Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران سرمدیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در کاشان گفت: تعطیلی بنا‌های تاریخی و اماکن گردشگری با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از گسترش این ویروس صورت گرفته شد.

او ادامه داد: بر این پایه بازدید از تمامی بنا‌های تاریخی از جمله مجموعه جهانی باغ موزه فین، محوطه باستانی سیلک و خانه تاریخی بروجردی‌ها امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور برنامه‌های ویژه گلابگیری در اردیبهشت امسال در شهرستان کاشان برگزار نمی‌شود.

کاشان افزون بر ۳۶۴ هزار نفری با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی در فاصله نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری جنوب قم و ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

همچنین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان اعلام کرده که تمامی مبادی ورودی کاشان از روز گذشته (سه‌شنبه) به روی خودرو‌های غیربومی کاملا بسته شد.

در این طرح که از ساعت ۱۴ روز گذشته تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت برای تعطیلات عید فطر اجرا می‌شود با همکاری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، فرماندهی پادگان شهید کبریایی ارتش، سازمان هلال احمر و شهرداری کاشان از ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به کاشان و خروج خودرو‌های با پلاک بومی هم از این شهرستان جلوگیری به عمل می‌آید.

تردد خودرو‌ها بین شهر‌های کاشان نیز ممنوع است و متخلفان به طور حتم اعمال قانون خواهند شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری

دریافت 28 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده ثبتی روستای تاریخی فهرج با بافت تاریخی سنتی و با تکیه بر گردشگری تاریخی و طبیعی و به ویژه گردشگری اقتصادی قرار است در کنار ۸ روستای دیگر از کشورمان به عنوان کاندیدای دهکده جهانی در یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر شاهد انجام اقدامات شاخصی از مرمت بناها گرفته تا معرفی جذابیت‌های طبیعی و کشاورزی این روستا هستیم چرا که این روستا قابلیت دست یافتن به این ویژگی مهم را دارد.

کد خبر 6097680

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است