Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:31:13 GMT

خراسان رضوی قطب تولید زیره کوهی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۱۷۱

خراسان رضوی قطب تولید زیره کوهی در کشور

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مهمیز مدیر جهادکشاورزی بردسکن با اشاره به رتبه اول خراسان رضوی در تولید زیره کوهی گفت: بردسکن با ۱۴ هکتار سطح زیرکشت بردسکن، زبرخان و تربت حیدریه در ۳ رویداد کوتاه محصول زیره کوهی مقام اول استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است و قطب تولید این محصول به شمار می‌رود و بیشترین زیره کوهی در خراسان رضوی را تولید می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:بردسکن در حوزه گیاهان دارویی از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است و بردسکن در سطح زیرکشت زیره کوهی استان مقام نخست دارد و از هر هکتار زمین در بردسکن یک تن محصول زیره کوهی (زیره سیاه) برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید

گل سرسبد در میان گیاهان دارویی را بیشتر بشناسید

زیره کوهی به عنوان یک گیاه دارویی مصارف بسیار زیادی دارد و از آن می‌توان در رفع بسیاری از بیماری‌ها نام برد از آن جمله می‌توان به سندرم متابولیکی که در مردم سراسر دنیا بسیار شایع است نام برد.

این سندرم شامل چندین عامل پرفشاری خون، اختلال چربی خون، مقاومت انسولینی، چاقی و عدم تحمل گلوکز است که خطر توسعه بیماری قلبی-عروقی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

محققان در پژوهشی با عنوان تاثیر مصرف زیره کوهی بر شاخص‌های سندرم متابولیکی، قدرت عضلانی و عملکرد قلبی- تنفسی زنان میانسال فعال این موضوع را بررسی کرده‌اند.

 

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیره درمانی زیره سیاه گیاهان دارویی فشار خون خراسان رضوی زیره کوهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کشاورزان آبیزی این محصول را در میان باغ ها و کنار درختان دیگر کاشت می کنند تا از آب و زمین بهترین استفاده را داشته باشند.

در آبیز به دلیل سردسیر بودن و وجود قنات محصول گل گاو زبان بازدهی خوبی دارد و کشاورزان محصول خوبی برداشت می‌کنند.


دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز