Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و تسریع در توسعه کشو.ر نیازمند تقویت پیوند دانشگاه و صنعت و بهره گیری از نخبگان در حل مشکلات این بخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: توسعه کشور و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در گرو تعمیق پیوند بین صنعت و دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور افزود: باید به سمت ارتباط واقعی، تنگاتنگ و عمیق صنعت و دانشگاه حرکت کنیم و بدانیم برای توسعه کشور چاره ای جز بهره گیری از نخبگان و صاحبان ایده و فکر نداریم.

وی با اشاره به نقش موثر نخبگان در پیشرفت و توسعه کشور تصریح کرد: باید از ظرفیت نخبگان در حل موانع و مشکلات پیش روی توسعه کشور به شکل حداکثری بهره ببریم تا کارها بسرعت در مسیر گره گشایی حرکت کند.

جمالی پور یادآورشد: رشد و توسعه کشور در بخش های مختلف مرهون تلاش و مجاهدت علمی نخبگان است زیرا نیروی انسانی نخبه،کارآمد و متخصص در پیشبرد اهداف توسعه ای کشورها بسیار موثر است و لازم است  نقش نیروهای انسانی درتوسعه جدی گرفته شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه ایران در تولید علم در ردیف کشورهای سرآمد دنیا قرار داریم اظهارداشت: با این وجود آنطور که باید و شایسته است از این فرصت برای توسعه کشور بهره گرفته نشده و نقش این رشد علمی را آنچنان که باید در توسعه کشور مشاهده نکرده ایم و تجدید نظر در لاین عرصه ضروری است.

جمالی پور گفت: در کنار اهمیت منابع مادی باید دانست که ارزش سرمایه های انسانی بیشتر و با اهمیت تر است و باید از تجربه دیگر کشورها در این عرصه نیز استفاده کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: گاهی اوقات به نظر می رسد صنعت خود را از نخبگان بی نیاز می داند و گاهی نخبگان خود را از صنعت بیگانه تلقی کرده اند و این رویکرد ایراد دارد.

جمالی پور افزود: خیلی از دانشگاه های ما وابسته به منابع دولتی بوده و خود را از حمایت صنعت بی نیاز دانسته اند و صنایع نیز خود را نیازمند دانشگاه ها نمی دانند و شاهد آثار زیانبار آن در تولید و اقتصاد هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیوند علم و صنعت،گفت: اگر خواهان توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید برای ایجاد عمیق تر این پیوند تلاش کنیم.

استاندار قزوین در ادامه حادثه تروریستی اخیر در کابل و کشتار نوجوانان دانش آموز افغانستانی را محکوم کرد و افزود: کشتن افراد بی گناه در هیچ مکتبی پسندیده نیست و دور از اخلاق و انسانیت بوده و محکوم است.

جمالی پور با بیان اهمیت شرکت در انتخابات هم گفت: امیدواریم در این دوره نیز شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین اقتصاد مقاومتی توسعه کشور جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی