Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایمنا، کپنهاگ در دانمارک و آمستردام هلند به عنوان بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه در جهان شناخته شده‌اند چرا که بخش اعظم تردد در آن‌ها از طریق دوچرخه‌سواری صورت می‌گیرد. با این وجود، انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی بهانه‌ای شد تا مردم هر چه بیشتر به سمت تردد از طریق این وسیله حمل و نقل پاک روی آورند و مقامات نیز برای بهبود زیرساخت‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، شهردار هلسینکی در تلاش است همچون هوشمندسازی شهر، در زمینه ترویج دوچرخه‌سواری نیز از سایر شهرها پیشی گیرد و تا چند سال آینده سومین شهر دوستدار دوچرخه را به وجود آورد. جالب است بدانید که در حال حاضر و بر اساس شاخص تردد سبز کپنهاگ، هلسینکی در رده دهم شهرهای دوستدار دوچرخه جهان قرار دارد.

مقامات رسمی پایتخت فنلاند برای رسیدن به هدف بلندپروازانه خود در نظر دارند به ترویج دوچرخه‌سواری در میان مردم از طریق ایجاد دیوارنگاره‌هایی با موضوع دوچرخه‌سواری و مزایای آن بپردازند. طراحی دیوارهای شهر با تصاویری از دوچرخه به زودی آغاز می‌شود و در مدت زمانی بسیار کوتاه به پایان خواهد رسید.

علاوه بر این، شهردار در نظر دارد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شهر را بهبود ببخشد و مسیرهای جدیدی به آن بیفزاید. مسیرهای دوچرخه‌سواری پایتخت، میزبان امکانات زیادی نظیر سایبان‌هایی برای استراحت، کافه‌هایی برای سرو نوشیدنی و سطل‌های زباله‌ برای دور انداختن ضایعات خواهد بود. بدون شک، تمام این تجهیزات، منجر به ترویج بیشتر دوچرخه‌سواری در میان مردم خواهد شد و شهر را در رسیدن به هدف خود هدایت خواهد کرد.

ترویج دوچرخه‌سواری هلسینکی، در کنار تمام مزایای خود، بهبود کیفیت هوا را در پی خواهد داشت و در پایداری پایتخت فنلاند سهیم خواهد بود.

کد خبر 600474 برچسب‌ها شهرداری دوچرخه سواری شهر مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری دوچرخه سواری شهر مدیریت شهری دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید