Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:47:40 GMT

عید فطر مظهر شکوه، عظمت و وحدت دنیای اسلام است 

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۹۰۱

عید فطر مظهر شکوه، عظمت و وحدت دنیای اسلام است 

ایسنا/مازندران مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: عید سعید فطر مظهر صلابت، استقامت و وحدت دنیای اسلام است و باید طهارت و دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را حفظ کرد.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در دهمین جلسه ستاد عملیات فصل بندگی ویژه ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت حفظ طهارت و دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان و با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان منشاء برکات معنوی در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان است و باید از تمامی این دستاوردهای معنوی ماه بندگی خدا حفظ و حراست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به همه مومنان، مسلمانان به ویژه همه شیعیان جهان، افزود: عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ در دین مبین اسلام است که در بین بزرگان دین و مسلمانان جهان از جایگاه و حرمت فوق العاده ای برخوردار است که نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در خصوص این عید و فضیلت های آن بسیار مورد اهمیت و سفارش قرار میدادند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی، مساجد و اماکن مذهبی شهرها و روستاهای مازندران با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها، بیان کرد: تمامی مصلی های جمعه، مساجد و اماکن مذهبی مازندران آماده برگزاری نماز وحدت آفرین عید فطر هستند و نماز عید سعید فطر در این مکان ها با رعایت دقیق شیوه نامه ها، پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و حتی الامکان در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود، روز عید فطر را روز دریافت جایزه الهی به واسطه یک ماه روزه داری بندگان و مومنان دانست و تصریح کرد: عید سعید فطر پاداش، مومنان و روزه دارانی است که پس از یک ماه روزه داری، قلب و جان خود را پاک و نورانی کرده اند و از تمامی فیوضات ماه مبارک رمضان بهترین بهره را دریافت کرده اند و عید فطر جشن عبادات مومنان و پاداش بندگی بندگان خوب خداست. 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت اعمال عید سعید فطر در شب و روز عید، خاطرنشان کرد: روایت شده که شب عید سعید فطر، کمتر از شب قدر نیست و برای درک این عید بزرگ مسلمان اعمالی هم سفارش شده است که پرداخت فطریه یکی از اعمال واجب این روز است که باید در راستای حمایت از نیازمندان و مستمندان برنامه ریزی شود و توصیه می شود کسانی که توانایی پرداخت بیشتری را دارند برنج را محاسبه نمایند که در جهت رفع مشکلات نیازمندان برنامه ریزی شود  و غسل روز عید ، اقامه نماز عید سعید فطر، دعای ندبه، استغفار و زیارت نامه حضرت سیدالشهداء امام حسین (ع) مورد سفارش بزرگان دین بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عيد فطر استانی ورزشی ماه مبارک رمضان عید سعید فطر عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس

روز نخست ماه می (۱۱ اردیبهشت) به پاسداشت تلاش‌های بی‌وقفه کارگران در سراسر دنیا «روز کارگر» نامگذاری شده است.

به همین مناسبت، علی ملیحی، روزنامه‌نگار با انتشار تصویری روز کارگر را گرامی داشته است.

او در توضیح این تصویر نوشت: "روز کارگر مبارک. کارگر کارخانه ارج هنگام صرف ناهار، سال ۱۳۵۶، عکس از عباس عطار"

منبع: برترین‌ها

tags # تقویم ، حقوق کارگران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه