Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه دیوان عدالت اداری برای تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی معلمان دانشسرایی به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وزارت آموزش و پرورش نامه دیوان عدالت اداری برای تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش‌آموزان دانشسراها را به استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است: تصویر نامه 99/57415/200  مورخ 1400.02.07 معاون قضایی، امور اداری، استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری در خصوص تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش آموزان دانشسراها جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می‌شود.

در نامه دیوان عدالت اداری خطاب به علی الهیار ترکمن معاون وزات آموزش و پرورش آمده است: 

« احتراماً پیرو جلسه مورخ 1400.02.04 در خصوص تعیین تکلیف احتساب سوابق خدمتی معلمان محترم دانشسراهای سراسر کشور با توجه به رای شماره 825  مورخ  1399.07.01 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با حضور حضرتعالی، مدیرکل محترم حقوقی، رئیس مرکز تأمین نیروی انسانی، مدیر کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل حقوقی و فنی صندوق بازنشستگی کشوری و با حضور چهار نفر از نمایندگان معلمین دانشسراها ( آقایان سید مهدی حسینی، جعفر توکلی، آقای احدی و سرکار خانم رخساره خانی) و معاون قضایی نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری در محل دیوان برگزار شد.

با توجه به توافقات و نتایج حاصله در جلسه مذکور به شرح ذیل، به منظور پیشگیری از طرح دادخواست‌های جدید و اجرای آرای قطعی صادر سابق در این خصوص و جلوگیری از مراجعه مکرر معلمان و تکریم فرهنگیان محترم شایسته است ضمن پیگیری فوری توافقات مراتب طی دستورالعمل و بخشنامه جهت اطلاع به فرهنگیان سراسر کشور و اجرا از طریق ادارات کل استان‌های تابعه اطلاع رسانی و اقدامات لازم صورت پذیرد و رونوشتی از دستورالعمل مذکور جهت بهره‌برداری به این معاونت ارسال شود.

توافقات حاصله

بر اساس توافق حاصله برای تمام مشمولین احتساب سوابق خدمتی دانشسراها که حکم کارگزینی رسمی صادر و کسورات مربوطه محاسبه و کسر شده، صندوق بازنشستگی کشوری مکلف به پذیرش و احتساب سوابق مذکور در سال جاری و در سال‌های آینده و انجام اقدامات لازم در خصوص بازنشستگی افراد شد.مشمولین احتساب سوابق خدمتی دانشسراها که احکام کارگزینی رسمی آنها صادر لکن از سوی صندوق بازنشستگی کشوری هنوز تعیین بدهی نشده، لذا صدوق موظف به اعلام بدهی بر اساس احکام رسمی و وزارت آموزش و پرورش مکلف به واریز بدهی و پرداخت کسورات مربوطه و متعاقباً صندوق بازنشستگی مکلف به پذیرش و احتساب سوابق و صدور احکام بازنشستگی مشمولین شد.مشمولینی که شرایط قانونی لازم را نداشته و از جمله کسانی که مورد تأیید گزینش نبوده و یا عمداً مراجعه‌ای جهت تعیین تکلیف خود نداشتند و ... از قاعده مستثنی هستند.با توجه به ماده 89 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اثر رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 825 مورخ 1399.07.01  نسبت به آتیه است لذا نسبت به افرادی که قبل از صدور رای هیات عمومی به آنها مبادرت به صدور رای شده آرایی شعب دیوان لازم‌الاجراست.فعلا نمی‌توانیم آمار جزئی کمبود معلم را اعلام کنیم/ مشکل معلمان دانشسرا حل شدپیشنهاد طرح دو فوریتی به مجلس برای حل مشکل معلمان دانشسرا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دیوان عدالت اداری معلمان وزارت آموزش و پرورش دیوان عدالت اداری معلمان نامه دیوان عدالت اداری صندوق بازنشستگی آموزش و پرورش احتساب سوابق سوابق خدمتی تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت

اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، سال گذشته ۱۲ اقدام انگیزشی را برای سرمایه انسانی انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، پارسال ۱۲ اقدام مهم در حوزه منابع انسانی به‌منظور افزایش انگیزش میان کارکنان صنعت نفت انجام شد که به نظر می‌رسد أخذ مجوز پرداخت سقف حقوق از شورای حقوق و دستمزد متناسب با منطقه و شغل کارکنان صنعت نفت، از همه این اقدام‌ها مهم‌تر و تأثیرگذارتر بوده باشد.

بر این اساس، با رویکرد عدالت پرداخت، سقف خالص حقوق در تمامی مناطق صنعت نفت مشابه سایر کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ اجرایی شد و تنها برای شاغلان سکوهای دریایی، جزایر نفتی و سایر مناطق خشکی نظیر عسلویه، خوزستان، بوشهر و تأسیسات نفتی غرب کشور که کاملاً شرایط شغلی متفاوت از سایر کارکنان دولت دارند، افزایش سقف حقوق انجام شد. از این رو، در جریان این اقدام مهم نباید از اهمیت اصلاح نحوه محاسبه مالیات حقوق کارکنان صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ غافل بود.

اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

یکی دیگر از اقدام‌های اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در سال ۱۴۰۲، تدوین و ابلاغ تکالیف عمومی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود. به‌منظور تحقق سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده، ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون جوانی جمعیت، همه تکالیف اداری و استخدامی قانون مذکور، به همراه مشوق‌های دیگر برای کارکنان زن، و پاداش‌های ازدواج و فرزندآوری ابلاغ و اجرایی شد.

ابلاغ مزایا و خدمات رفاهی کارکنان صنعت نفت

تدوین و ابلاغ آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان تابع قانون کار صنعت نفت و ابلاغ نبود امکان تغییر ارزشیابی ترفیعی و شایستگی کارمندان، از دیگر اقدام‌های مهم انجام‌شده در منابع انسانی صنعت نفت در سال گذشته است. اما اقدامی که اواسط پارسال توانست نظر خیلی از کارکنان صنعت نفت را به خود جلب کند این‌ها نبود، بلکه ابلاغ مزایا و خدمات رفاهی کارکنان صنعت نفت بود. به‌منظور ایجاد عدالت پرداخت در تخصیص مزایای جانبی به کارکنان صنعت نفت مشابه سایر دستگاه‌های اجرایی، مصوبه شورای حقوق و دستمزد کشور در صنعت نفت تصویب و اجرایی شد.

افزایش درصد سالانه هزینه غذای روزانه ورزشکاران اعزامی به مسابقات، تمدید فوق‌العاده کارانه پزشکان، افزایش مبالغ وام‌های تهیه، تبدیل به احسن و تعمیرات مسکن، کمک‌هزینه اعزام بازنشستگان، بازخرید مرخصی مازاد سالانه مدیران صنعت نفت، و سرانجام تسری فوق‌العاده سکونت به کارکنان ساکن و شاغل مرکز منطقه جنوب شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران (رفسنجان) و تأسیسات همجوار، از دیگر اقدام‌های اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه