Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@20:16:29 GMT

رقابت دوباره بایدن با ترامپ در انتخابات 2024

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۶۶۲۵

رقابت دوباره بایدن با ترامپ در انتخابات 2024

خبرگزاری فارس: به گفته یکی از دستیاران دیرینه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، او به طور فزاینده‌ای به انتخاب مجدد احتمالی خود و رقابت دوباره در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور فکر می‌کند.

«ران کلین» رئیس کارکنان کاخ سفید در مصاحبه با وبگاه خبری «آکسیوس» که روز یکشنبه منتشر شد، گفت بایدن احتمال رقابت مجدد در مقابل ترامپ را پیش‌بینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌داند که این احتمال کاملاً واقعی است.

وی افزود: نمی‌خواهم دونالد ترامپ را به عنوان حریف تخمین بزنم یا دست کم بگیرم.

این مقام کاخ سفید در ادامه گفت که رئیس‌جمهور آمریکا در حال کار برای تهیه فهرستی از دستاوردها است که کار را برای ترامپ یا هر جمهوری‌خواه دیگری که در انتخابات سال ۲۰۲۴ مقابل او قرار بگیرد، سخت‌تر می‌کند.

وی در این خصوص گفت: تجربه من می‌گوید نامزدها بر اساس سوابقشان قضاوت می‌شوند. رئیس‌جمهور ترامپ سابقه‌ای در سال ۲۰۲۰ داشت، جو بایدن خوشبختانه سابقه‌ای پربار جمع‌آوری می‌کند تا در صورت حضور در رقابت‌های ۲۰۲۴ از آن استفاده کند.

این در حالی است که طبق  گزارش وبگاه خبری «هیل»، سوالاتی در خصوص حضور دوباره بایدن برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا با توجه به سن او مطرح است. بایدن در حال حاضر ۷۸ ساله است و در رقابت‌های سال ۲۰۲۴، ۸۱ ساله خواهد بود. ترامپ چهار سال از بایدن کوچکتر است.

هیل پیشتر گزارش داده بود که بایدن قصد حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور را دارد که بعد خود او در اولین کنفرانس مطبوعاتی به عنوان رئیس‌جمهور گفت که قصد دارد برای انتخابات نامزد شود.

افراد نزدیک به او هم گفته‌اند که انتظار حضور مجدد او را دارند، و این حضور می‌تواند رقابتی دوباره در مقابل ترامپ باشد.

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم اخیراً گفته بود طرفدارانش از اعلام تصمیم او برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بسیار خوشحال خواهند شد. 

ترامپ در مصاحبه با پایگاه «دیلی‌وایر» در پاسخ به این سوال که آیا قصد اعلام نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ دارد گفت: «منتظرم در زمان مناسب در این خصوص، [نامزدی‌ام را] اعلام کنم. همان‌طور که می‌دانید الان خیلی زود است ولی فکر می‌کنم مردم وقتی نظرم را قطعی اعلام کنم خیلی خیلی خوشحال می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت که به مسئله نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به صورت جدی فکر می‌کند.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها همچنان حامی ترامپ بوده و ۵۵ درصد از وی حمایت نمی‌کنند.

این در حالی است که ترامپ ماه ژانویه و پس خروج از کاخ سفید، از حمایت ۴۰ درصدی در میان آمریکایی‌ها برخوردار بوده و این میزان پیش از خروج وی از کاخ سفید نیز ۴۳ درصد بود.

از سوی دیگر، محبوبیت ترامپ در میان حامیان حزب جمهوری‌خواه نیز با تنزل قابل توجهی همراه شده است. از میان حامیان این حزب، ۴۴ درصد طرفدار شخص ترامپ هستند تا حزب جمهوری‌خواه و در مقابل ۵۰ درصد طرفداری از مجموعه حزب را ترجیح می‌دهند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جو بایدن ترامپ انتخابات 2024 انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ