Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@04:15:40 GMT

روسیه هم یک دیپلمات رومانی را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۰۹۳۱

روسیه هم یک دیپلمات رومانی را اخراج کرد

روسیه با اعلام اینکه دستیار وابسته نظامی سفارت رومانی در مسکو "عنصر نامطلوب" است، وی را اخراج کرد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این واکنشی در تصمیم رومانی به اخراج یک دیپلمات روس از بخارست است و همچنین دیپلمات رومانیایی باید ظرف ۷۲ ساعت روسیه را ترک کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ۱۱ مه سال جاری میلادی،‌ کریستیان ایستراته، سفیر رومانی در روسیه به وزارت خارجه احضار شد و پیامی به وی داده شده مبنی بر اینکه دستیار وابسته نظامی سفارت رومانی در مسکو عنصر نامطلوب است؛ دستور داده شد که او باید ظرف ۷۲ ساعت کشور را ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است،‌ این اقدام در واکنش به عنصر نامطلوب خواندن الکسی گریشائف، دستیار وابسته نظامی روسیه در رومانی در ۲۶ آوریل سال جاری میلادی صورت گرفته است.

وزارت خارجه رومانی اعلام کرده بود که اقدامات این فرد روسی بر خلاف کنوانسیون ۱۹۶۱ وین درباره روابط دیپلماتیک است اما به این فعالیت‌ها اشاره‌ای نکرده بود.

مسکو اخراج این دیپلمات روس از رومانی را محکوم و آن را اقدام غیردوستانه دانست و اعلام کرد که دست به عمل متقابل می‌زند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • امپراتوری ستاره ایرانی در رومانی با ۵۶۲ امتیاز!
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • امپراطوری ستاره ایرانی در رومانی با ۵۶۲ امتیاز!