Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@05:30:47 GMT

حقوق مدیران بزرگترین خودروسازی دنیا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۶۲۶

حقوق مدیران بزرگترین خودروسازی دنیا چقدر است؟

بحث حقوق دریافتی مدیران در صنعت خودرو همواره مطرح بوده است. این موضوع در کمپانی‌های بزرگ خودروسازی، بیشتر مورد توجه است. بسیاری از علاقمندان و مردم عادی دوست دارند بدانند که مدیران ارشد و بلند پایه یک کمپانی بزرگ، چقدر در ماه حقوق می‌گیرند و میزان درآمد سالانه آنها چقدر است. در این گزارش به نقل از خودروبانک، نگاهی می‌اندازیم به حقوق و مزیای دریافتی مدیران شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

به گزارش برنا؛ از جنرال موتورز شروع می‌کنیم. کمپانی بزرگ و قدیمی آمریکایی که اکنون سکان هدایت آن به دست خانم ماری بارا می‌چرخد. این خانم در سال ۲۰۲۰، بیش‌ترین حقوق دریافتی در بین مدیران سه خودروساز بزرگ آمریکا را داشت. مجموع حقوق دریافتی او در این سال، ۲۳.۷ میلیون دلار بوده است. البته که حقوق پایه خانم بارا در حدود ۲ میلیون دلار است، ولی پاداش‌های کوتاه مدت ۳.۸ میلیون دلاری هم به حقوق او اضافه شده و همچنین نباید از یاد برد که او سهامدار ۱۳.۱ میلیون دلار از سهام جنرال موتورز نیز هست.

به سراغ یکی دیگر از خودروسازان بزرگ دنیا، یعنی فیات – کرایسلر می‌رویم. یک گروه خودروسازی ایتالیایی – آمریکایی که در سال ۲۰۲۰ و قبل از ادغام با پژو – سیتروئن و تشکیل اتحاد استلانتیس، مدیریت آن بر عهده مایک منلی بود. او سال گذشته در مجموع برای تصدی این مقام، ۱۴.۲ میلیون دلار دریافتی داشت.

یکی دیگر از شرکت‌های خودروساز مهم در آمریکا، کمپانی نام آشنای فورد است. سال گذشته فورد یک تغییر مدیریتی مهم را تجربه کرد. در اکتبر ۲۰۲۰، سکان هدایت این شرکت از جیم هکت گرفته و به دستان جیم فارلی سپرده شد. در حالی که هکت سال گذشته ۱۶.۷ میلیون دلار حقوق دریافت کرد، مجموع حقوق فارلی در همان سال به ۱۱.۸ میلیون دلار رسید.

تسلا به عنوان خودروساز نوپا و ایده پرداز آمریکایی هم، حاضر به اعلام حقوق پرداختی به مدیر عامل خود شد. جالب اینجاست که ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل و موسس این شرکت، هیچ حقوقی در ۲۰۲۰ برای مقام مدیریت، دریافت نکرده است. با این وجود، ماسک شش نقطه عطف از پیش تعیین شده در قرارداد خود گذاشته بود که به همه آنها دست یافت. این موفقیت به ماسک امکان آن را داد که ۵۰.۶ میلیون سهم از سهام تسلا را به ازای هر سهم ۷۰.۰۱ دلار، خریداری کند. حال آنکه اکنون سهام تسلا به ازای هر سهم، با مبلغ بیش از ۷۰۰ دلار معامله می‌گردد. به این معنا که ایلان ماسک فقط با فروش سهام خودش، ۳۲ میلیون دلار سود به جیب می‌زند! نکته قابل توجه اینجاست که طبق قرارداد ماسک با تسلا، او باید سهام خود را پیش از تصمیم گیری به فروش، به مدت ۵ سال نگه داشته باشد.

به ایتالیا می‌رویم و سراغی از فراری می‌گیریم. لوئیس کامیلری، مدیر عامل این کمپانی، پیش از کناره گیری از سمت خود در تاریخ ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰، برای یک سال مدیریت، ۴۵۳,۳۶۵ دلار دریافت کرد. از این مبلغ، ۳۶۳,۹۶۰ دلار را حقوق پایه و ۱۱,۸۸۶ دلار را مزایا تشکیل می‌داد. در مزایای او، دسترسی به یک خودرو از محصولات فراری هم قید شده بود. در آلمان، قطعا گروه دایملر را یکی از مهم‌ترین خودروسازان این کشور باید دانست. اولا کالینوس، مدیر عامل این گروه خودروسازی، در سال ۲۰۱۹ حقوقی ۱.۶ میلیون دلاری داشت و در همان سال، ۴.۲ میلیون دلار هم پاداش دریافت کرد. اما حقوق کالینوس در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران ناشی از ویروس کرونا، تقریبا ۲۰ درصد کاهش یافت. در خصوص شرکت‌های ژاپنی، اطلاعات کافی در دست نیست. معمولا حقوق دریافتی مدیران این شرکت‌ها خیلی رسانه‌ای نمی‌شود. فقط درباره تویوتا می‌توان به آقای آکیو تویودا اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ در پست مدیر عامل این شرکت، ۳.۵ میلیون دلار حقوق دریافت کرده بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق دلار جنرال موتورز خودروسازان پژو سهام ماسک ایتالیا خودرو ویروس حقوق خودرو مدیران خودروسازی حقوق دریافتی حقوق دریافت میلیون دلار مدیر عامل سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد، گفت: برخورد با این دانشگاهیان معترض و حضور گارد نظامی مسلح در درون دانشگاه و رفتارهای سخیف و زشت با اساتید و دانشجویان پرده ای از حقیقت ادعاهای آمریکایی را با همه دنیا نشان داده است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به اتفاقات اخیر دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا اشاره و اظهار کرد: در فضای رسانه ای دنیا، غرب به ویژه آمریکا نسبت به همه اتفاقاتی که روی می‌دهد واکشن نشان می دهد اگر دختری، نویسنده ای، دانشجو یا هر کسی در معرض اتهام قرار بگیرد، آمریکا خود را ذی حق می داند که در خصوص این موضوع مداخله کند و توضیح بخواهد و خود را به نوعی سردمدار جریان مطالبه گری در دنیا در موضوعات مختلف می داند.

وی در ادامه تصریح کرد: اتفاقات اخیر در آمریکا چند سئوال جدی در مقابل آنها قرار داده است اولا همراهی با یک رژیم کودک کش که تا بحال ۳۴ هزار از مردم بی دفاع و غیرنظامی فلسطین را به شهادت رسانده است. ارسال سلاح و آخرین جنگ افزارها و کمک های جدید نظامی به این رژیم نیازمند پاسخ این کشور را می طلبد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکایی نسبت به حمایت دولت از این رژیم کودک کش نسبت به نسل کشی در فلسطین معترض هستند و خواستار قطع همکاری دانشگاه های خود با این جنایتکار جنگی و ناقض حقوق بشر هستند.

رستمی ادامه داد: برخورد با این دانشگاهیان معترض و حضور گارد نظامی مسلح در درون دانشگاه و رفتارهای سخیف و زشت با اساتید و دانشجویان پرده ای از حقیقت ادعاهای آمریکایی را با همه دنیا نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید ما در دانشگاه های مختلف نسبت به این رفتار زشت با دانشگاهیان آمریکایی در حمایت از رژیم جعلی و کودک کش تحرک داشتند. اما اصل ماجرا این است پرده ای از حقیقت حقوق بشر آمریکایی برای ما روشن شد ممکن است این نقض حقوق بشر در کشورهای دیگری نیز رخ بدهد؛ اما هیچ کدام مانند آمریکا ادعاییی در این زمینه ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود