Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:35:09 GMT

کارنامه موفق مدرسه‌سازی در لرستان با اجرای ۱۵۸ طرح آموزشی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۴۷۵

کارنامه موفق مدرسه‌سازی در لرستان با اجرای ۱۵۸ طرح آموزشی

به گزارش ایرنا جهاد مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید و تلاش برای گسترده شدن چتر عدالت آموزشی در جای جای ایران اسلامی به ویژه مناطق محروم کشور ادامه دارد و طی سال های گذشته علاوه بر اینکه تلاش شده است تمام مدارس خشت و گلی در سطح کشور برچیده شود بلکه تاحدود زیادی سرانه فضای آموزشی نیز در بیشتر مناطق کشور به میانگین رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که سرمایه گذاری در زمینه نیروی انسانی و تربیت و آموزش کودکان در هر جامعه گامی بلند در راستای توسعه و پیشرفت به شمار می رود، آموزش و پرورش شاکله فکری جامعه محسوب می‌شود و رسالت این دستگاه تربیت نیروی کارآمد، متعهد و آگاه برای کشور می باشد که هرگونه کاستی و نقصان در آن زمینه‌ساز آسیب و زیان جدی به سایر ارکان و بخش های جامعه است.

شاخص رشد و تعالی جامعه از توجه به جایگاه آموزش و پرورش نشات می گیرد و این نهاد یکی از ارکان‌های مهم توسعه در جامعه محسوب می‌شود که با توجه به اینکه بیشترین بخش زندگی هر انسان از دوران کودکی در فضاهای آموزشی سپری می‌شود بنابراین توجه به زیرساخت‌ فضاهای آموزشی توسعه همه جانبه را فراهم خواهد کرد.

بر اساس آمارهای موجود، توسعه و رشد سرانه فضاهای آموزشی طی فعالیت دولت تدبیر و امید در سطح کشور از جمله لرستان روند قابل قبولی را طی کرده و تمام نقاط استان در راستای عدالت آموزشی از این روند بهره برده است.

این در حالی است که حضور خیرین مدرسه ساز نیز در ایجاد فضاهای مناسب آموزشی برای فرزندان این مرز و بوم تاثیرگذارتر از همیشه بوده و در راستای فراهم نمودن سقف های ایمن برای دانش آموزان استان اقدامات شایسته ای شده است.

۱۵۸ طرح آموزشی لرستان در دولت دوازدهم بهره برداری شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در دولت تدبیر و امید برای ساخت فضاهای آموزشی در مناطق سخت گذر و عشایری اقدامات خوبی شده است به نحوی که اکنون مدارسی با عنوان کپری در استان وجود ندارد و تعداد محدود مدارس خشت و گلی در استان نیز به دلیل اقلیم خاص منطقه و مهاجرت مداوم عشایر استان است.

" امیر غفوری نژاد" اظهار داشت: اکنون به لحاظ سرانه آموزشی، لرستان بر خلاف برخی کمبودها در وضعیت مناسبی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد.

وی اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۱۵۸ طرح آموزشی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان در استان بهره برداری و ۴۷۳ طرح آموزشی نیز در این مدت کلنگ زنی شده که از این مجموع ۳۷۵ طرح در مناقصه شرکت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین از سال ۹۶ تا کنون ۱۲۷ طرح آموزشی با اعتبار ۲۸۸ میلیارد تومان در دست ساخت هستند.

۷۳ طرح آموزشی پارسال در لرستان بهره برداری شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۲۲۶ کلاس درس پارسال در قالب ۷۳ فضای آموزشی، به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

 غفوری نژاد اظهار داشت: زیربنای این فضاهای آموزشی بیش از ۳۰ هزار متر مربع  بوده و ۷۲ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار و ۷۰۰ دانش آموز از این کلاس ها استفاده می کنند ادامه داد: سال گذشته به صورت میانگین، هر هفته چهار کلاس درس در لرستان احداث شده است.

غفوری نژاد همچنین افزود: تجهیزات گرمایشی یک هزار و ۳۳۹ کلاس درس استان باید استاندارد شود که تاکنون ۶۰ درصد این کلاس ها ایمن شده است و کار مابقی مدارس با جدیت دنبال می شود.

به گفته وی از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ یک هزار و ۲۲۹ فضای آموزشی در قالب هفت هزار و ۱۵۲ کلاس درس مدارس با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان استاندارد سازی شده است.

۶ مدرسه جدید در روستاهای لرستان احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۶ مدرسه جدید طی سال‌جاری در روستاهای بروجرد، نورآباد و الشتر با آموزش و پرورش این شهرستان‌ها منعقد شده است.

غفوری نژاد اعلام کرد: این مدارس در روستاهای بروجرد، سرینجه دو آب شهرستان الشتر و معصوم آباد شهر نورآباد با جمعیت یک هزار و ۸۰۰ نفر ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا سه مدرسه یک کلاسه در روستاهای بروجرد و الشتر تا تابستان امسال احداث و تحویل می شود.

غفوری نژاد ادامه داد: سال گذشته شاهد رشد ۹۲ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۹۸ بودیم که نتیجه آن وجود ۲۵۰ پروژه فعال با ۷۸۰ کلاس درس و اعتبار۳۷۰ میلیارد تومان در استان است.

۸۸ مدرسه خیرساز در لرستان احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: عملیات ساخت ۸۸ فضای آموزشی استان به ظرفیت ۳۰۰ کلاس با مشارکت مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز آغاز شده است.

 غفوری نژاد افزود: کمک خیرین مدرسه ساز لرستان در تکمیل طرح های نیمه تمام بسیار چشمگیر و تعداد قابل توجهی از فضاهای قابل افتتاح امسال متمرکز بر اتمام طرح های سالیان گذشته است.

وی با بیان اینکه در این راستا امسال ۸۸ طرح مدرسه سازی استان در قالب ۳۰۰ کلاس درس با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان درحال اجرا است گفت: براساس کمک های خیرین، ردیف اعتبارات مشارکتی لرستان بیش از سه برابر بوده است.

غفوری نژاد عنوان کرد: بانک پاسارگاد سال گذشته ۱۱ فضای آموزشی را در استان ایجاد کرد و امسال نیز ۱۱ فضای آموزشی سه کلاسه استان را به صورت ۱۰۰ درصد خیری آغاز کرده است که از این تعداد ۲ واحد باقی مانده تا پایان دهه فجر بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: لرستان در طرح آجر به آجر در زمینه جذب اعتبارات و تعداد مشارکت ها جز استان های نخست کشور بود و در پویش "من مادرم" وضعیت اعتباری مطلوب دارد.

وی با اشاره به لزوم تعامل آموزش و پرورش در این زمینه بیان کرد: فرهنگ غنی مدرسه سازی باید بین جوانان و نوجوانان استان نهادینه شود تا نهضت مدرسه سازی خیرین تداوم داشته باشد.

۲۵۰ طرح مدرسه‌سازی در لرستان اجرا می‌شود

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: احداث ۵۰۰ کلاس درس در قالب۲۵۰ طرح مدرسه‌سازی استان در حال انجام است.

 غفوری نژاد اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی استان به ازای هر دانش آموز پنج متر و ۳۳ سانتیمتر است که در مقایسه با سرانه کشوری جایگاه مطلوبی داریم اما در مقایسه با استاندارد هشت متر و ۳۴ سانتیمتر، فاصله قابل توجهی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: بیش از ۵۵ هزار خیر لرستانی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استان مشارکت دارند و سه پویش نیز برای جذب خیرین بیشتر در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: با مشارکت بیش از ۱۴ هزار خیر در پویش "محرم در اربعین" بیش از ۲۴۰ میلیون تومان برای ساخت و نوسازی مدارس لرستان جذب شد و بیش از ۳۴ هزار دانش‌آموز و خیر در پویش "من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من"، با هدف ساخت مدرسه برای فرزندان این سرزمین مشارکت کردند.

یک هزار و ۳۶۰ مدرسه در لرستان هوشمند سازی شد

غفوری نژاد گفت: از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۹ یک هزار و ۳۶۰ مدرسه در استان هوشمندسازی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اقدام هوشمند سازی مدارس استان در سال ۹۳ انجام شده است ادامه داد: در این سال حدود ۸۳۲ مدرسه استان تحت پوشش طرح هوشمند سازی قرار گرفته است.

خیرین مدرسه ساز لرستان ۵۴۱ مدرسه احداث کردند

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان نیز گفت: تاکنون خیرین مدرسه ساز استان ۵۴۱ مدرسه در قالب ۲ هزارو ۱۵۰ کلاس درس احداث کرده اند.

"محمدعلی رضوی"  افزود: سه هزار و ۵۰۰ مدرسه در سطح استان نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاوم سازی است.

رضوی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر در استان بیان کرد: با تلاش و پیگیریهای کارکنان خدوم نوسازی مدارس و مشارکت مثال زدنی خیرین مدرسه ساز لرستان، پارسال بطور میانگین شاهد افتتاح پنج کلاس درس در هر هفته بوده ایم.

۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه لرستان تحصیل می کنند.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور دولت تدبیر و امید مدرسه سازی لرستان پروندهٔ خبری گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور دولت تدبیر و امید مدرسه سازی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور دولت تدبیر و امید مدرسه سازی لرستان اخبار کنکور خیرین مدرسه ساز لرستان دولت تدبیر و امید میلیارد تومان مدیرکل نوسازی فضاهای آموزشی آموزش و پرورش بهره برداری فضای آموزشی غفوری نژاد طرح آموزشی مدرسه سازی دانش آموز یک هزار کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس

پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت‌های ایران است؛ گفت: دانش آموزان ما سال‌ها از ما جلوتر هستند. وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی از معلمان از جنس چندین نسل قبل است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند . 

وی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است؛ گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد. دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی نشیند طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

پورثانی گفت: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند. در سال ۱۴۰۱ من معاون پرورشی در شهر مشهد بودم؛ در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانسته بودند درکی از زیست دختر دانش آموزش داشته باشند.

 وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردوهایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت، تماما به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

پورثانی گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اتفاقاً اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد. اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم؛ در حالی که جهان غرب برعکس،  دختر را کالایی مصرفی می‌بیند اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند. 

پورثانی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است. روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران عزیزمان در چه جایگاهی قرار بگیرد. روایتی که بیان می‌کند اسلام هم چگونه به دختر نگاه می‌کند و چه جایگاهی برای او در نظر می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ما است؛ گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا است.

 پورثانی خاطر نشان کرد: باید از تشکل‌های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکر کنیم؛  در حالی که امروز همه هجمه‌ها بر روی دختران عزیز ایران ماست؛ این تشکل ها پای کار آمدند. اگر ما وظایف خود را به خوبی انجام ندهیم؛ جامعه ایرانی به همان سرنوشت بی عفتی و بی حیایی دچار می‌شود که برخی از جوامع مسلمان امروز به آن دچار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف