Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: ۳۰ نفر از رد صلاحیت شدگان انتخابات شورای شهر و روستا در استان تایید شدند.

«علی جدی» با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان افزود : از  ۱۰۱ داوطلبی که توسط هیات های اجرایی و نظارتی شهرستان های استان رد صلاحیت شده بودند، ۹۱ نفر اعتراض و ۱۰ نفر هیچ گونه اعتراضی نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده، از ۹۱ داوطلبی که اعتراض کرده بودند ۳۰ نفر تایید و ۶۱ نفر مجددا در استان رد صلاحیت شدند.

 

 

جدی اضافه کرد : هیات های نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خراسان شمالی از ۱۲ اردیبهشت با پایان یافتن مهلت قانونی دریافت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده (عدم احراز)، کار بررسی صلاحیت این داوطلبان را شروع کردند که هیات های نظارت استانی طبق قانون با دقت و وسواس بیشتر نسبت به دوره اول بررسی صلاحیت داوطلبان را برای احقاق حق آنها انجام دادند.

 

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی هر گونه لحاظ شدن سلایق سیاسی در تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان را رد و اضافه کرد: هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری بدون توجه به سلایق سیاسی افراد و صرفا بر اساس مدارک قانونی نسبت به رد و یا تایید صلاحیت ها اقدام می کند.

 


استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

 

 

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد دو هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

 

 

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: حضور حداکثری درانتخابات خراسان شمالی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات شوراهای اسلامی خراسان شمالی ششمین دوره رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس

به گزارش حوزه  استانهای خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس