Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیرگذاری اخبار مثبت بر بازار سرمایه، بیان کرد: به اصطلاح با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود، مهم‌ترین موضوع و مسئله برای بازار کمبود منابع و نقدینگی در بازار است و در حال حاضر بازار نیازمند پول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پول نیز طبق بسته ۳+۷ توسط صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه بازار و اوراق‌هایی که توسط نهاد‌های سرمایه گذاری منتشر می‌شود، تزریق خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر مشکل نقدینگی در بازار وجود دارد و البته مشکلات داخلی دیگری هم خود بازار داشت؛ مانند دامنه نوسان نامتقارن و حجم مبنا که این موضوعات را نیز خود نهاد ناظر در آن تغییراتی ایجاد کرده است و قرار بر این شده است که از ۲۵ اردیبهشت ماه دامنه نوسان به شکل متقارن شود و حجم مبنا نیز کاهش پیدا کند تا بتوانیم معاملات روان تری را در بازار شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید

تصویب دامنه متقارن ۵± در سازمان بورس/ متقارن سازی و افزایش تدریجی دامنه

خبری زاد در ادامه افزود: وقتی پول در بازار نیست، بخش زیادی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نماد حاضر در بازار در صف فروش قفل می‌شوند و این منفی بودن را در بخش‌های ارزنده بازار انتشار می‌دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: با توجه به تزریق منابع در دور روز گذشته و روند بازار امیدوارم هستم، این تزریق منابع ادامه دار باشد تا اعتماد به بازار بازگردد. زمانی که ناامیدی در بازار وجود داشته باشد، اخبار مثبت سوخت می‌شوند و این موضوع در روال معکوس نیز وجود دارد؛ یعنی زمانی که بازار سودده باشد، هر میزان اخبار منفی به بازار تزریق شود این اخبار ناکار آمد است.

او در پایان اظهار کرد: در بازار منفی چند وقت اخیر، قیمت‌های جهانی، مصوبات و روابط سیاسی و ثبات آن، اخبار مثبتی بودند که به دلیل عدم نقدینگی بی اثر شدند؛ بنابراین اگر تزریق نقدینگی ادامه دار باشد و همچنین این تزریق به صورت هوشمندانه شکل بگیرد، یعنی فقط در چند نماد خاص شاهد تزریق نقدینگی نباشیم به طور آهسته اتفاقات خوبی در بازار رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس خبر بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 

  بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی