Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:16:39 GMT

کاربران مراقب کلاهبرداران به بهانه جمع آوری فطریه باشند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۷۰۸

کاربران مراقب کلاهبرداران به بهانه جمع آوری فطریه باشند

سرهنگ رسول جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : کاربران چنانچه قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را در بستر فضای مجازی یا از طریق موسسه های خیریه  پرداخت کنند  نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه نمایند.

وی اضافه کرد: سوء استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیر مجاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان خاطرنشان کرد که در این شرایط  افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده  و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب  و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

وی افزود : هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.
 سرپرست پلیس فتا البرز یادآور شد: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انساندوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ  وابسته به ارگان های مورد اعتماد  و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت های غیرمجاز می کنند.

وی تاکید کرد: کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی، لینک جعلی و دریافت پیامک های مشکوک با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۲۱۸۲۷۱۴۸ و یا سایت پلیس فتا گزارش نمایند.

برچسب‌ها عید سعید فطر البرز جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر البرز جرایم سایبری عید سعید فطر البرز جرایم سایبری کلاهبرداری پلیس فتا اخبار کنکور پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از هشت میلیارد ریال فطریه توسط بهزیستی البرز از مراکز دولتی و غیر دولتی و مؤسسات خیریه، با نظارت و پیگیری ادارات بهزیستی در شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده و اولویت به اختصاص دادن فطریه به نیازمندان همان منطقه و محله بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان و در قالب پویش سراسری مثبت ماه و اجرای برنامه‌های افطاری با کمک خیران و نیکوکاران و مؤسسات خیریه مبلغ ۶ میلیارد ریال جذب نقدی و ۴۲ میلیارد ریال مشارکت غیر نقدی که در مجموع ۴۸ میلیارد ریال می‌شود، جمع آوری شد.

وی با تاکید بر اینکه فطریه جمع‌آوری شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود، عنوان کرد: مبالغ نقدی جمع آوری شده برای تأمین مایحتایج معلولان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار و همچنین آسیب دیدگان اجتماعی هزینه شده است.

محمدی فلاح در پایان ضمن قدردانی از همه مردم شریف استان البرز و نیکوکاران که با عمل به وظیفه اجتماعی خود دست بهزیستی را در رفع گوشه‌ای از نیازهای جامعه هدف گرفته‌اند، مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی خانواده‌های تحت پوشش همچنان نیازمند یاری خیران استان هستیم.

کد خبر 6086841

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری