروز (سه‌شنبه) را به احترام قربانیان دانش‌آموزان دختر در کابل و حمله به دانشجویان در لوگر «ماتم ملی» اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرچم افغانستان امروز در داخل و خارج این کشور به صورت نیمه برافراشته درآمده است.

روز شنبه، ابتدا یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مکتب دخترانه «سیدالشهدا» منفجر و بعد دو مین کارگذاری شده نیز دقایق بعد از آن منفجر شد.

دهم اردیبهشت نیز انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در ولایت لوگر در جنوب کابل نیز دستکم ۲۴ نفر را کشت و بیش از ۱۱۰ زخمی به جا گذاشت که کشته شدگان دانشجویان و زخمی‌ها نیز همه غیرنظامیان بودند.

در حمله به مکتب «دشت برچی» بیشتر کشته شدگان دختران دانش آموز بودند. فهرست ۴۰ کشته شده‌ای که به مراکز درمانی این کشور منتقل شده بودند نشان می‌دهد که ۳۳ نفر آنان دختران هستند.

براساس این فهرست، در میان زخمی‌ها نیز ۱۰۷ نفر آنان دختران هستند که ۶۳ نفر آنان دختران جوان و ۴۴ نفر کودک هستند. در میان مردان نیز ۱۲ نفر از زخمی‌ها کودکان هستند.

در این فهرست چندین مورد وجود دارد که نام پدر دو و یا سه نفر از کشته شدگان و زخمی‌ها یکی است که به نظر می‌رسد همه آنان اعضای یک خانواده باشند.

آمار نهایی این حادثه هنوز هم مشخص نیست. مسئولان در افغانستان می‌گویند که شماری از خانواده‌ها قربانیانش را بدون اینکه ثبت شوند دفن کرده و حتی نهاد‌های دولتی که مسئول کمک‌رسانی به خانواده قربانیان هستند، تاکنون فهرست نهایی را به دست نیاورده‌اند.

یک منبع امنیتی گفت که براساس گزارش‌های امنیتی ۱۱۳ نفر در این حمله کشته شده‌اند.

چند روز بعد از این حمله، طالبان شب گذشته (۲۰ اردیبهشت) آتش بس عمومی اعلام کرد. دولت افغانستان در واکنش به این اقدام طالبان گفت که آنرا رعایت می‌کند، ولی آتش بس دایمی می‌خواهد.

افغانستان در ماه رمضان روز‌های خونینی را پشت سر گذاشت، از یک طرف خشونت‌ها در میدان نبرد داغ شد و با حمله طالبان به چندین ولایت جنگ شدت گرفت و از طرف دیگر تلفات غیرنظامیان بیشتر شد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته که در ماه رمضان ۱۳۰ رویداد امنیتی را ثبت کرده که در آن‌ها ۱۶۰ غیر نظامی کشته و ۳۵۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند. قربانیان مکتب سیدالشهدای کابل شامل این فهرست نیست.

مسئولیت حمله به مکتب سیدالشهدا را هنوز کسی نپذیرفته، ولی دولت افغانستان طالبان را عامل آن می‌داند، اما طالبان با محکوم کردن این حمله دست داشتن در آن را رد کرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: افغانستان حمله تروریستی دولت افغانستان کشته شدگان زخمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پلیس اعلام کرد این دختر دانش آموز که دو معلم و یک دانش آموز را با ضربات کارد زخمی کرد به جرم تلاش برای قتل بازداشت شده است. به گفته پلیس افراد زخمی برای مداوا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. منابع بیمارستانی می‌گویند زخم‌ها کاری نیست و زندگی مصدومان را تهدید نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در پی انتشار این خبر شمار زیادی از والدین دانش آموزان سراسیمه به سوی مدرسه عزیمت کردند، اما پلیس راه‌های ورود و خروج مدرسه را مسدود کرد و ساعاتی بعد پس از انجام تحقیقات اولیه پلیس با تعطیلی مدرسه به دانش آموزان اجازه داد مدرسه را ترک کنند.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس چاقو کشی در مدرسه با شوک آور دانست و بر ضرورت پیگیری ماجرا تاکید کرد.
این واقعه نگرانی خانواده‌ها به ویژه والدین دانش آموزان را در جامعه انگلیس در پی داشته است وشماری از والدین دانش آموزان این مدرسه می‌گویند می‌ترسند فرزند خود را روانه این مدرسه کنند.
ساعاتی پیش در مدرسه‌ای به نام "امان ولی" (Amman Valley) در منطقه "کارمارثن شایر" (Carmarthenshire) چاقو کشی روی داد که دارای یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز ۱۱ تا ۱۸ ساله است.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پارسال ۵۰ هزار و ۴۸۹ جرم مرتبط با چاقو و قداره در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری