Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:26:15 GMT

تشکیل ۱۰۵ نشست مهارتی برای دانشجویان علامه طباطبایی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۰۳۰۱

تشکیل ۱۰۵ نشست مهارتی برای دانشجویان علامه طباطبایی

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی از تشکیل ۱۴۹ اتاق مجازی برگزاری نشست‌ها و کارگاه ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: تا کنون حدود ۱۰۵ کارگاه و نشست مهارتی برای دانشجویان، ۱۶ کارگاه ویژه کارکنان و ۲۸ نشست علمی هم ویژه اعضای هیئت علمی در قالب ۱۴۹ اتاق مجازی در نظر گرفته ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر شجاع احمدوند با اشاره به جزییات برگزاری مراسم گرامی‌داشت هفته آموزش گفت: این برنامه ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت  به دو صورت مجازی و حضوری با شعار «آموزش مداوم برای علوم انسانی» برگزار می شود و در روز پایانی نیز مراسم گرامیداشت روز معلم به منظور تقدیر از زحمات استادان فرهیخته برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش در تمام دوران زندگی انسان ها به طور مداوم حضور دارد. حتی در دانشگاه های نسل چهارم، محور اصلی بر پایۀ آموزش بنا نهاده شده کما اینکه در یک «دانشگاه کارآفرین» هم ملاک بر آموزش بوده و هست.

دکتر احمدوند با بیان اینکه آموزش یک حوزه سراسری و کلی است، خاطرنشان کرد: امروزه از نسل سوم سِنی دانشگاه ها یاد می کنند. این نسل برای میان‌سال‌ها است؛ چرا که این دست از افراد هم نیاز به آموزش های خاص خود دارند. در همین راستا با دانشگاه علوم پزشکی ایران هم تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده ایم که یکی از محورهای آن در امتداد دانشگاه نسل سوم سِنی است.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه اظهار کرد: آموزش موتور تحولات دانشگاه است. به همین خاطر شعار امسال این هفته را آموزش مداوم برای علوم انسانی انتخاب کرده ایم. همچنین در این هفته قصد داریم گوشه ای از فعالیت ها و دستاوردهای معاونت آموزشی را از طریق مختلف معرفی کنیم.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم در دانشگاه تصریح کرد: شش محور اصلی برای ارائۀ برنامه های دانشکده های مختلف تعیین کرده ایم تا در این شش محور، دانشکده ها برنامه ها و فعالیت های خود را پیش ببرند. همچنین این محورها امکان قیاس میزان فعالیت ها و برنامه های دانشکده ها در هفته آموزش را برای ما فراهم می کند و می توانیم عملکرد آنها را بسنجیم.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه بیان کرد: مراسم تقدیر از کارکنان بخش های مختلف معاونت آموزشی از دیگر برنامه های این هفته است. بخش آموزش دانشگاه در ایام انتخاب واحد، برگزاری امتحان ها، ثبت نام ها و بررسی پرونده‌ها در دیگر ایام سال و... همواره درگیر و تحت فشار بوده است. در یکسال گذشته هم با شیوع بیماری کرونا این فشارها چند برابر شده است. به همین دلیل از کارکنان نمونۀ این واحدها هم تقدیر خواهد شد.

دکتر احمدوند محور دیگر برنامه‌های هفتۀ آموزش را برگزاری دوره دانش افزایی برای اعضای هیئت علمی و کارگاه‌های مهارتی برای کارکنان و دانشجویان عنوان کرد و گفت: در نظر داریم دوره های دانش افزایی برای استادان و همچنین کارگاه هایی که مورد نیاز دانشجویان و کارکنان است، برگزار کنیم. در یک سال گذشته اندازه تمام سال های قبل کارگاه و دورۀ کاربردی برگزار کرده ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی نشست مدیران گروه آموزشی با دانشجویان مقاطع مختلف را محور دیگر برنامه های هفتۀ آموزش دانست و اظهار کرد: از گروه های آموزشی درخواست کرده ایم که در ارتباط با رشتۀ خود پیشنهاد ویژه ای داشته باشند. به عنوان مثال یک گروه آموزشی در نظر دارد کارگاهی با عنوان «دانشگاه نیازمحور» برگزار کند. چرا که در بعضی از رشته ها به اشباع رسیده‌ایم و این امر باید به اطلاع متقاضیان و دانشجویان آن رشته‌ها رسانده شود.

وی در ادامه بیان کرد که مسابقاتی در قالب بیان خاطرات دانشجویی و یا استادی در ایام کرونا و کلاس های مجازی هم برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان و استادان چنانچه خاطره ای در این زمینه دارند برای ما ارسال کنند و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهیم کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با ارائۀ آماری از کارگاه ها و نشست های برگزار شده، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰۵ کارگاه و نشست مهارتی برای دانشجویان، ۱۶ کارگاه ویژه کارکنان و ۲۸ نشست علمی هم ویژه اعضای هیئت علمی در قالب ۱۴۹ اتاق مجازی در نظر گرفته ایم که البته این آمار بیشتر هم خواهد شد.

دکتر احمدوند در پایان به چهار مراسم مهمی که در هفته آموزش برگزار می شود، اشاره کرد و تاکید کرد: در مراسم اول، معاون و مدیران معاونت آموزشی با مدیران گروه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد و سیاست های آموزشی سال تحصیلی آینده در این نشست تبیین می شود. مراسم دوم هم نشست با کارکنان حوزۀ معاونت آموزشی است که به آن اشاره شد. مراسم سوم هم اختتامیۀ هفته آموزش و معرفی مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه است که طی آن از کارکنانی که در زمینۀ آموزش مجازی همکاری مستمری داشته اند تقدیر می شود. در نهایت در نشست چهارم، مراسم بزرگداشت «مقام استاد» برگزار می شود که طی آن سخنرانی رئیس  دانشگاه، ارائۀ گزارش از سوی معاون آموزشی، تقدیر از استادان برگزیدۀ دانشکده‌ها و استادان برگزیده کشوری و یادبودی از اعضای هیئت علمی بازنشسته و درگذشته خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی هفته آموزش دانشگاه علامه طباطبایی اعضای هیئت علمی معاونت آموزشی معاون آموزشی دانشکده ها برنامه ها کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسترده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

نواب خطاب به حاضران گفت: شما به‌عنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش کنید، امام حسین (ع) هم افرادی را که در این مسیر گام بر می‌دارند در دنیا دستشان را می‌گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در این جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

کد خبر 6093491

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید