Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در سال جاری اوج مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی همراه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، ضمن اشاره به میزان مصرف برق در بازه زمانی اردیبهشت ماه سال جاری گفت: میزان اوج بار در سال 1400 تاکنون به 47.5 هزار مگاوات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق در تشریح اینکه میزان اوج بار در مدت مشابه سال گذشته 39.5 هزار مگاوات بوده است، گفت: در سال جاری پیک(اوج) مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی مواجه شده است.   مصرف برق 1500 مگاواتی استخراج رمزارزها   وی در بیان دلایل افزایش شدید مصرف برق در سال 1400 افزود: افزایش فعالیت چاه‌های کشاورزی به دلیل کمبود آب، رشد مصرف انرژی صنایع و فعالیت رمزارزها از جمله دلایل افزایش مصرف برق درسال جاری به حساب می‌آید.   رجبی مشهدی در پاسخ به اینکه میزان مصرف برق رمزارزها در کشور چه میزان است؟ تاکید کرد: میزان مصرف برق مراکز مجاز و غیر مجاز استخراج رمز ارز نزدیک به 1500 مگاوات از ظرفیت شبکه برق برآورد می‌شود.   سخنگوی صنعت برق در پایان با اشاره به آخرین وضعیت تصویب تعرفه پیک بحرانی برق گفت: این مصوبه همچنان منتظر بررسی کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت بوده و اتفاق جدیدی برای آن به وجود نیامده است.   انتهای پیام   منبع:فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی صنعت برق مصرف برق سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور