Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در اردن درباره درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی گفت: شدت یافتن قیام مردم فلسطین و افزایش حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی به معنای این است که نتانیاهو معادلات امنیتی را باخته است. - اخبار بین الملل -

« مجتبی فردوسی پور » در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و  با تعیین ضرب الاجل گروه‌های فلسطینی  برای رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به تجاوزات و اقدامات سرکوبگرانه این رژیم علیه فلسطینیان اظهار داشت: در نبردهای پیشین گروه‌های مقاومت بیشتر متکی به داده‌ها و کمک‌های بیرونی بودند اما اکنون  نیروهای مقاومت  توان ساخت موشک های دور برد را پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت،  آنان در تولید و ساخت موشک خود کفا شده‌اند و آلان  در حال حرکت به سمت ساخت موشک‌های نقطه زن  با تخریب بالا هستند. این موضوع می‌تواند در چارچوب « توازن وحشت » قرار بگیرد.

سفیر سابق ایران در اردن با اشاره به حملات راکتی و موشکی قبلی گروه‌های مقاومت فلسطینی به مناطق تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی افزود: این حملات به صورت بی‌هدف بود تا صهیونیست‌ها را مجبور کند از ترس این حمله از تجاوزات خود  دست بردارند اما در شرایط کنونی  ترس رژیم صهیونیستی دیگر همچون گذشته نیست. در اینجا باید گفت، آن موشکی که به نزدیکی تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» اصابت کرد،  نشان داد، ر ژیم صهیونیستی در حوزه  پدافندی دچار نقض و ضعف فراوان است، دیگر آن گنبد آهنین و سامانه موشک‎های پاتریوت نمی‌توانند حوزه پدافندی رژیم صهیونیستی را  پوشش دهند. به اضافه اینکه استفاده  از  موشک‌های نقطه زن  در دستور کار نیروهای مقاومت  قرار  دارد. در حقیقت، این موضوع  سبب  افزایش  توازن وحشت شده است.

ریشه‌های خشم و اعتراضات جوانان فلسطینی در قدس اشغالی کدامند؟/ احتمال وقوع انتفاضه سوم

 

وی تصریح کرد: مقاومت در  شلیک موشک به رژیم صهیونیستی  دیگر  محدودیت‌های گذشته  را  ندارد.  این نشان می‌دهد  توان نیروهای مقاومت فلسطینی در  تولید موشک  نسبت  به گذشته  بسیار  افزایش  پیدا کرده است.  نکته دوم  آن است،  نیروهای مقاومت در تولید موشک‌های دور برد ضعف گذشته  را  ندارند و  هدایت  موشک‌های شلیک شده  در اختیار  این  نیروهاست. این موضوع‌ها  می‌توانند معادله  درگیری  میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی  را  تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهند.

 این دیپلمات سابق  ایران  در پاسخ  به  سئوال « چه عاملی سبب شد گروه‌های مقاومت فلسطینی  برای حمایت  از قدس به  وعده‌های خود جامه عمل  بپوشاند؟ » گفت:  هیچ فلسطینی در هیچ  کجای دنیا از مسئله قدس  رویگردان  نبوده  و حتی تشکیلات خود گردان فلسطین هم  نمی‌تواند از  مسئله قدس  بگذرد. به گونه‌ای  که  محمود عباس  رئیس این تشکیلات گفته است،  اگر من در تمام  پرونده‌های  مورد  اختلاف  با اسرائیل معامله کنم،  از مسئله  قدس نمی‌توانم  عبور کنم.  شما ملاحظه کنید،  آنانی که  طرف معامله،  تفاهم  و توافق  با رژیم صهیونیستی هستند،  موضع‌شان نسبت  به قدس مسئله  اساسی  آنهاست. به اضافه اینکه،  قدس  یک مسئله جهان شمول  است  و در  ارتباط  با قدس  نمی‌توان  یک حد  و مرزی  قرار  داد  لذا هرجایی  که آسیبی  به مسئله قدس  وارد شود ، شما یک جوش  و خروشی  ناخداگاهی  در  میان فلسطینیان  مشاهده  می‌کنید. این آسیب  پیامدهای در  حوزه‌های  منطقه‌ای ، بین‌المللی  و نهادهای جهانی  به دنبال  خواهد داشت. بنابراین،   مسئله  قدس  موضوع  شوخی برداری  نیست.

وی درباره  چشم انداز تحولات فلسطین اشغالی  اظهار داشت: باید دید که حوادث اخیر در فلسطین اشغالی به ویژه  قدس شریف  در چه  شرایطی شکل گرفته است. شرایط شکل‌گیری  این حوادث  مربوط  به حوزه ضعف و  بحران سیاسی در  داخل  رژیم صهیونیستی است. صهیونیست‌ها  با  بحران‌های  اجتماعی ،  بهداشتی،  معیشتی، نژاد پرستی در حوزه  قومیت‌های  مختلف یهود ... روبرو  هستند  اما آنچه که  در  بحران  سیاسی  رژیم صهیونیستی  حائز اهمیت است،  دولت تل آویو  مخصوصا حزب لیکود بعد از  برگزاری 4  انتخابات طی دو سال گذشته  ناموفق  عمل کرده است  و  این دولت نمی‌تواند به  حیات خود  ادامه دهد لذا با  بحران  مشروعیت حاکمیت مواجه است.

این تحلیلگر تحولات غرب آسیا با تاکید بر اینکه دولت نتانیاهو برای بیرون رفت از بحران سیاسی سیاست فرار به جلو را  پیش گرفت، اظهار داشت: این دولت به منظور جلب آرای شهرک نشینان افراطی ساکنان در اطراف قدس دست به این اقدام ( کوچاندن فلسطینیان از محله الشیخ جراح ) زد تا از این طریق نتانیاهو بتواند حاکمیت دولت خودش را بازگرداند. این  درحالی است که « لیپد»  نامزد تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی شده است اما چنانچه او در تشکیل این دولت ناموفق شود، نتانیاهو در نظر دارد  با حلب حمایت فراکسیون‌ها و احزاب یهودی ( افراطی ) بار دیگر پیشنهاد تشکیل کابینه به او شود.

موشک‌های مقاومت فلسطین زندگی میلیون‌ها صهیونیست را فلج کرد

وی با اشاره به سیاست فرار به سمت جلوی نیانیاهو تصریح کرد: شدت تنش در قدس و فلسطین اشغالی مربوط به بقا و تدوام ( دولت نتانیاهو ) می‌شود. اگر نتانیاهو احساس کند در رسیدن به هدفش ، درحوزه امنیتی هدف بزرگ‌تری را از دست می‌دهد، عقب نشینی خواهد کرد. اکنون صهیونیست‌ها این موضوع  را  حس کرده‌اند. این روزها تل‌آویو تحت فشارهای  منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد و موج نا آرامی‌های داخلی  سرزمین‌های تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی فراگرفته است.  نتانیاهو  آن نتیجه‌ای که می‌خواست  در حوزه تثبت دولتش بگیرد،  متزلزل‌تر شد ه است. هر چقدر موشک‌های مقاومت به مناطق و شهرک‌های صهیونیست نشین اصابت کند،  سبب مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها خواهند شد و این موضوع  کاهش سطح   زندگی  و امنیت یهودیان ساکن فلسطین اشغالی محسوب می‌شود و این  به  معنای  سلب حاکمیت نتانیاهو به شمار می ‌رود.

فردوسی پور در  پایان تصریح کرد:  شدت یافتن  قیام مردم  فلسطین  و افزایش حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی  به رژیم صهیونیستی به معنای این است که نتانیاهو معادلات امنیتی  را  باخته است.  یعنی در معادلات سیاسی  او برنده نیست لذا  نتانیاهو عقب نشینی خواهد کرد.

وی درباره تحولات فلسطین طی روزهای آینده گفت : بنده معتقدم،  وضعیت و شرایط  داخلی فلسطین اشغالی اندکی آرام خواهد شد اما این آرامش طولانی نخواهد بود. در حقیقت،  این آرامش به معنای آتش زیر خاکستر خواهد بود و همان توازن وحشتی است که اسرائیلی‌ها بایستی حساب کار دست‌شان بیآید که اگر این اتفاقات اخیر بار دیگر تکرار شود،  ممکن است به مسائل اساسی تر در حوزه امنیتی برسد که اسرائیلی‌ها باید به آن تن دهند.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های مقاومت فلسطین مقاومت فلسطینی نیروهای مقاومت رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد

 منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از شلیک ۴ هزار موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.

به گزارش ایرنا،  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

همزمان شبکه الجزیره اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۱۱ نظامی این رژیم در غزه طی ساعات گذشته خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳ هزار و ۳۰۵ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده اند که از این میان یک هزار ۵۸۴ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع جنگ، ۵۱۳ افسر و نظامی جراحات خطرناکی پیدا کرده اند.

طبق گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۴۷ نظامی این رژیم که در جریان جنگ غزه زخمی شده اند تحت درمان هستند که ۲۴ نفر از آنها وضعیت خطرناکی دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع حمله به غزه ۶۳۰ نظامی در حوادث عملیاتی و آتش خودی زخمی و ۴۱ نفر کشته شده اند.

همزمان رادیو رژیم صهیونیستی از خروج تیپ ناحل از غزه پس از ۶ ماه خبر داد و به حضور دو تیپ احتیاط این رژیم به جای آن اشاره کرد.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴۰۰۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟