Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@19:57:55 GMT

ثبت رکورد جهانی مسجد ۲۰۱ گنبدی «تنگیل» در کتاب گینس

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۶۰۲

ثبت رکورد جهانی مسجد ۲۰۱ گنبدی «تنگیل» در کتاب گینس

دست اندرکاران ساخت مسجد ۲۰۱ گنبدی در «تنگیل» بنگلادش انتظار دارند که رکورد آن به عنوان مسجدی که دارای بیشترین تعداد گنبدها در جهان است در کتاب گینس به ثبت برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thedailystar»، یک مسجد زیبا با 201 گنبد و مناره ای به ارتفاع 451  فوت مناره در حال ساخت در «گوپالپور اوپازیلا» واقع در شهر «تنگیل» بنگلادش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دست اندرکاران این پروژه انتظار دارند که رکورد این مسجد از نظر زیبایی و به عنوان مسجدی که دارای بیشترین تعداد گنبدها در جهان است در گینس ثبت شود.

 

موسسه رفاه رفیق الاسلام کار ساخت این مسجد را بر عهده دارد و هزینه های اولیه ساخت آن حدود 100 «تاکا» (واحد پول بنگلادش) برآورد شده است.

 

رفیق الاسلام ، مردی از دهکده داخین پاتالیا و رئیس سابق فدراسیون کارمندان بانک بنگلادش قصد داشت در اوایل سال 2012 مسجد زیبایی را بسازد و در نهایت کار ساخت آن از 13 ژانویه 2013 آغاز شد؛سنگ بنای مسجد را هم مادر رفیق الاسلام گذاشت.

 

عبدالقادر ، عضو موسسه رفاه رفیق الاسلام گفت كه حدود 75 درصد از كارهای مسجد در حال حاضر به اتمام رسیده و بقیه كارها همچنان ادامه دارد.

 

قادر گفت: برادر بزرگتر من پس از مشاهده کمبود فضای مسجد در روستا به فکر ساخت مسجد افتاد. او تمایل خود را به روستاییان ابراز داشت و از آنها برای ساخت مسجد کمک خواست. مردم محلی به او اطمینان دادند که پشتیبانی خود را برای ساخت مسجد افزایش می دهند.

 

وی افزود: تعداد زیادی مسجد زیبا و بزرگ در جهان وجود دارد. با این حال ، تفاوت مسجد ما در این است که 201 گنبد دارد و تا آنجا که ما می دانیم چنین مسجدی در جهان با این تعداد گنبد وجود ندارد.

 

پس از اتمام مسجد حدود 15 هزار نفر می توانند همزمان در این مسجد دو طبقه در حال ساخت نماز اقامه کنند.

 

گنبد مرکزی این مسجد 81 فوت ارتفاع دارد و 200 گنبد دیگر که هر کدام 17 فوت ارتفاع دارند ، در اطراف گنبد مرکزی ساخته شده اند.

 

چهار مناره که هر یک 101 فوت ارتفاع دارند در چهار گوشه مسجد ساخته شده اند. علاوه بر این ، چهار مناره دیگر نیز که هر کدام 81 فوت ارتفاع دارند هم در کنار هم ساخته شده اند.

 

مناره دیگری که 451 فوت ارتفاع دارد در مجاورت مسجد در حال ساخت است که به بلندی یک ساختمان 57 طبقه خواهد بود .

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: گینس بنگلادش رفیق الاسلام فوت ارتفاع ساخت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی صبح سه شنبه در بازدید از مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه نیز بازدید کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.

مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.

قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این استان است.

کد خبر 6092810

دیگر خبرها

  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست