Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:55:51 GMT

نصب 7 دستگاه سامانه ضدتگرگ در اراضی کشاورزی شهرستان جلفا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۹۷۰

نصب 7 دستگاه سامانه ضدتگرگ در اراضی کشاورزی شهرستان جلفا

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این سامانه ها در محدوده اراضی شرکت تعاونی دشت دره دیز هادیشهر نصب شده که برای هر دستگاه 100 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات و اعتبارات لازم برای راه اندازی این سامانه ها از محل تسهیلات و کمکهای بلاعوض جبران خسارت حوادث غیرمترقبه ناشی از سیل سال 1398 تامین شده است گفت: این دستگاه ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه فعال می شوند که با نصب آنها از میزان خسارت سالانه تگرگ در منطقه تحت پوشش به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا ادامه داد: این سامانه به فرایند تشکیل بارش ها نه چیزی را اضافه، نه چیزی را کم می کند تنها کاری که انجام می دهد، ساختار بارش را در حین شکل گیری آنها به نحوی سودمند اصلاح می کند و هیچ نقشی در قطع بارشها و یا شروع مجدد آنها ندارد.

عباسی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته تعداد 17 دستگاه ضدتگرگ در اراضی دشت گردیان و 6 دستگاه در اراضی دشت گلفرج و یک دستگاه در اراضی بخش سیه رود این شهرستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی شهرستان جلفا دستگاه جبران خسارت ضد تگرگ سیه رود خبرگزاری فارس فارس تبریز هادیشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، نخستین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای ، یکم خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده را در کشت جو، گندم و دانه‌های روغنی دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان