Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:38:07 GMT

شما به تماشای این فیلم دعوت نیستید

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۵۲۰

شما به تماشای این فیلم دعوت نیستید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، چرا درجه‌بندی سنی برای تماشای فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های شبکه نمایش خانگی مهم است؟

برای اینکه تماشای هر فیلم و سریالی مناسب کودکان و نوجوانان نیست و تماشای بدون نظارت این فیلم‌ها می‌تواند اثرات مخرب روحی، روانی، تربیتی و اخلاقی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به ما این امکان را می‌دهد که بی‌محابا بچه‌ها را به تماشای فیلم‌هایی نامناسب برای سن و سالشان دعوت نکنیم.

شما به تماشای این فیلم دعوت نیستید!

تماشای خشونت، یادگرفتن کلمات و عبارت‌های ناخوشایند و گاهاً رکیک، قرار گرفتن در معرض تصاویر جنسی و تقلید رفتارهای خارج از عرف، مهم‌ترین نگرانی والدین از تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی یا برنامه‌های شبکه نمایش خانگی خصوصاً تولیدات خارجی توسط فرزندانشان است.

اگر این نگرانی جدی است، پس چرا در حضور بچه‌ها هر فیلم و سریالی را می‌بینیم؟ چند سالی است تولیدکنندگان محصولات تصویری از درجه‌بندی سنی در تماشای محصولات تصویری استفاده می‌کنند.

این درجه‌بندی‌ها به والدین کمک می‌کند تا بدانند این فیلم یا سریال مناسب سن فرزندانشان هست یا نه؟ ترویج فرهنگ استفاده از درجه‌بندی سنی می‌تواند امنیت روانی و رفتاری کودکان و نوجوانان در مواجهه با انواع محصولات تصویری را افزایش دهد. 

در این باره این ویدئو را هم ببینید: 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی علم سواد رسانه ای افکار عمومی درجه بندی سنی درجه بندی سنی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لئو مسی مهمان ویژه NBA شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ستاره‌های سابق بارسلونا و فعلی اینتر میامی شب گذشته برای تماشای بازی تیم بسکتبال میامی هیت مقابل بوستون سلتیکز در مرحله پلی آف رقابت‌های لیگ بسکتبال آمریکا معروف به NBA در ورزشگاه حضور پیدا کردند.

صفحه رسمی میامی هیت با انتشار ویدیویی که نشان می‌داد مسی به همراه سوارز و بوسکتس و آلبا از ورودی وی آی پی ورزشگاه برای تماشای این بازی وارد شده‌اند اعلام کرد که این ۴ ستاره حاضر در فلوریدا برای تماشای بازی این تیم در میان تماشاچیان حضور پیدا کرده‌اند.

یکی از نکاتی که توجه بسیاری از فوتبال دوستان و طرفداران این بازیکنان را جلب کرد این بود که سوارز پیراهنی را به تن داشت که متعلق به تیم میامی هیت بود و نام و شماره او روی آن نقش بسته بود تا نشان دهد که در طول این مدت این تیم را دنبال کرده و علاقه زیادی به بسکتبال دارد.

مسی از زمان حضورش در فوتبال آمریکا توانسته است توجه بسیاری از مردم این کشور را نوشته ورزشی جلب کند اما همچنان به نظر می‌رسد که بسکتبال از جایگاه بالاتری نسبت به فوتبال در آمریکا برخوردار است.

دیگر خبرها

  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • لیونل مسی و فرزندش متئو و تماشای دیدار میامی هیت - بوستون سلتیکس / فیلم
  • لئو مسی مهمان ویژه NBA شد (عکس)
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ستاره پی‌اس‌جی: رونالدو من را دیوانه خودش کرد
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن