Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش تیم روئینگ بانوان ایران گفت: تصمیمات کنفدراسیون قایقرانی آسیا بی‌انصافی در حق قایقرانان برتر است

نازنین ملایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص رقابت‌های قایقرانی انتخابی المپیک در ماده روئینگ که به میزبانی ژاپن برگزار شد، اظهار داشت: از روزی که به ژاپن رسیدیم با محدودیت‌ها و سختگیری‌های شدید از نظر پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه روبرو بودیم؛ به گونه‌ای که پس از رسیدن به فرودگاه گرفتن تست‌های PCR شروع شد و این کار یک روز در میان انجام می‌شد و تا روز مسابقه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا پیش‌بینی این قدرتنمایی از تیم ژاپن را نداشتیم و عملکردشان نه تنها تیم ایران بلکه سایر کشور‌ها را هم شگفت زده کرد و توانستند هر چهار مدال طلای رقابت‌ها را کسب کنند.  

وی افزود: ژاپنی‌ها دو سالی بود که از تیم اصلی خود رونمایی نکرده بودند و می‌دانستیم که تیم اصلی ژاپن در فرانسه در حال تمرین است، اما به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردیم این تیم بتواند این چنین رکورد‌هایی خوبی به ثبت برساند و واقعا عملکرد این تیم سورپرایز مسابقات بود. پیش بینی ما این بود که در رقابت با ژاپن اختلاف صدم ثانیه‌ای داشته باشیم، اما آن‌ها با اختلاف قهرمان شدند.  

ملی‌پوش تیم روئینگ بانوان ایران با ابراز رضایت از عملکردش در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: نه تنها من بلکه عملکرد سایر قایقرانان تیم ملی ایران راضی کننده بود و ایران هم توانست پس از ژاپن با دو مدال نقره و یک برنز بر سکوی نایب قهرمانی بایستد. ژاپنی‌ها دو سالی بود که در مسابقه‌ای شرکت نکرده بودند و هیچ اطلاعاتی از تیم اصلی آن‌ها نداشتیم.  

ملایی با انتقاد از قوانین جدید کنفدراسیون قایقرانی آسیا برای توزیع سهمیه‌های المپیک تصریح کرد: متاسفانه طبق قوانین جدید از هر کشور، پاروزنی که بهترین عملکرد را داشته باشد عازم المپیک می‌شود که طق این قوانین از دو نفر تیم روئینگ ایران که به مدال نقره رسیده‌اند تنها یک قایقران به المپیک می‌رود و با حذف نفر دوم، احتمال دارد کشوری که به عناوین پایین‌تر از پنجم رسیده است جواز حضور در المپیک را کسب کند. این تصمیمات از سوی کنفدراسیون قایقرانی آسیا واقعا بی‌انصافی در حق قایقرانان برتر است چراکه به زعم خودشان می‌خواهند به تعداد کشور‌های آسیایی حاضر در المپیک بیفزایند، اما مطمئنا این نوع از انتخابی به کاهش سطح کیفی مسابقات روئینگ در المپیک می‌انجامد.  

وی ادامه داد: خوشبختانه فدراسیون قایقرانی برای حل این مشکل با فدراسیون جهانی قایقرانی رایزنی کرده است و قرار است در صورت موافقت این نهاد، هر دو قایقران روئینگ ایران جواز حضور در المپیک را کسب کنند. همچنین طبق قوانین جدید در صورتی که تیم دونفره یک کشور نتیجه بهتری از ماده تک نفره گرفته بگیرد، در آن صورت تیم دونفره باید راهی المیپک شود و با حذف قایق تک نفره همان کشور، قایقرانی که در رده‌های پایین‌تر بوده سهمیه المپیک می‌گیرد.  

این بانوی قایقران درخصوص اولین تجربه‌اش در بخش تک نفره سنگین وزن اظهار کرد: هرچند پیش از مسابقات، چون برای اولین بار در بخش سنگین وزن شرکت می‌کردم، استرس داشتم، اما در کل تجربه خوبی بود و از رکوردی که زدم راضی بودم. اگر پیش از مسابقات پیش بینی این رکورد‌ها و عملکرد خوب از ژاپن را داشتیم، مطمئنا نوع تمریناتمان را تغییر می‌دادیم و نتایجی که کسب می‌کردیم بهتر می‌شد.  

ملایی در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون جهانی قایقرانی به نامه فدراسیون ایران پاسخ مثبت دهد تا هم من و هم بهمن نصیری سهمیه المپیک را بگیریم چرا که در غیر اینصورت نمی‌توان به جز بی‌عدالتی نام دیگری برای این کار گذاشت. در سال‌های قبل که ما در رده‌های ششم و هفتم قرار می‌گرفتیم، تیم‌های برتر راهی المپیک می‌شدند، اما متاسفانه الان که ایران در رتبه‌های برتر قرار دارد، تیم‌های پایین‌تر شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند.

بیشتر بخوانید: بازگشت تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام به ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون قایقرانی نازنین ملایی روئینگ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قایقرانی فدراسیون قایقرانی نازنین ملایی روئینگ فدراسیون قایقرانی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست

گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اردوی مهرشاد افقری در ترکیه و اینکه او در تمرینات توانسته رکورد جدیدتری را ثبت کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه استخر‌های تمرینی غالباً استاندارد نیستند، رکورد‌هایی که در تمرینات ثبت می‌شود با رکورد‌های تمرینی قبلی مقایسه می‌شود. از این لحاظ رکورد‌های افقری خوب است، راهی ترکیه هستیم و مسابقاتی هم خواهد بود که افقری در آن شرکت می‌کند ولی حضور در این کشور همسایه با هدف اردوی سه هفته‌ای پرفشار است.

وی ادامه داد: در این اردو سه روز مسابقات داریم و سپس سه هفته اردوی ارتفاع برگزار می‌کنیم، ضمن اینکه از سخت‌افزار‌های شنای کشور ترکیه حداکثر استفاده را خواهیم برد و نهایت فشار را برای ارتقا و بهبود عملکرد نماینده شنای کشورمان خواهم داشت. بعد از آن به ایران باز می‌گردیم، دو هفته تا ۲۰ روز کاهش تمرینات را خواهیم داشت و بعد از آن هم در مسابقات انتخابی المپیک شرکت خواهیم کرد.  

سرمربی تیم ملی شنا در خصوص بهبود رکورد‌های سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد و اینکه او تا چه اندازه به کسب حدنصاب ورودی المپیک نزدیک است، عنوان کرد: سامیار بسیار آماده است و با دو بار جابه‌جایی رکورد ۵۰ متر آزاد نشان داد در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. مسابقاتی که هدف کسب سهمیه المپیک را از آن داریم اول تیر در ایتالیا خواهد بود. دو نفر اصلی ما مهرشاد افقری و سامیار عبداللهی هستند و امیدواریم بتوانند سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند.  

وی در مورد اینکه علیرضا یاوری هیچ شانسی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ندارد، عنوان کرد: با توجه به حضورش در آمریکا فعلاً نمی‌تواند از این کشور خارج شود. شرایط تحصیلی و تمرینی که در آنجا دارد باعث می‌شود تا در دسته‌بندی تیم ملی شنای ایران قرار نمی‌گیرد. نمایندگان ما افقری و عبدلی هستند و هر دو نفر این شانس را دارند تا موفق به کسب سهمیه المپیک شوند و برای نخستین بار شنای ایران را در المپیک صاحب دو شناگر کنند. هدف گذاری ما بر این اساس بوده و رو به جلو حرکت می‌کنیم. زمان خوبی تا مسابقات کسب سهمیه دارم و طبیعتاً عملکردمان تا ۲۰ روز آینده نشان می‌دهد تا چه اندازه این شانس را داریم که سهمیه کسب کنیم. اگر فدراسیون جهانی حدنصاب ورودی المپیک را سخت نمی‌کرد و زمان را کاهش نمی‌داد تا به الان دو سهمیه را گرفته بودیم. برای المپیک بعدی باید هدف گذاری روی سهمیه A باشد تا بتوانیم با خیال آسوده‌تری پیش برویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است