Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-03@03:20:23 GMT

چلسی – آرسنال؛ پایان خوش

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۱۲۸

چلسی – آرسنال؛ پایان خوش

خبرورزشی – امشب از ساعت ۲۳:۴۵ در ورزشگاه استمفوردبریج در دیداری از هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس، چلسی میزبان آرسنال خواهد بود. یکی در پی تثبیت جایگاهش برای راهیابی به لیگ برتر است و دیگری در پی پایانی آبرومندانه برای فصلی ناموفق.

چلسی؛ غول آبی
اگر بگوییم این روزها چلسی تبدیل به یک غول شده، بیراه نگفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع در بهترین روزهای ممکن چلسی اوج گرفته و می‌تواند پایانی خاطره‌انگیز در این فصل داشته باشد. تیمی که توخل ساخته منچسترسیتی صدرنشین که در آستانه قهرمانی است را هم غافلگیر کرد و برای دومین بازی متوالی این تیم را شکست داد. حالا ۲ نبرد حساس در پیش دارند. دیدار سنتی با آرسنال حیثیتی است، اگرچه نزدیک به یک دهه می‌شود که در خانه به همشهری قرمزپوش‌شان نباخته‌اند. با این حال برای این که حضورشان در لیگ قهرمانان فصل بعد را مسجل کنند، نیاز به برد دارند. هفته بعد هم ۲ نبرد حساس با لسترسیتی در پیش خواهند داشت؛ یکی فینال جام حذفی و دیگری دیداری مهم در لیگ برتر. آیا چلسی خوان آخر را به سلامت رد می‌کند؟

آرسنال؛ دلخوشی هواداران
با پایانی که فصل قبل آرسنال داشت، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد چنین جایگاه و چنین روزهایی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در انتظار تیم آرتتا باشد. میکل فصل پیش قهرمانی جام حذفی و جام خیریه را برای توپچی‌ها به ارمغان آورد، اما تیمش این فصل به تنظیمات کارخانه برگشت! مثل این که آرسنال درست بشو نیست. نه ونگر توانست روزهای آخر حضورش در باشگاه آن‌ها را به جمع مدعیان برگرداند، نه امری در لیگ برتر کاری از پیش برد و نه آرتتا می‌تواند جایگاهی شایسته آرسنال برای این تیم فراهم کند. با این حال هیچ حرفی مبنی بر تغییر او مطرح نشده و به نظر می‌رسد یک فصل دیگر هم فرصت خواهد داشت تا برنامه‌هایش را پیش ببرد. آرسنال می‌خواهد پایانی داشته باشد که حداقل هواداران به آن دلخوش کنند. شاید شکست چلسی در استمفوردبریج فقط کمی از دردهای‌شان بکاهد.

آخرین جدال
در دیدار رفت این فصل لیگ برتر، آرسنال ۳ بر یک چلسی را شکست داد. لاکازت، ژاکا و ساکا برای آرسنال و آبراهام برای چلسی گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۰۲) در ۲۰۲ نبرد آبی و قرمز شهر لندن، آرسنال ۷۸ برد و چلسی ۶۵ برد داشته‌اند و ۵۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۵۷) در ۵۷ دیدار لیگ برتری چلسی و آرسنال، آبی‌ها ۱۹ برد و قرمزها ۲۱ برد داشته‌اند. ۱۷ بازی هم مساوی شده است.
۵) در ۵ دیدار آخر چلسی و آرسنال، سهم هر تیم ۲ برد بوده و یک بازی هم بدون برنده خاتمه یافته است.
۸) در ۸ دیدار آخر لیگ برتری در استمفوردبریج، چلسی به آرسنال نباخته است. ۶ برد و ۲ تساوی داشته‌اند.
۱۰) آخرین برد لیگ برتری آرسنال در استمفوردبریج حدود ۱۰ سال پیش (اکتبر ۲۰۱۱) رقم خورد. آن بازی را توپچی‌ها ۵ بر ۳ بردند.
۴) چلسی توخل در خط دفاعی شرایط خوبی پیدا کرده و در ۱۵ بازی لیگ برتری منهای بازی عجیب مقابل وست‌برومویچ که ۵ گل دریافت کردند، تنها ۴ گل خورده‌اند.
۵) آرسنال در ۵ بازی آخر خارج‌ازخانه‌اش شکست نخورده است. ۳ برد و ۲ تساوی در این دیدارها داشته‌اند.

مصدومان و محرومان
متئو کواچیچ و آندریاس کریستنسن مصدوم هستند نمی‌توانند در ترکیب چلسی قرار بگیرند. داوید لوئیس، گرانیت ژاکا و پابلو ماری هم مصدومان آرسنال هستند که در نبرد لندنی‌ها غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، زوما، رودیگر، جیمز، جورجینیو، گیلمور، آلونسو، مانت، زیاش و هاورتس
آرسنال: لنو، چمبرز، هولدینگ، گابریل، تیرنی، الننی، پارتی، ساکا، اودگارد، اسمیت راو و اوبامیانگ
 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: چلسی آرسنال آرسنال چلسی خبر ویژه داشته اند لیگ برتری لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: از تاتنهام محبوبم سه امتیاز را می‌گیریم

به گزارش "ورزش سه"، فردا چلسی در استمفوردبریج میزبان تاتنهام است. آبی‌ها که با 48 امتیاز در رده نهم قرار دارند، هنوز اندک امیدهایی برای کسب سهمیه اروپایی دارند و می‌خواهند این بازی را ببرند. 

تاتنهام 60 امتیازی که در رده پنجم ایستاده، بعد از شکست در دربی برابر آرسنال نیاز به سه امتیاز را حیاتی می‌داند. برای پوچتینو که سال‌ها مربی تاتنهام بود، این یک بازی خاص است.

مربی آرژانتینی در مورد وضعیت مصدومان تیمش گفت: «خبر خوبی ندارم، زیرا ما نمی‌توانیم هیچ بازیکن مصدوم را برای بازی فردا داشته باشیم. اما تیاگو و دیاسی به تمرینات اضافه شده اند هرچند آنها برای فردا در دسترس نخواهند بود.»

پوچتینو در مورد خداحافظی تیاگو از چلسی گفت: «او یک انسان و یک حرفه‌ای شگفت انگیز است. بازیکنی تقریباً 40 ساله که دوران فوتبال شگفت انگیزی داشته است. بازیکنان، هواداران و باشگاه دلتنگ او خواهند شد، اما او خوشحال است. او به دوران فوتبال خود در چلسی بسیار افتخار می‌کند. برای او بهترین آرزوها را دارم.»

بازگشت از شکست و تساوی 2-2 برابر ویلا: «هر بازی یک چالش است و فردا یک چالش بزرگ مقابل تاتنهام که یک تیم بزرگ دیگر است، پیش رو داریم. بازی خوبی برای همه خواهد بود. این یک فرصت عالی برای برخی از بازیکنان است که ارزش‌هایشان را نشان دهند.»

رویارویی با تیم سابق: «فکر می‌کنم بازی رفت در زمین تاتنهام برایم خیلی خاص بود. فردا ولی داستان دیگری است. همیشه رویارویی با تیم سابق خاص است و من نمی‌توانم احساساتم به باشگاه تاتنهام را پنهان کنم. این یک بازی احساسی خواهد بود، زیرا با تیم سابقم روبرو می‌شوم و خاطرات خوبی هم از آنجا دارم. اما همان‌طور که قبلا گفتم، می‌خواهیم برنده شویم.»

پوچتینو در مورد در پوستکوگلو، مربی تاتنهام، گفت: «فکر می‌کنم او امید را به باشگاه و هواداران برگرداند. آنها فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کنند. مربیگری در یک کشور جدید همیشه چالش بزرگی است اما فکر می‌کنم او کار بزرگی انجام داده است.»

پیروزی 1-4 بازی رفت برابر تاتنهام: «یک بازی سخت بود زیرا آنها واقعا خوب شروع کردند. به شانس نیاز داشتیم و خیلی اتفاقات رخ داد (9 نفره شدن تاتنهام). امیدوارم فردا همه چیز برای ما مثبت باشد زیرا برای ما سه امتیاز واقعا مهم است.»

دیگر خبرها

  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • خلاصه بازی چلسی 2-0 تاتنهام (لیگ برتر انگلیس 2023/24)
  • کنایه پوستکوگلو به آرسنال: ما اینطور بازی نمی‌کنیم
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام‌ + پخش آنلاین
  • پوچتینو: من هم با پوستکوعلو به سوئد می روم
  • پوچتینو: از تاتنهام محبوبم سه امتیاز را می‌گیریم
  • آنژ پوستکوعلو: فصل بعد به سوئد می روم
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • آرسنال باید به این ستاره افتخار کند
  • شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی