Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@13:22:35 GMT

5دردی که نباید نادیده گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۸۰۱۰

با شایع‌ترین دردهایی که می‌توانند نشانه یک مشکل جدی سلامت باشند، آشنا شوید. ناطقان: روزنامه جام جم نوشت: ««درد» احساس ناخوشایند ناشی از تحریک پایانه‌های عصبی درد است که فرد را از وجود مشکلی در بدنش آگاه می‌کند. بیشتر دردها با برطرف‌شدن عامل محرک، خودبه‌خود برطرف می‌شوند اما چطور می‌توان فهمید که باید منتظر بهبود درد بمانید یا فورا به‌ پزشک مراجعه کنید؟ شایع‌ترین دردهایی که می‌توانند نشانه یک مشکل جدی سلامت باشند عبارتند از:

درد قفسه‌ سینه: اگر درد شدیدی در قفسه سینه خود احساس کردید نباید آن را تحمل کنید، زیرا ممکن است دچار حمله‌ قلبی‌ شده باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درد قفسه‌ سینه ممکن است با دردهای ضعیف‌تری در بازو، شکم، گردن و فک همراه باشد. بنابراین اگر دردی در قفسه‌ سینه احساس می‌کنید، به‌ویژه اگر این درد پس از فعالیت شدیدی ایجادشده یا با تنگی‌ نفس، حالت تهوع و ضعف همراه است با اورژانس تماس بگیرید.

سردرد: سردردها معمولا مشکل نگران‌کننده‌ای نیستند اما یک سردرد ناگهانی که احساس کنید بدترین سردرد زندگی‌تان است را نباید نادیده بگیرید. همچنین اگر سردرد با سفتی گردن، ضعف یا تغییر بینایی همراه باشد ممکن است از آنوریسم یا خونریزی مغزی حکایت کند. در بیمارستان معمولا برای فردی که سردرد ناگهانی و شدیدی دارد سی‌تی‌اسکن یا ام‌آرآی تجویز می‌شود.

درد پا: اگر درد پا با تورم همراه باشد ممکن است از وجود لخته‌ خون ناشی شده باشد. درد ناشی از لخته‌ خون به صورت دردی ضربان‌دار احساس می‌شود. لخته‌های خون باید به‌سرعت شناسایی و درمان شوند زیرا یک لخته درمان‌نشده می‌تواند بزرگ‌تر شود یا حرکت کند و به‌ ریه‌ها برسد و به مشکل تهدیدکننده زندگی تبدیل شود. وجود لخته‌ خون با سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.

درد شکمی: دلایل عمده درد شکم، آپاندیسیت، سنگ صفرا (رسوبات سخت‌شده صفرا)، پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) و دیورتیکولیت (التهاب یا عفونت کیسه‌های کوچک دیواره روده‌ بزرگ) را شامل می‌شود. آپاندیسیت همراه با درد در قسمت راست پایین شکم و اغلب با تب، حالت تهوع و استفراغ همراه است. سنگ‌ صفرا که باعث درد در قسمت راست بالای شکم می‌شود اغلب در اثر خوردن یک وعده غذایی چرب بروز می‌کند. درد می‌تواند شدید باشد و اغلب با حالت تهوع همراه است.

کمردرد: هر چند کمردرد معمولا به‌ دلیل کشیدگی عضلات ایجاد می‌شود اما برخی انواع کمردرد نشانه مشکلی جدی‌تر است. اگر کمردرد با ضعف و بی‌حسی بازوها و پاها یا تب همراه باشد باید بلافاصله بررسی شود. این نوع کمردرد ممکن است نشانه‌ای از عفونت نخاع باشد. درد قسمت فوقانی کمر، خواه با درد قفسه‌سینه باشد یا نه، می‌تواند از حمله‌ قلبی یا مشکلات عروقی خبر بدهد.» منبع: ایسنا برچسب ها: درد ، نادیده گرفتن ، مشکل جدی ، سلامت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درد نادیده گرفتن مشکل جدی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • این سردردها نشانه چیست؟