Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس انستیتو پاستور ایران با تأکید بر تقویت خودباوری در دانشمندان ایرانی گفت: کیفیت واکسن‌های داخلی بسیار بالاتر از مشابه خارجی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری، علی‌رضا بیگلری صبح امروز در مراسم اجرای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران و انستیتوی فینلای کوبا در مازندران در دانشکده پرستاری مامایی "نسیبه" ساری اظهار داشت: ویروس کرونا مورد مطالعه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا در امر تشخیص و تولید کیت مشکل داشتیم و سختی‌های فراوانی متحمل شدیم؛ فراموش نکنیم چه شیرمردان و شیرزنانی ایستادند تا سلامت مردم تأمین شود.

وی با بیان اینکه "انستیتو پاستور قدیمی‌ترین واکسن‌ساز در خاورمیانه است و میلیون‌ها نفر در خارج از کشور نیز توسط این موسسه واکسینه شدند" افزود: این موسسه در 100 سال گذشته دژ مستحکم امنیت و  سلامت است و هرجا امنیت سلامت تهدید شد در سنگر اول وارد می‌شود و یک یار دیرین نقش خود را ایفا می‌کند  و در کنترل کیفی واکسن در کشور نیز نقش مهمی دارد.

بیگلری گفت: پیچیده‌ترین معضل بهداشتی  ما این بود که نمونه‌ها از  150 بیمارستان کشور  به انستیتوپاستور می‌رسید  اما با آموزش شبکه گام‌های موثری برداشته شد و کم کم شبکه‌ها مستقل شدند تا نمونه‌ها به تهران ارسال نشود و کم‌کم از فاز وارد کردن کیت تشخیص بیماری هم خارج شدیم.

اتمام واکسیناسیون کرونای سالمندان بالای 80 سالواکسن کرونا 100 درصد مانع ابتلا به بیماری نمی‌شود!

وی بیان کرد: کیت‌ها با 10 برابر قیمت وارد کشور می‌شد؛ از طرفی در فرودگاه‌های مبدأ اذیت می‌کردند و بالاخره با کمک هم  کیت‌ها در داخل کشور تولید شد. با ورود به موقع و در پیک اول هزاران مرگ بیمار کمتر شد.

بیگلری با اشاره به ویژگی‌های "کوپاستور" گفت: واکسن دیگری در مرحله آزمایش قرار دارد که قطعا کارآیی بهتری خواهد داشت. کوبا تنها کشوری است که بعد از انقلاب تکنولوژی واکسن را در اختیار ما قرار داد و راه انتقال تکنولوژی را باز کرد.

 رئیس مرکز انستیتو پاستور ایران اضافه کرد: این واکسن کرونا 45 هزار تزریق در کشور کوبا و 12 هزار در کشور ما داشته است. خوشبختانه عارضه‌ای گزارش نشد و بدانیم این واکسن بی‌عارضه و موثر است و خردادماه یک میلیون دز تزریق می‌شود.

بیگلری با تأکید بر تقویت خودباوری در دانشمندان ایرانی گفت: کیفیت واکسن‌های داخلی بسیار بالاتر از مشابه خارجی است.

وی با بیان اینکه "به همت جوانان و دانش بومی در 300  آزمایشگاه شبکه ملی تشخیص  در کشور تشکیل شد" گفت: طبق فرموده شهید سلیمانی  تهدید و تحریم ما را به پیروزی و تکیه بر توان داخل سوق می‌دهد که قطعا با تکیه بر دانش روز مرزهای علمی کشور را فراتر می‌برد.

انتهای پیام/ 682/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انستیتو پاستور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان

بر اساس جدیدترین آمار‌ها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ شمار اخراج پناهجویان از آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بر اساس جدیدترین آمار‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۴۸۰۰ پناهجو از آلمان اخراج شدند که ۱۲۰۰ نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. به گفته مقامات این اعداد ممکن است در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به این ترتیب تعداد اخراج‌ها از آلمان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ در مجموع ۴۷۹۱ پناهجو از این کشور اخراج شده اند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد آن‌ها ۳۵۶۵ مورد بوده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه ارقام گزارش اشپیگل را که به تحلیل محرمانه این وزارتخانه اشاره داشت تایید کرد. بر این اساس، در ماه مارس حدود ۲۳۴۰۰۰ نفر که موظف به ترک کشور بودند در آلمان زندگی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، در محافل امنیتی آلمان این نگرانی وجود دارد که به دلیل فشار بر مقامات پیرامون مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان، تعداد اخراج‌ها به شدت کاهش یابد. از طرفی به دلیل افزایش کنترل‌های مرزی و استقرار بیشتر، احتمالاً افسران کمتری برای انجام این کار در دسترس خواهند بود.

به گزارش اشپیگل در مجموع، نهاد‌های آلمانی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد کاهش جزئی مهاجرت غیرقانونی بوده اند. با این وجود، مهاجرت همچنان در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به زعم نهاد‌های آلمانی اعداد و ارقام نباید به این نتیجه برسد که "مهاجرت غیرقانونی اکنون تحت کنترل است.

اداره فدرال مهاجرت آلمان تعداد درخواست‌های جدید پناهندگی ارسال شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را ۶۵۴۱۹ مورد گزارش کرد. در سه ماهه مشابه سال گذشته ۸۰۹۷۸ درخواست اولیه وجود داشت.

منبع: تابناک

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • خرید ترازو دیجیتال
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا