Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیر کل اموزش و پرورش استان سمنان از کاستن از سطح دشواری سوالات امتحانی دانش آموزان متناسب با شرایط قرمز کرونایی در جریان امتحانات نهایی امسال خبر داد.

 محمد دستورانی اظهار کرد: حدود ۶۰ حوزه امتحانی برای ۴۰۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم و ۱۰۰۰ داوطلب آزاد در سطح استان آماده سازی شده است.

 وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰۰ مدرسه با ۴۸۰ کلاس درس برای ۹۰۰۰ دانش‌آموز پایه نهم در نظر گرفته شده است 

‍ مدیر کل اموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حوزه‌های امتحانی در سطح استان به صورت میانگین در سطح شهرستان های استان بین ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است تصریح کرد: به منظور کنترل بیماری کرونا و پرهیز از افزایش شیوع این بیماری و با هدف پرهیز از جابجایی دانش آموزان، امسال در شهرهای کوچک تر استان همچون مجن و کلاته خیج و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.‌. نیز حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است

 وی افزود:  ۱۲ حوزه امتحانی در شهرستان شاهرود در نظر گرفته شده است که این امر هیچگاه سابقه نداشته است.‌

مدیرکل آموزش و پ ورش استان ضمن اطمینان خاطر به والدبن در خصوص رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: تب سنجی و اطمینان خاطر از عدم ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در بدو ورود دانش آموزان به حوزه‌های امتحانی انجام خواهد شد

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از محتوای دروس کتاب پایه نهم حذف گردیده که این حذفیات از طریق پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و فضای مجازی اطلاع رسانی شده ، همچنین در پایه دوازدهم نیز بخشی از محتوای دروس با هدف کاهش حجم محتوای امتحان حذف شده است.

 دستورانی اظهار کرد: با تصمیم آموزش و پرورش تصحیح اوراق امتحانی دانش‌آموزان پایه نهم توسط خود دبیران دانش آموزان انجام خواهد شد.‌

 وی از کاستن از سطح دشواری امتحانات متناسب با نقشه کرونایی و شرایط پرخطر در مناطق قرمز خبر داد و گفت: سطح دشواری سوالات بر مبنای شرایط قرمز و قدری ساده تر از روال معمول طراحی خواهد شده تا دغدغه والدین دانش آموزان در ارتباط با آموزش مجازی و امتحانات حضوری کاهش یابد

 دستورانی افزود: از دانش آموزانی که به دلیل داشتن بیماری مزمن و حاد یا ابتلاء خود یا از والدین آنها به کرونا و طی کردن مراحل قرنطینه قادر به شرکت در آزمون نبوده و غیبت آنها توسط شورای مدرسه مجاز تشخیص داده شده باشد دو هفته پس از پایان امتحانات پایه نهم مجدداً آزمون گرفته خواهد شد و این روال برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز در شهریور ماه تکرار خواهد شد.

وی همچنین یادآوری کرد: از دانش آموزان مبتلا به کرونا یا بیماری خاص و مزمن که علاقمند به حضور در امتحان باشند در محیط خارج از محیط عمومی آزمون گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش امتحانات نهایی همه باهم علیه کرونا سمنان دانش آموزان سطح دشواری خواهد شد پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری