Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما در کمک به تولید و اشتغال هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دادیم تا با همکاری پارک علم و فناوری بتوانیم از ظرفیت موقوفات بیشتر و بهتر در جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه با همکاری دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری بر اساس توافق‌نامه امضا شده زمین‌های کشاورزی در اختیار تولیدکنندگان و محققان قرار می‌گیرد تا زمینه بهره‌برداری و افزایش تولید فراهم آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ما در آینده زمین‌های موقوفی بیشتری را در اختیار مجموعه‌های تولیدی قرار خواهیم داد به گونه‌ای که در کوثر زمینی به وسعت ۱۵ هکتار که از آب کافی برخوردار است در اختیار این مجموعه تولیدی قرار گرفته تا امکان سرمایه‌گذاری در آن فراهم آید.

ستوده افزود: زمین شورگل که به عنوان موقوفه‌ای در نیار مطرح است با تعیین تکلیف برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در اختیار راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته است.

وی از تعیین تکلیف زمین مرحوم سید علی خان درگاه‌پور برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزا و همچنین تسطیح زمین رضازاده در مشگین‌شهر برای واگذاری به سرمایه‌گذاران خبر داد و خاطر نشان کرد: در منطقه داروپخش موقوفه محمد صالح تعیین تکلیف شده و با اخذ مجوزهای لازم زمین در اختیار متقاضیان تولید و عرصه کارآفرینی قرار می‌گیرد.

ستوده از شناسایی زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران خبر داد و اضافه کرد: بر اساس ظرفیتی که در موقوفات وجود دارد، ما سعی می‌کنیم فرصت‌های اشتغال را در این موقوفات به نفع جوانان بیکار به وجود آوریم که زمین خالی مرحوم قاضی‌لر خلخال با هدف راه‌اندازی بازار روز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

تعیین تکلیف موقافات تعلیقی در اردبیل

وی از تعیین تکلیف زمین کرم ابریشم در خلخال و همچنین توافق با شهرداری این شهر برای واگذاری زمین در جهت توسعه و عمران شهری خبر داد و بیان کرد: در شهرهای مختلف نظیر رضی با شناسایی موقوفات بلاتکلیف و معطل مانده سعی شده تا از طریق کمیسیون ماده پنج زمین مورد نظر در اختیار سرمایه‌گذاران و یا مجموعه شهرداری قرار گیرد.

ستوده همچنین به موضوع امامزادگان و احیا و کارهای عمرانی در این مجموعه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در کنار ترویج فعالیت‌های فرهنگی و همچنین معنوی و مذهبی سعی شده در امامزادگان مراکزی به نام افق راه‌اندازی شود تا امکان اجرای برنامه‌های متنوع در این بقاع متبرکه به انجام برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: امامزادگانی چون سید ابراهیم لاهرود، سید سلیمان فخرآباد، سید صدرالدین در اردبیل، امامزاده صالح در اردبیل، حسینیه میرزاده خانم، امامزاده سید دانیال خلخال، سید ابوالقاسم در کلار خلخال و بقعه احمد معراجی در خلخال از جهت عمرانی در سطح بالایی از نظر پیشرفت و آبادانی قرار دارند.

ستوده تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا در کنار کارکرد فرهنگی و استفاده از روحانیون به عنوان مبلغان در جلسات قرآنی و تفسیری از ظرفیت امامزادگان در کمک به مردم و رسیدگی به فقرا نیز استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان گفت: در قالب طرح کمک مؤمنانه و مواصات ما به رفع نیاز جامعه مستضعف شتافتیم و با ایجاد موکب‌های توزیع احسانات سعی در کمک و مساعدت نیازمندان داریم.

کد خبر 5210116

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف سازمان اوقاف و امور خیریه اردبیل مهدی ستوده انفاق اقتصاد اشتغال تولید ویروس کرونا روز قدس بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه روز جهانی قدس انتخابات 1400 گرگان شیوع کرونا عید سعید فطر اردبیل عکس استانها ایلام سرمایه گذاران تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی راه‌وشهرسازی اردبیل، مهدی نوظهور در تشریح عملکرد این یگان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در برخورد قاطع و قانونی با متخلفین و متعرضین به حریم زمین‌های دولتی و خلع ید کردن آنها و همچنین حفاظت از ارضی ملی موفق و پیشرو بوده است.
وی افزود: هرگونه دخل، تصرف و بهره برداری غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی از اراضی دولتی و ملی برابر قانون جرم تلقی شده و در مراجع قضائی قابل پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۱ پرونده در محاکم دادگستری تشکیل و با اجرای ۵۱ حکم قضایی ۸۶ هکتار زمین دولتی به ارزش ۸۸۹ میلیارد تومان رفع تصرف شد.
وی گفت: اجرای ۲۴۵۰ مرحله گشت یگان حفاظت از اراضی و همچنین اجرای ۸۳ مورد رفع تعرض از ۳۰ هکتار زمین به ارزش ۱۲۶۶ میلیارد تومان از دیگر اقدامات یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ بوده است.
نوظهور تاکید کرد: طبق اعلام معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت از اراضی ملی استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ در بین ۳ استان برتر کشور قرار گرفت.
وی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه، قدم‌های خوبی برداشته و با برگزاری جلسات متعدد با دهیاران و شورای روستا‌ها و ساکنین اطراف شهر‌ها با موضوع آشنایی آنان با قانون حفاظت از اراضی، تعداد ۱۸ هزار بروشور و تراکت چاپ و توزیع کرده است.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن قدردانی از اهتمام مدیرکل و معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی، فرماندهی انتظامی استان، مسئولین قضایی و دادستان مرکز استان گفت: مردم عزیز می‌توانند گزارش تخلفات مربوط به زمین خواری، ساخت و ساز‌ها و تصرفات غیرقانونی در زمین‌های دولتی را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد
  • رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر