Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب امین زاده روز چهارشنبه در نشست با جمعی از صاحبان صنایع استان اظهار کرد: یکی از نقاط قوت صنایع، حضور پررنگ در موضوعات مرتبط با مسوولیت های اجتماعی است که نمونه بارز آن مقابله با کرونا و حمایت قاطع از رزمایش کمک‌های مومنانه و احیای محیط زیست است.

وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، احیای مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در قبال موضوع توسعه روستایی بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراکز دانشگاهی استان پیش از این اقدام به گردآوری اطلاعات جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی روستاها کرده اند افزود: بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد در هر شهرستان سه روستا و جمع ۶۵ روستا انتخاب و ضمن عقد تفاهم‌نامه، از ظرفیت صنایع تولیدی برای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق کمتر برخوردار استفاده شود.

امین زاده گفت: صنایع چوبی، ماشین آلات کشاورزی، قالیبافی، صنایع تبدیلی، چرم و کفش، نان سنتی، پوشاک، صنایع پلاستیک، ماسه شویی و سنگبری و مصالح ساختمانی از جمله رسته شغل هایی است که بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر یک از روستاها، به صنایع تولیدی استان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج این طرح اشتغال پایدار و توازن توسعه یافتگی در شرق و غرب استان است که همگی جزء موارد قابل سنجش و اندازه گیری است و از این لحاظ با همه اقدامات صورت گرفته در حوزه مسوولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌ها متفاوت است.

رییس سازمان صنعت، معدن تجارت آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس تکمیل زنجیره تولید توسط هر واحد تولیدی صنعتی و معدنی در مناطق روستایی یادشده، یکی دیگر از مزایای این طرح است.

در این نشست ضمن استقبال صاحبان صنایع از سند توسعه اقتصادی در جامعه هدف، مقرر شد اطلاعات میدانی و دقیق هر یک از روستاها برای انتخاب رسته شغلی و آغاز فرآیند عقد تفاهم نامه در اختیار صنعتگران قرار گیرد.

برچسب‌ها روستائیان آذربایجان شرقی اشتغال زایی توسعه روستایی صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آذربایجان شرقی اشتغال زایی روستائیان آذربایجان شرقی اشتغال زایی توسعه روستایی صمت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی