Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تا کنون حدود ۱۰۵ کارگاه و نشست مهارتی برای دانشجویان، ۱۶ کارگاه ویژه کارکنان و ۲۸ نشست علمی هم ویژه اعضای هیئت علمی در قالب ۱۴۹ اتاق مجازی در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به جزییات برگزاری مراسم گرامی‌داشت هفته آموزش گفت: این برنامه ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت به دو صورت مجازی و حضوری با شعار «آموزش مداوم برای علوم انسانی» برگزار می‌شود و در روز پایانی نیز مراسم گرامیداشت روز معلم به منظور تقدیر از زحمات استادان فرهیخته برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آموزش در تمام دوران زندگی انسان‌ها به طور مداوم حضور دارد. حتی در دانشگاه‌های نسل چهارم، محور اصلی بر پایه آموزش بنا نهاده شده کما اینکه در یک «دانشگاه کارآفرین» هم ملاک بر آموزش بوده و هست.

احمدوند با بیان اینکه آموزش یک حوزه سراسری و کلی است، تصریح کرد: امروزه از نسل سوم سنی دانشگاه‌ها یاد می‌کنند. این نسل برای میان‌سال‌ها است؛ چرا که این دست از افراد هم نیاز به آموزش‌های خاص خود دارند. در همین راستا با دانشگاه علوم پزشکی ایران هم تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که یکی از محور‌های آن در امتداد دانشگاه نسل سوم سنی است.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه تصریح کرد: آموزش موتور تحولات دانشگاه است. به همین خاطر شعار امسال این هفته را آموزش مداوم برای علوم انسانی انتخاب کرده‌ایم. همچنین در این هفته قصد داریم گوشه‌ای از فعالیت‌ها و دستاورد‌های معاونت آموزشی را از طریق مختلف معرفی کنیم.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم در دانشگاه اظهار کرد: شش محور اصلی برای ارائه برنامه‌های دانشکده‌های مختلف تعیین کرده‌ایم تا در این شش محور، دانشکده‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را پیش ببرند. همچنین این محور‌ها امکان قیاس میزان فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشکده‌ها در هفته آموزش را برای ما فراهم می‌کند و می‌توانیم عملکرد آن‌ها را بسنجیم.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه بیان کرد: مراسم تقدیر از کارکنان بخش‌های مختلف معاونت آموزشی از دیگر برنامه‌های این هفته است. بخش آموزش دانشگاه در ایام انتخاب واحد، برگزاری امتحان‌ها، ثبت‌نام‌ها و بررسی پرونده‌ها در دیگر ایام سال و... همواره درگیر و تحت فشار بوده است. در یکسال گذشته هم با شیوع بیماری کرونا این فشار‌ها چند برابر شده است. به همین دلیل از کارکنان نمونۀ این واحد‌ها هم تقدیر خواهد شد.

احمدوند محور دیگر برنامه‌های هفته آموزش را برگزاری دوره دانش افزایی برای اعضای هیئت علمی و کارگاه‌های مهارتی برای کارکنان و دانشجویان عنوان کرد و گفت: در نظر داریم دوره‌های دانش‌افزایی برای استادان و همچنین کارگاه‌هایی که مورد نیاز دانشجویان و کارکنان است، برگزار کنیم. در یک سال گذشته اندازه تمام سال‌های قبل کارگاه و دورۀ کاربردی برگزار کرده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی نشست مدیران گروه آموزشی با دانشجویان مقاطع مختلف را محور دیگر برنامه‌های هفته آموزش دانست و اظهار کرد: از گروه‌های آموزشی درخواست کرده‌ایم که در ارتباط با رشته خود پیشنهاد ویژه‌ای داشته باشند. به عنوان مثال یک گروه آموزشی در نظر دارد کارگاهی با عنوان «دانشگاه نیازمحور» برگزار کند. چرا که در بعضی از رشته‌ها به اشباع رسیده‌ایم و این امر باید به اطلاع متقاضیان و دانشجویان آن رشته‌ها رسانده شود.

وی در ادامه بیان کرد: مسابقاتی در قالب بیان خاطرات دانشجویی و یا استادی در ایام کرونا و کلاس‌های مجازی هم برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان و استادان چنانچه خاطره‌ای در این زمینه دارند برای ما ارسال کنند و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهیم کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با ارائه آماری از کارگاه‌ها و نشست‌های برگزار شده، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰۵ کارگاه و نشست مهارتی برای دانشجویان، ۱۶ کارگاه ویژه کارکنان و ۲۸ نشست علمی هم ویژه اعضای هیئت علمی در قالب ۱۴۹ اتاق مجازی در نظر گرفته ایم که البته این آمار بیشتر هم خواهد شد.

احمدوند در پایان با اشاره به چهار مراسم مهمی که در هفته آموزش برگزار می‌شود؛ افزود: در مراسم اول، معاون و مدیران معاونت آموزشی با مدیران گروه‌ها گفتگو خواهند کرد و سیاست‌های آموزشی سال تحصیلی آینده در این نشست تبیین می‌شود. مراسم دوم هم نشست با کارکنان حوزه معاونت آموزشی است که به آن اشاره شد. مراسم سوم هم اختتامیه هفته آموزش و معرفی مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه است که طی آن از کارکنانی که در زمینه آموزش مجازی همکاری مستمری داشته اند تقدیر می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت در نشست چهارم، مراسم بزرگداشت «مقام استاد» برگزار می‌شود که طی آن سخنرانی رئیس دانشگاه، ارائۀ گزارش از سوی معاون آموزشی، تقدیر از استادان برگزیده دانشکده‌ها و استادان برگزیده کشوری و یادبودی از اعضای هیئت علمی بازنشسته و درگذشته خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی هفته آموزش معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اعضای هیئت علمی معاونت آموزشی هفته آموزش دانشکده ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان