Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@06:17:12 GMT

ایبوپروفن خطر تشدید کووید ۱۹ را به همراه ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۲۲۷

ایبوپروفن خطر تشدید کووید ۱۹ را به همراه ندارد

به گزارش مدیسن نت، هنگامی که پاندمی آغاز شد، پزشکان در مورد تأثیر NSAIDها در تشدید بیماری کووید ۱۹ اختلاف نظر داشتند، اما این مطالعه گزارش می‌دهد که استفاده از NSAIDها بی خطر است. NSAID های معمول شامل ایبوپروفن و ناپروکسن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در این مطالعه، ۳۰٪ از بیش از ۴۲۰۰ بیمار کرونایی که قبل از بستری شدن در بیمارستان NSAID مصرف کرده بودند، فوت کردند، در حالی که ۳۱٪ از ۶۸ هزار بیماری که NSAID مصرف نکرده بودند، نیز درگذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند در بیماران مبتلا به آرتروز، مصرف NSAID باعث افزایش نرخ مرگ و میر نمی‌شود.

«ایون هریسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند، در این باره می‌گوید: «NSAIDها معمولاً برای معالجه افراد در سراسر جهان به علت طیف وسیعی از بیماری‌ها، از دردهای جزئی تا بیماری‌های مزمن مانند آرتروز و بیماری‌های قلبی عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما اکنون شواهد روشنی در مورد ایمن بودن استفاده از NSAIDها در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داریم که باید اطمینان خاطر را برای پزشکان و بیماران فراهم کند که می‌توانند به همان روشی که قبل از آغاز پاندمی استفاده می‌شد، ادامه دهند.»

با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

پربیننده ترین چرا پاهام اینقدر سنگین و خسته است؟ میوه ای برای جلوگیری از ضعف عضلات ۱۰ توصیه برای سلامتی شما پس از چهل سالگی آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۲۰) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۲۱)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد

آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه ساوت استرالیا با استفاده از داده‌های بیش از ۳۰۰ هزار شرکت کننده از بیوبانک بریتانیا به بررسی رابطه بین مصرف قهوه و طیف وسیعی از بیماری‌ها پرداختند و دریافتند مصرف بیش از اندازه زیاد قهوه می‌تواند ریسک آرتروز، پوکی استخوان و چاقی را افزیاش دهد.

در تحقیق اولیه این محققان، نوشیدن شش فنجان قهوه در روز به عنوان حد آستانه مصرف ایمن قهوه در روز تلقی شد.

«الینا هایپونن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «روزانه حدود سه میلیارد فنجان قهوه در جهان مصرف می‌شود از اینرو ما درصدد بررسی فواید و مضرات آن بر روی سلامت برآمدیم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در این مطالعه، ما از شیوه ژنتیکی موسوم به تحلیل MR-PheWAS برای تعیین تأثیرات واقعی مصرف قهوه در مقابل ۱۱۱۷ مشکل بالینی استفاده کردیم.»

به گفته هایپونن، «نتایج ما نشان می‌دهد که مصرف متعادل قهوه عمدتاً ایمن است. اما مشخص شد عادت به مصرف قهوه ریسک سه بیماری را افزایش می‌دهد: آرتروز، پوکی استخوان و چاقی.»

وی تاکید می‌کند: «برای افراد دارای سابقه خانوادگی پوکی استخوان یا آرتروز یا برای افرادی که نگران ابتلاء به این بیماری‌ها هستند، این نتایج می‌تواند هشداردهنده باشد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟