Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:16:23 GMT

فرماندار آوج: اختیارات فرمانداران نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۰۹۴

فرماندار آوج: اختیارات فرمانداران نیازمند بازنگری است

نصرت الله علیرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلات اساسی پیش روی رشد و توسعه مناطق و شهرستان ها کافی نبودن اختیارات فرمانداران برای حل مسایل و مشکلات شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه مهمترین مسوولیت، وظیفه و دغدغه یک فرماندار توسعه شهرستان است، افزود: ناکافی بودن اختیارات و همچنین بروکراسی و کاغذبازی موجود در ادارات مانعی بر سرراه انجام این وظیفه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با تاکید بر اینکه اختیارات فرمانداران در حوزه تصمیم گیری پیرامون تعیین تکلیف طرح های اقتصادی باید افزایش یابد، گفت: بررسی مسایل و مشکلات طرح های نیمه کاره اقتصادی گاهی اوقات به دلیل بروکراسی های اداری و ناهماهنگی میان دستگاه ها مشمول زمان و جلسات فرسایشی می شود و گاه حتی چند فرماندار در یک شهرستان تغییر می کنند اما شاهد اتفاق خاصی در این رابطه نیستیم.

علیرضایی با بیان اینکه بروکراسی اداری و ناکافی بودن اختیارات فرماندار موجب طولانی شدن روند اجرای طرح های گردشگری در آوج شده است، افزود: بروکراسی در خیلی موارد کارهای مربوط به سرمایه گذاری را قفل و به تعویق می اندازد و موجب ناامیدی و فراری دادن سرمایه گذاران می شود و پیگیری های مستمر فرماندار با مدیران کل نیز در این خصوص بی نتیجه بوده که ناشی از نداشتن اختیارات لازم است.

فرماندار آوج گفت: استاندار قزوین بارها در نشست های مختلف استان بر حمایت از سرمایه گذاران و پاسخگویی استعلام ها در کمترین زمان ممکن و در ۲۰ روز تاکید کرده اما در مواردی پاسخ به استعلام ها یک سال و دو سال و حتی در مواردی پنج سال طول کشیده است.

وی با بیان اینکه برخی مدیران دستگاه ها به منابع ملی که باید در خدمت رفاه مردم و بهتر زندگی کردن آنها قرار بگیرد نگاه تملکانه دارند، افزود: در صورتی که قوانین، وظایف دستگاه ها را به طور شفاف مشخص کرده و اگر سرمایه گذاری از اهلیت لازم برخوردار باشد باید بدون معطلی استعلام ها پاسخ داده شود و اراضی مربوط برای اجرای طرح ها در اختیار او قرار بگیرد.

این مسوول گفت: متاسفانه هنوز برخورد مناسبی از سوی خیلی از مدیران نسبت به سرمایه گذاران صورت نمی گیرد و در این خصوص شاهد یک ضعف فرهنگی و شخصیتی هستیم که یک سرمایه گذار را پشت درب اتاق های خود ساعت ها معطل می کنیم.

علیرضایی اظهار داشت: آبگرم مهمترین مزیت و ظرفیت گردشگری شهرستان آوج است که می تواند موجب رشد و توسعه و اشتغالزایی برای جوانان منطقه باشد اما طرح های سرمایه گذاری گردشگری مربوط به آبگرم در این شهرستان به دلایل مختلف از جمله بروکراسی اداری و حمایت نکردن بانک ها به سرانجام نرسیده است.

فرماندار آوج گفت: اگر خواهان رونق گردشگری در مناطقی چون آوج که دارای مزیت در این حوزه هستند باشیم باید اعطای معافیت های مالیاتی، ارایه تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت و ارایه استعلام ها و مجوزها در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.

آوج به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و آبگرم در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری توسعه اقتصادی فرمانداران آوج محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری توسعه اقتصادی فرمانداران گردشگری توسعه اقتصادی فرمانداران آوج محرومیت اخبار کنکور اختیارات فرماندار استعلام ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند