Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیروز شاخص کل بورس 21 هزار و 934 واحد معادل 1.9 درصد رشد کرد تا بیشترین رشد روزانه خود از 26 اسفند تاکنون را تجربه کند. نکته مهم این است که اگرچه شاخص کل بورس در معاملات دیروز رشد مناسبی را تجربه کرد اما همچنان کلیت بورس صعودی نشده است. به نحوی که همچنان بیش از 60 درصد نمادهای بازار صف فروش هستند. اگرچه این عدد از روزهای قبل (80 درصد) کمتر است و نشان از باز شدن نسبی صف های فروش دارد اما همچنان بیشتر از نیمی از سهم ها گرفتار صف فروش هستند که مانع نقد شوندگی بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اثر رشد نمادهای بزرگ و افت نمادهای کوچک شاخص کل هم وزن درجا زد. نمادهای بزرگ بازار مثل فولاد مبارکه، ملی مس، شستا و هلدینگ خلیج فارس بیشترین تاثیر را بر رشد 22 هزار واحدی شاخص کل داشتند.

بزرگ ترین رشد روزانه بورس در سال 1400 در حالی رقم خورد که سهامداران خرد حدود 140 میلیارد تومان خرید خالص را ثبت کردند. سهامداران حقیقی آخرین بار 24 فروردین خرید خالص داشتند و به طور کلی در پنج ماه اخیر در روزهای انگشت شماری خریدار بوده اند.رفتار سهامداران خرد از این جهت مهم است که بسیاری از تحلیل گران معتقدند بخش مهمی از بورس هم اکنون ارزنده است و علت رشد نکردن صرفا نبود اعتماد در بازار است. اگر اعتماد به بازار برگردد، بورس بر مبنای سهم های بنیادین توان رشد مناسبی را دارد.همزمان از دولت هم خبر رسید که سه مورد از حمایت‌های ۱۰گانه دولت ابلاغ شده است.

طبق نامه ای که با امضای نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور ابلاغ شده باید مواردی که پیشتر مصوب شده اجرایی شود. از جمله تزریق یک درصد صندوق توسعه ملی به بورس، لغو مصوبه‌ها و بخش‌نامه‌های ممنوعیت اعطای تسهیلات خرید سهام و اعطای اقامت پنج ساله برای سرمایه‌گذاران خارجی بورس تهران. باید دید بالاخره بعد از وعده ها و کش و قوس های فراوان منابع صندوق توسعه به بورس خواهد رسید یا نه؟

منبع: خراسان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم