Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تیم فوتبال‌ساحلی صنعت فرش حداد اصفهان دومین بار در لیگ برتر حضور دارد، این تیم در اولین فصل حضورش با تمام مشکلات از جمله نداشتن میزبانی موفق شد با تلاشی تحسین‌برانگیز شگفتی‌ساز رقابت‌ها شود و بر سکوی سوم بایستد.

ساحلی‌بازان صنعت فرش حداد چندماهی‌ است تمریناتشان را آغاز کرده‌اند، اما در این راه با موانع و معضلات زیادی روبرو شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها کیفیت نامطلوب زمینشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین ساحلی ناژوان که امکانات اولیه برای برگزاری رقابت‌های لیگ‌برتر را ندارد و با گذشت یک‌سال هنوز اقدامی برای تجهیز آن صورت نگرفته از طرف شهرداری به‌مزایده گذاشته‌شده است.

نبود زمین استاندارد برای تمرین و مسابقه

علی نادری سرمربی تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پس از کسب مقام سومی در اولین‌فصل حضور در لیگ‌برتر، مسئولیت ما سنگین‌تر شده و باید بیشتر تلاش کنیم که بهترین عملکرد را برای استان داشته باشیم و بتوانیم ضمن ارتقای مقام سال‌گذشته نتیجه شایسته‌ای کسب کنیم.

او لازمه موفقیت در این رشته را داشتن زمین استاندارد دانست و اظهار کرد: زمین تمرینی ما مشکلات زیادی دارد، هربار مسئولان وعده داده‌اند، اما عمل نکرده اند.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد در ادامه بیان کرد: به تازگی سازمان‌لیگ ضرب‌الاجلی برای تعیین زمین استاندارد مشخص کرده، اما این زمین هیچ‌چیزی ندارد و فقط یک مکان عمومی‌است.

نادری درخصوص میزبانی این تیم در لیگ برتر اذعان کرد: سال‌گذشته نتوانستیم میزبانی بگیریم و تمام بازی‌هایمان را خارج از خانه انجام دادیم، این‌فصل دیدار‌ها به‌صورت رفت‌وبرگشت است که باید از شرایط میزبانی‌مان استفاده کنیم و در اصفهان به‌مصاف حریفان برویم.

فرصت فرش حداد برای رفع موانع؛ کمتر از یک‌ماه

جلیل حدادی‌پور مدیرعامل تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد اصفهان به خبرنگار ما گفت: روند گذشته را دنبال می‌کنیم، ۳ ماه از شروع تمریناتمان می‌گذرد و تنها دغدغه ما مشکل زمین است که کماکان حل‌نشده و برایمان حاشیه ایجاد می‌کند.

او افزود: چندین سال‌است پیگیر حل مشکل زمین هستیم، اما همچنان اتفاقی برای رفع آن رخ‌نداده، قول‌های داده شده هنوز اجرایی نشده، فرصت ما برای رفع مشکلات کمتر از یک‌ماه است.

تنها زمین ساحلی اصفهان استاندارد هم نیست

او با اشاره به مورد تایید نبودن زمین ناژوان برای برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: زمین ناژوان وضع عمومی دارد و تنها زمینی‌ست که می‌توان مورد استفاده قرار داد، به‌دلیل مشکلات و نقص‌هایی که این زمین دارد مانند نبود نور کافی، ماسه استاندارد، رختکن و... مورد تایید فدراسیون نیست.

مدیرعامل باشگاه فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد در ادامه گفت: در درجه‌اول باید حفظ جایگاه کنیم و البته نگاهی هم به رتبه‌های بالاتر داریم یا حتی بتوانیم سهمیه آسیایی کسب کنیم؛ اما یک‌طرفه نمی‌شود و باید امکانات مناسب فراهم شود. اگر سال‌گذشته میزبان بودیم می‌توانستیم نتایج خیلی‌بهتری کسب کنیم.

حدادی‌پور در پاسخ به این سوال که جریان مزایده از چه قرار بوده اینگونه اظهار کرد: طبق آخرین صحبت‌ها با شهرداری و مدیریت ناژوان، قرار بر این‌شد این زمین را به مزایده بگذارند؛ اما بخش خصوصی به‌سختی ورود می‌کند، زیرا به‌لحاظ اقتصادی هیچ‌گونه سود و توجیهی ندارد و مشکل ما را هم حل نمی‌کند. امیدوارم وضع زمین در این فرصت اندک مشخص شود تا در فصل آینده بدون چالش و دغدغه روندمان را ادامه دهیم.

رئیس شورای شهر، بی‌خبر از همه‌جا!

علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان، از آماده‌بودن شهرداری برای کمک به نماینده فوتبال ساحلی اصفهان گفت و اضافه کرد: باتوجه به درخواست باشگاه صنعت فرش حداد از شهرداری برای برطرف کردن موانع، شهرداری برای کمک به این باشگاه اعلام آمادگی کرد، مدیریت ناژوان نیز از این موضوع استقبال کرد، اما دیگر خبر ندارم که چه اتفاقاتی رخ‌داده است.

او ضمن اظهار بی‌خبری از به‌مزایده‌گذاشتن زمین ساحلی ناژوان گفت: از به مزایده گذاشته‌شدن این زمین خبر ندارم، ولی فکر نمی‌کنم برای این اتفاق مانعی بر سر راه باشد، اگر مدیرعامل صنعت فرش حداد هم در این مزایده شرکت کند باتوجه به ظرفیت‌هایشان و نظر مثبت مدیریت‌شهری می‌تواند آن را در اختیار خود دربیاورد.

رئیس شورای شهر اصفهان در پایان قول داد تا برای حل مشکل این زمین و تیم صنعت فرش حداد پیگیری‌های لازمه را انجام دهد.

نصر اصفهانی گفت: حتما این موضوع را با مدیریت ناژوان درمیان می‌گذارم و تلاشمان بر این است که باتوجه به جایگاه این تیم، نهایت همکاری را با نماینده فوتبال‌ساحلی داشته باشیم؛ مدیریت ناژوان نیز آمادگی دارد تا در جهت آماده‌سازی و رفع مشکلات زمین گام بردارد.

باید دید در این فرصت اندک، نماینده شایسته ساحلی اصفهان در لیگ‌برتر می‌تواند از میزبانی برخوردار شود و با آرامش و بدون دغدغه به‌مصاف رقبا رود تا از عنوان سومی‌اش دفاع کند و آن را ارتقا ببخشد.

گزارش از علی کریمی

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال تیم فوتبال ساحلی صنعت فرش حداد مدیریت ناژوان لیگ برتر زمین ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»

به گزارش خبرآنلاین،«علی جعفریان» اظهار داشت: هنوز هیچ درمان قطعی برای جلوگیری و کنترل عارضه کبد چرب در ایران وجود ندارد.

ایلنا در خبری نوشت: وی با بیان اینکه امروزه دارو و تجهیزات پزشکی، چالش مهمی در حوزه پزشکی است، گفت: به دلیل تحریم‌ها و همچنین از نظر تامین منابع مالی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. هر چند وقت، یک یا چند دارو کمیاب می‌شود؛ حتی داروی ایرانی که قبلا در کشور تولید می‌شد، اکنون به دلیل نبود مواد اولیه با مشکل تولید مواجه شده است. یکی از داروهای مهم و کاربردی در بخش پیوند «فیبرینوژن» است و متاسفانه از چندین ماه پیش موجودی نداشتیم و این مسئله به قیمت جان بیمار تمام می‌شود، چون اگر یک بیمار کبدی مشکل انعقادی داشته باشد و داروی فیبرینوژن در اختیار نداشته باشیم، خطر مرگ خواهد داشت.

جعفریان با تاکید بر اینکه داروی فیبرینوژن، جایگزین مناسب و موثری ندارد، گفت: داروی دیگر بازیلیکسیمب است که در بیماران پیوند کبد که نارسایی کلیه دارند کاربرد دارد. در راستای تامین این داروی مهم بارها با سازمان دارو و غذا مکاتبه شده، اما متاسفانه هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم، این در حالی است که مسئولان این موضوع حیاتی که با جان انسان‌ها گره خورده است را باید مهم قلمداد کنند و در اولویت بگذارند.

رییس تیم پیوند کبد بیمارستان امام خمینی افزود: متاسفانه ده سال است که نتوانستیم این دارو را در ایران تهیه کنیم و همیشه هم بهانه‌ای وجود دارد. این دارو با فناوری بالا تولید می‌شود و شاید تولید داخلی آن در ایران صرفه اقتصادی ندارد، چون حجم بالایی در کشور نیاز نداریم. گاهی اوقات متعاقب پیوند کبد به دلیل مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، کلیه‌ها نارسا می‌شود و کار به دیالیز و حتی مرگ می‌انجامد و اگر این دارو قبل از پیوند مصرف شود جلوی مرگ را خواهد گرفت.

جعفریان درباره امکان تهیه دارو از کشورهای همسایه گفت: زمانی که انسان‌ها، جان عزیزان خود را در خطر ببینند، با جان و دل برای درمان او دست به تلاش می‌زنند و گاهی داروی مورد نیاز را از کشورهای همسایه با هزینه گزاف تهیه می‌کنند، به طور نمونه بیماری بوده است که خانواده او توانستند، این دارو را از کشور ترکیه با قیمت ۶۰ میلیون تومان تهیه کند. در اینجا موضوعی که مطرح می‌شود، این است که همه‌ی بیماران از شرایط یکسانی برخوردار نیستند و توانایی مالی کافی برای خرید این دارو را از کشورهای دیگر ندارند، در این شرایط جان بیمار به خطر می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تجهیزات پزشکی مورد استفاده، خراب شود، الان من نمی‌دانم می‌توانیم مجدد تعمیر یا جایگزین آن را خریداری کنیم! یک دستگاه "اکارتور" داریم که برای باز کردن قفسه سینه جهت انجام پیوند کاربرد دارد و چندین سال پیش با قیمت یکصد بیست هزار دلار برای بیمارستان خریداری کردیم. این وسیله تا پنج سال پیش با همین قیمت در ایران موجود بود، ولی الان هرچه پیگیر آن هستیم پیدا نمی‌شود.

رییس تیم پیوند کبد بیمارستان امام خمینی ادامه داد: اگر دستگاه "ام. آر. آی" بیمارستان خراب شود با این تعرفه‌ها و مبالغ دریافتی، امکان تعمیر دشوار و خرید مجدد یا جایگزینی مقدور نخواهد بود. این دستگاه بعد از پنج شش سال استفاده، خراب خواهد شد و باید جایگزین شود؛ سوال من این است آیا در هنگام تعیین تعرفه‌ها چنین نکته‌ای مورد توجه قرار گرفته است؟ بی شک این تعرفه‌ها پوشش نمی‌دهد.

زمان انتظار برای پیوند کبد ۳ تا ۶ ماه است

جعفریان درباره صف انتظار پیوند کبد و در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص اولویت بندی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر، زمان انتظار برای پیوند کبد ۳ تا ۶ ماه است و بیمارانی که شرایط جسمی بدتری دارند، در اولویت عمل جراحی پیوند هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه گاهی ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد که کبد فرد تخریب شود و این روند در هر فرد متفاوت است، افزود: تعداد قابل توجهی از موارد نیاز به پیوند کبد، قابل پیشگیری است. رژیم غذایی ناسالم و فعالیت فیزیکی کم، شیوه مناسب زندگی نیست و خطر امراض قلب و عروق و کبد چرب را بالا می‌برد که عارضه بسیار خطرناکی است و البته روند ایجاد آن مزمن و طولانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: کبد عضو مقاومی است و شاید سالیان سال به سمت تخریب پیش نرود، اما فردی که کبد چرب دارد، طی دراز مدت در معرض تخریب کبد است و بالارفتن آنزیم‌های کبدی «علامت مهم و زنگ خطر» برای این بیماری محسوب می‌شود.

جعفریان در خصوص پیوند کبد از دهنده زنده گفت: امکان چنین پیوندی برای کودکان وجود دارد و اغلب از والدین کبد دریافت می‌کنند، اما برای افراد بزرگسال نیازمند پیوند عموما از دهنده مرگ مغزی استفاده می‌شود.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سن بیماران درگیر کبد چرب گفت: شاخص سن در درگیری این بیماری مطرح نیست، چرا که عامل اصلی در بیماری کبد چرب به تغذیه نادرست و نداشتن فعالیت فیزیکی برمی‌گردد.

وی با اشاره به مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری کبد گفت: مهم‌ترین دلیل که بیماران کبد پیش از دچار شدن و رسیدن به این مرحله بحرانی اگر با آن آشنا بودند حتما دچار این بیماری سخت نمی‌شدند. از دلایل مهم که می‌توان گفت تغذیه ناسالم و رژیم‌های نادرست است. کبد چرب انتهای مسیر چاقی است و احتمال این بیماری در افراد چاق و مبتلا به دیابت بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به فقدان انگیزه برای گرایش به رشته‌های پزشکی گفت: رشته‌های رزیدنتی چرا باید ظرفیت خالی داشته باشند؛ یک زمانی رقابت‌ها فوق العاده سخت و دشوار بود، ولی الان برخی رشته‌ها فاقد متقاضی است! تخصص‌های اطفال، طب داخلی، طب اورژانس و بیهوشی در بعضی سال‌های اخیر اصلا متقاضی نداشته است. وقتی طب اورژانس متقاضی ندارد در اصل آینده این رشته تعطیل است و افزایش ظرفیت پذیرش معنایی ندارد. در رشته‌های جراحی عمومی، نورولوژی (مغز و اعصاب)، کاردیولوژی (قلب و عروق) که از رشته‌های پر طرفدار است، امسال ظرفیت خالی داشتیم و متقاضی وجود نداشت.

او تاکید کرد: چالش جذب نیروی انسانی است و با این نسل جدیدی که داریم چالش‌ها عمیق‌تر خواهد شد. الان فلوشیپ جراحی عروق در دانشگاه‌های کشور با ظرفیت خالی روبرو شده و تمایلی به تحصیل در این رشته وجود ندارد! یعنی کشور به جراح عروق احتیاج ندارد؟ این رشته پر دردسر و پر زحمت با اورژانس زیاد، ولی با درآمد پایین است، چرا و با چه انگیزه یک پزشک باید به این رشته ورود کند، بجای آن با مدرک پزشکی عمومی خود به جراحی و مداخلات زیبایی گرایش پیدا می‌کند، چون بدون دغدغه و دردسر درآمد خوبی خواهد داشت. تا زمانی که هر چیزی در جایگاه خود قرار نگیرد، امکان مقابله و برخورد با رفتارهای غیر عرف و نا معمول در این حوزه برقرار نخواهد شد. راهی بجز تبعیت از مسیری که همه دنیا در آن قرار گرفتند و موفق شدن وجود ندارد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903947

دیگر خبرها

  • رسمی: کاپیتان چلسی همبازی مارسلو شد
  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • آتالانتا دارنده پرچالش‌ترین تقویم حال حاضر فوتبال اروپا
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان