Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: حدود ۵ روستا‌ی استان سمنان با جمعیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فاقد کتابخانه هستند.

او بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در توسعه پایدار جوامع روستایی نقش بسیار پررنگی دارند و ایجاد کتابخانه در روستا‌ها منجر به رشد و توسعه این مناطق و کاهش فقر فرهنگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: در صورت کمک خیران و پیگیری دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، امکان احداث کتابخانه در روستا‌های باقیمانده در سطح استان با جمعیت بالای ۲۵۰۰ نفر، نیز وجود دارد و درصورتی که در این روستا‌ها ساختمان مناسب برای کتابخانه تامین شود سایر امکانات مانند قفسه، کتاب و نیروی انسانی از جانب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تامین می‌شود، زیرا مهمترین معضل، تامین ساختمان و فضای فیزیکی است.

طاهریان گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت روستا‌های با جمعیت کم در استان سمنان و ضرورت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همه مردم فرهنگ‌دوست استان، راه اندازی کتابخانه سیار حایز اهمیت است.

او اظهار امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان استان و کمک خیرین در تامین خودرو کتابخانه سیار، این مهم در آینده نزدیک محقق گردد.

انتهای پیام /ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه احداث کتابخانه کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان سمنان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد