Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@04:57:39 GMT

محدودیت های ترافیکی در ایام عید فطر

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۷۹۸۰

‍‍‍‍‍‍

رئیس مرکز کنترل ترافیک ناجا گفت: از ۲۱ اردیبهشت لغایت ۲۵ اردیبهشت، پلیس با اهتمام بیشتری بمنظور جلوگیری از سفر در ایام عید فطر وارد عمل خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با آغاز روند نزولی پیک کرونا در کشور و برای تثبیت این وضعیت، سفر در تعطیلات عید فطر از جانب ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ احمد شیرانی - رئیس مرکز کنترل ترافیک ناجا مهمان تصویری برنامه گفتگوی ۱۸ و سی دقیقه شبکه خبر با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از جانب پلیس گفت: از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه محدودیت‌های تردد بین شهری و بین استانی با هر رنگی اعم از شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز اعمال خواهد شد.
سرهنگ احمد شیرانی با بیان اینکه خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های با وضعیت زرد، قرمز، و نارنجی و همچنین ورود خودرو‌های با پلاک‌های غیر بومی به شهر‌های دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است و مشمول اعمال قانون خواهند شد گفت: در این طرح خودرو‌های حامل کالا، بار و مسافر مستثنی هستند. سرهنگ شیرانی همچنین با اشاره به کنترل تردد‌ها هم از طریق دوربین‌های شهری و هم ماموران راهنمایی و رانندگی مستقر در جاده‌ها گفت: همکاران ما در جاده‌ها در درجه نخست با تذکر به بازگشت از سفر نسبت به هموطنانی که اقدام به سفر کرده اند اقدام خواهند کرد که در صورت عدم  توجه به تذکر پلیس، در شهر‌های قرمز جریمه یک میلیون تومانی و در شهر‌های نارنجی و زرد متخلفان پانصد هزار تومان جریمه خواهند شد.
سرهنگ احمد شیرانی همچنین گفت: پلیس برنامه ای برای یک طرفه کردن برخی محور‌ها ندارد، اما تردد شبانه کماکان از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد در تمامی شهر‌ها با تمامی رنگ بندی‌ها خواهد بود. همچنان ما با خطر ابتلا مواجه هستیم دکتر محسن فرهادی - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم که مهمان برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر بود با اشاره به آمار بالای فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا تاکید کرد همچنان ما با خطر ابتلا مواجه هستیم، در عین حال خطر دوم و خطر دیگری که وجود دارد شناسایی سویه های تازه و متنوع دیگری از بیماری کرونا هست که باعث نگرانی‌هایی شده است. معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت :۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز قراردارد. دکتر فرهادی با بیان اینکه تعداد شهر‌های قرمز در کشور به ۴۶ شهر رسیده است گفت: هرچند از تعداد شهر‌های قرمز نسبت به روز‌های گذشته کاسته شده است، اما تعدادی از شهر‌های دیگر نیز که در رنگ بندی نارنجی قرار داشتند به گروه شهر‌های قرمز اضافه شده اند. معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۶۳ شهر با وضعیت نارنجی، و ۱۳۹ شهر با وضعیت زرد در کشور وجود دارد که متاسفانه هیچ یک از شهر‌های کشور در وضعیت رنگ آبی یعنی بی خطر قرار ندارند.   معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه شنبه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مشاغل گروه‌های یک و دو گفت هرچند این موضوع باعث ایجاد گشایش ۸۵ الی ۹۰ در صدی در کسب و کار‌ها شد اما این موضوع اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دوچندان می‌کند، لذا اگر با گشایش‌های ایجاد شده دستورالعمل‌ها بهداشتی رعایت نشود نتیجه آن اوج گیری مجدد ویروس کرونا خواهدبود و احتمال برگشت به وضعیت سابق بیشتر می‌شود؛ به همین علت از اصناف و کسبه تقاضا داریم تا بصورت داوطلبانه به این موضوع مهم یعنی رعایت دستور العمل‌ها توجه ویژه داشته باشند.
دکتر محسن فرهادی - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر تنها از جانب ۶۲ درصد مردم انجام می‌شود گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد متاسفانه ۳۸ درصد از مردم به رعایت دستور العمل‌ها توجه کمتری نشان میدهند که برای رسیدن به نتایج مطلوب نیازمند رعایت ۹۵ درصدی دستور العمل‌ها هستیم. تولید صنعتی واکسن برکت آغاز شده است مدیر تولید واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره): در شهریور ماه بیش از ۲۰ میلیون دُز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد.
جلیلی، مدیر تولید واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز که بصورت ارتباط اینترنتی در این گفتگو شرکت کرده بود با اشاره به رونمایی از اولین واکسن کوو ایران برکت به میزان ۳۰۰ هزار دوز گفت: این واکسن فاز یک و دو را با موفقیت سپری کرده است که بزودی وارد فاز سوم مطالعه بالینی خواهد شد، به این معنا که ۲۰ هزار نفر در مرحله سوم مورد مطالعه قرار می‌گیرند و این کار بزودی انجام خواهد شد، تولید صنعتی این واکسن آغاز شده است و ما فاز صنعتی واکسن کوو ایران برکت را در چهار فاز طراحی کردیم که فاز یک و دو امروز مورد بهره برداری قرا گرفت، که این دو فاز ظرفیت تولید سه الی چهار میلیون دوز واکسن در ماه را دارد و اولین بخش تولید این واکسن به میزان ۳۰۰ هزار دز امروز به وزارت بهداشت تحویل داده شد. جلیلی همچنین گفت: در مرحله صنعتی تولید واکسن کوو ایران برکت، اردیبشت بیش از یک میلیون دُز، در خرداد حدود ۴ میلیون دُز، در تیرماه حدود ۱۰ میلیون دُز و در شهریور ماه بیش از ۲۰ میلیون دُز واکسن تولید خواهیم کرد. جلیلی همچنین گفت آزمایش‌های ما بر روی سویه انگلیسی ویروس کرونا تاثیر صد در صدی نشان داد و در مورد سویه‌های آفریقایی و هندی کرونا با توجه به اینکه فعلا نمونه خالص ویروس جهت آزمایش در اختیار ما قرار داده نشده هیچ آزمایشی در مورد سویه آفریقایی وهندی کرونا را  انجام نداده ایم و به محض اینکه نمونه‌های خالص در اختیار ما قرار بگیرد ما آزمایش‌ها را انجام خواهیم داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


برچسب ها: محدودیت های کرونایی ، واکسن کرونا ، کرونا ، پلیس راهور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی واکسن کرونا کرونا پلیس راهور معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت واکسن کوو ایران برکت شهر های قرمز میلیون د ز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه استان مازندران درباره وضعیت جاده‌های شمال و آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های ترافیکی  اظهار کرد: باتوجه به فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌منظور مدیریت و تسهیل در آمد و شد وسایل نقلیه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه تردد تمامی تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، افزود: تردد انواع كاميون و كاميونت‌ها به جز حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت ۶ روز چهارشنبه ۱۲ تاساعت ۲ بامداد روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است. رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: درصورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز چهارشنبه ۱۲ تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به‌صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.جهان‌تاب با اشاره به اینکه تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت از محور كندوان کماکان ممنوع است، تصریح کرد: محدودیت یک‌طرفه روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۰۸۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به‌صورت کامل اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه از ساعت۱۰:۳۰ از پل زنگوله به سمت شمال یک‌طرفه اعمال می‌شود، اضافه کرد: از ساعت ۲۴ محدودیت یک‌طرفه اتمام یافته و تردد به صورت دوطرفه اعمال می‌شود‌.رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه طی روزهای چهارشنبه ۱۲ و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه محور کندوان درصورت ترافیکی سنگین یک‌طرفه خواهد شد، تصریح کرد: در این صورت از ساعت ۱۰صبح از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اجرا شده و از ساعت ۱۲ از پل زنگوله به سمت شمال محدودیت یک‌طرفه اعمال می‌شود. جهان‌تاب ادامه داد: ساعت ۲۴ محدودیت یک طرفه اتمام یافته و تردد به‌صورت دوطرفه اعمال می‌شود.وی با اعلام اینکه روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه محور کندوان یک‌طرفه می‌شود، اظهار کرد: از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد به سمت شمال و همچنین از ساعت۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) محدودیت اعمال می‌شود.رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه از ساعت۱۱:۳۰ از سمت مرزن‌آباد به سمت تهران محدودیت یک‌طرفه اعمال می‌شود، یادآور شد: از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و تردد به‌صورت دوطرفه اعمال می‌شود .جهان‌تاب با تاکید بر اینکه تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، خاطرنشان کرد: تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روز ‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۸ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است. رئیس پلیس راه استان مازندران از مردم و رانندگان خواست ضمن رعایت بر قوانین و مقررات، با اندک رانندگانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و منجر به بی‌نظمی ترافیکی می‌شوند، به‌صورت قاطع توسط همکاران مستقر در سطح استان برخورد قانونی اعمال و درصورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز به پارکینگ هدایت می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور