Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:26:56 GMT

کودک شیرازی مبتلا به بیماری سرطان آتش‌نشان افتخاری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۹۰۹

کودک شیرازی مبتلا به بیماری سرطان آتش‌نشان افتخاری شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: پسر بچه شیرازی مبتلا به سرطان که آرزو داشت آتش نشان شود، امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور در ایستگاه شماره ۱۲ سازمان آتش نشانی شیراز به آرزویش رسید.

محمد هادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صبح امروز طاها سه ساله به همراه خانواده‌اش به ایستگاه شماره دوازده آتش نشانی شیراز آمده و خانواده‌اش اعلام کردند که این کودک علاقه زیادی به شغل آتش نشانی دارد و دوست دارد که در آینده یک آتش نشان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دنبال درخواست خانواده وی بلافاصله هماهنگی‌های لازم با ستاد فرماندهی آتش نشانی انجام شد و این کودک پس از دریافت لباس آتش نشان داوطلب در اقدامی نمادین از تعدادی از وسایل آتش نشانی استفاده کرد.

وی افزود: مأموران آتش نشانی این کودک را با بردن به محوطه ایستگاه از نزدیک با اقدامات یک آتش نشان آشنا کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: طاها پس از حضور در ایستگاه از نزدیک با بخش‌های مختلف آشنا و آتش نشان افتخاری کلان شهر شیراز شد.

در پایان آتش نشانان از طاها کوچولو خواستند با قدرت این بیماری را شکست دهد و آرزوی سلامتی برای طاها و بیماران مبتلا به سرطان کردند.

کد خبر 492839

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش نشاني رئیس سازمان آتش نشانی شیراز آتش نشان افتخاری شیراز شهرداري شيراز کلانشهر شیراز سرطان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانی شیراز آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلاء به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰۰۰۰ زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آنها تشخیص اولیه سرطان سینه شأن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آنها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلاء به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد سایر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلاء به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در اولین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای اولین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلاء به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

کد خبر 6090452

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است